Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)
Източник: Vesti
0

Д окато пиша тези редове, в Европа трябваше да се струпат хиляди войници на Алианса за най-голямото съвместно военно учение със САЩ (Defender-Europe 20). Явно здравият разум е надделял, защото мероприятието се отмени, но на Стария континент има около 6000 американски щурмоваците, които „завземат” европейска територия. Не са тук с пълното си бойно снаряжение, с което над четири десетилетия F-150 владее автомобилния пазар в САЩ, но европейският му аналог заслужава не по-малко внимание от него.

Зад волана на Ford Ranger Wildtrak

И докато ниските цени, огромните територии и нуждата от железен кон накараха „червените вратове” да издигнат пикапа в култ зад Океана, то в Европа този род автомобили имат малко по-друга роля. Да, те продължават да се любимо возило на родните земеделци, но те могат да се използват и за приятен уикенд сред природата, тъй като товарният им капацитет и върховни офроуд способности го превръщат в идеално средство за това.

Stop & Go: 1033  1098 кг: товароносимост; 28-32 градуса  ъгъл на заход, 27 градуса  ъгъл на отход; 800-850 мм  дълбочина на газене; 230 мм: пътен просвет; 56 500 лв. с ДДС: базова цена на модификацията с единична кабина, 2,0 EcoBlue със 130 к.с. и 340 Нм
Stop & Go: 1033 – 1098 кг: товароносимост; 28-32 градуса – ъгъл на заход, 27 градуса – ъгъл на отход; 800-850 мм – дълбочина на газене; 230 мм: пътен просвет; 56 500 лв. с ДДС: базова цена на модификацията с единична кабина, 2,0 EcoBlue със 130 к.с. и 340 Нм Източник: Vesti

Нито съм земеделец, нито съм особен почитател на офроуд машините, но авантюрата ми с Ranger датира от 13 години, през което време винаги съм го харесвал. От първата ми среща с него в Инсбрук през 2007 г. до ден днешен изпитвам истинска симпатия към автомобила.

Причините за това са няколко.

Nissan Juke е призван да се влюбиш в него (тест драйв)

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

На първо място това е капацитетът на Ranger да превозва над тон (макс. 1252 кг) полезен товар, което го прави незаменим партньор в бизнеса. Нещо повече, пикапът може да тегли до 3,5 тона прикачен товар, с което дългото къмпингуване в Гърция става песен. Може би тегленето на такъв товар ще предизвика въпросителни с разхода на гориво, но Ranger отговаря и на тях.

Източник: Vesti

Лично аз нито ще използвам пикап за бизнес, нито ще тегля каравана до морето. Затова само маркирам тези му способности. Не мога обаче да пренебрегна външния вид на тестовия модел, тъй като за мен дизайнът е от особено значение. За малко да пусна сълза, когато разбрах, че няма да ме огрее да седна зад волана на Ranger Raptor и да правя от онези скокове в „тубата” (стоманената защита на целия под го позволява), но и оранжевият Ranger Wildtrak е повече от достоен заместник. Моделът е изключително атрактивен, като феновете на добрия стар офроудър ще останат повече от доволни от мъжкарското му излъчване.

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)

За него се грижат матово черните радиаторна решетка, колони на вратите и капаци на страничните огледала. Сребърната броня, лайстната на праговете и релсите на покрива слагат своя финален щрих. На този фон Nissan Navara (за който ми се удаде възможността да направя едно „кръгче” за директно сравнение) изглежда доста постно, меко казано.

Източник: Vesti

Но феновете на офроуда търсят много по-различни качества от външната красота, които тук изобилстват. Нормално, предвид факта, че влизането в Ranger Wildtrak изисква стъпенка и хващане за дръжката на предната А-колона, за да не неправиш крачолите на панталоните си целите в кал. Това го предполага, тъй като 230 мм просвет и възможност за газене до 850 мм вода подсказват за възможностите на модела. На по-запознатите ще каже, че ъгълът на заход варира от 28 до 32 градуса, а ъгълът на отход от 24 до 25 градуса.

Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)

Skoda Kamiq пасва точно по мярка (тест драйв)

Лично аз не се опитах да изпробвам пълния му офроуд капацитет, но в името на хубавите снимки реших да го снимам на сняг. Съпругата ми изпадна в паника (буквално), след като вкарах едната му гума в доста дълбок леден коловоз, образувал се от топенето на снега. Казусът (смешен за мен, но тежък за нея) се реши, след като включих на бавни (L4) предавки. Малкото място за маневриране (а маневрирането с кола с междуосие 3220 мм е сложна работа) ме принуди да забода задницата малко по-дълбоко в преспата зад мен. Жената пак изпадна в паника, тъй като не е свикнала колелата да въртят, а резултат да няма. Тук решението бе копчето за блокаж на задния диференциал. Снимки не направих (жената, сещате се), но пък се позабавлявах с виковете й.

Източник: Vesti

Феновете на марката и модела ще го обикнат и заради още един факт, а именно трансмисията, която се вгражда в Mustang и F-150. Тя е автоматична и с 10 предавки, каквато аз за пръв път имам възможност за тествам. Работи съвместно с новия 2,0-литров EcoBlue двигател със селективна каталитична редукция (SCR), заменящ досегашния 2,2 TDCi. За различните модификации (кабини стандартна, супер и двойна) моторът се предлага във версии със 130 к.с. (340 Нм), 170 к.с. (420 Нм) и 213 к.с. (500 Нм). Именно с най-мощната му версия е оборудван този оранжев звяр. С неговите параметри (213 к.с. и 500 Нм) той е с 13 к.с. и 30 Нм по-мощен от 3,2-литровия TDCi.

Двете по-маломощни версии са с едно турбо, докато топ вариантът е с две турбини, които работят каскадно в ниските обороти за по-голям въртящ момент и по-пъргава реакция. При по-високи обороти газовете заобикалят по-малкия турбокомпресор, а свеж въздух нагнетява само по-големия.

Заводските данни казват (базирани на тестове в реални условия), че разходът на гориво е снижен с до 9% при 10-степенния автоматик и до 4% с механичните варианти. При моето пробно шофиране не качих разхода над 9,6 л/100 км, като минималното, което видях на борд компютъра, бе 8,9 л/100 км. Правя уточнението, че нито съм теглил, нито съм превозвал евро пале.

Източник: Ford

Интериорът е страхотен, но с напомнянето, че това е Wildtrak. Брат ми беше като малко дете пред витрина със сладоледи, тъй като е собственик на пикап (а преди години и на Ranger) и голям фен. На него кожената тапицерия на седалките и арматурното табло, гарнирана с оранжев контрастен шев му беше в повече, защото използва своята машина за работа, а не за забавление (изключвам лова). Аз обаче предпочитам лукса. С тези материали Ranger изглежда като луксозен кросоувър, а не машина за работа (тази конкретно е по-скоро от т. нар. lifestyle спектър). Моделът разполага с дигитално приборно табло и с Ford SYNC 3 с 8-инчов цветен сензорен екран и навигация. Бордовият модем FordPass Connect превръща пикапа в мобилен Wi-Fi хотспот, към който могат да се свържат до 10 устройства.

Трябва да отбележа факта, че обновеният Ford Ranger е първият автомобил в този клас, предлагащ система Pre-Collision Assist с функция за разпознаване на пешеходци и интелигентен ограничител на скоростта.

Източник: Vesti

Дотук всичко звучи чудесно, но това не означава, че Ranger няма своите забележки. Лично аз ще кажа, че много се забавлявах с пътното поведение на този огромен автомобил, който буквално прелита над ужасните пътища в България. Листовите му ресори отзад дават своето отражение върху стабилността, но пък веднага сам контрирам себе си със възможността да носи до 1252 кг тегло в легена. Просто сравнения между пътното поведение на SUV и пикап не бива да се правят, още повече, че Ranger притежава офроуд качества, които в момента са по силите на не повече от 10-ина модела на българския пазар. За мен най-голямата критика си остава звукът от работата на двигателя, която наподобява тази на камион. Да, знам, че в САЩ ги наричат trucks, но въпреки това тази конкретна характеристика на новия мотор ме напрягаше.

Източник: Vesti

Напрягаща е и цената на Wildtrak, но пък ценителите на този конкретен тип автомобили ще получат проходимост на всъдеход, интериор на лек автомобил и товароносимост на лекотоварен.

Технически характеристики:

Ford Ranger 2,0 EcoBlue Wildtrak

Размери

Дължина, мм: 5282-5363

Широчина, мм: 1867-2028

Височина, мм: 1800-1873

Колесна база, мм: 3220

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 1996

Макс. мощност, к.с.: 213

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1750-2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: n/a

Ускорение 0-100 км/ч, сек: n/a

Среден разход, л/100 км: 9,0 – 9,4

Вредни емисии СО2, г/км: 235 - 281

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 85 400

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Рекордна смъртност в България в началото на ноември

Рекордна смъртност в България в началото на ноември

Теми в развитие Преди 17 минути

Увеличението на броя на смъртните случаи е с 53%

Македония се отказва от АЕЦ "Белене", насочва се към "Александруполис"

Македония се отказва от АЕЦ "Белене", насочва се към "Александруполис"

България Преди 21 минути

Гръцката електроцентрала имала по-добри перспективи да бъде реализирана по-скоро

Коя актриса най-често се снима в сцени по бельо

Коя актриса най-често се снима в сцени по бельо

Любопитно Преди 1 час

Тя е известна с ролите си във филмите „Отряд самоубийци“, „Бомба със закъснител“ и други

Защо Швейцария избра по-мек подход в борбата с коронавируса

Защо Швейцария избра по-мек подход в борбата с коронавируса

Теми в развитие Преди 1 час

Страната е с едно от най-високите равнища на заболеваемост и смъртност от COVID-19 в региона

СЗО: Ваксините няма да спрат коронавируса

СЗО: Ваксините няма да спрат коронавируса

Теми в развитие Преди 2 часа

Очаква се ЕК да одобри утре сключването на договор с производителя на ваксина срещу Ковид-19 "Модърна"

Джуди Халваджиян

Четири маски на големия полуфинал на "Маскираният певец"

Любопитно Преди 2 часа

Хищницата, Булката, Баба Яга и Макаронът ще изпълнят по две песни тази събота

Ропа Виеха

Националното ястие на Куба - Ропа Виеха

Любопитно Преди 3 часа

Какво е това ястие и как да си го приготвите

Професор Тодор Кантарджиев

Проф. Кантарджиев: Липсват контрол и съзнание

Теми в развитие Преди 3 часа

Експертът обясни защо се е нарушило доверието в лекарите

Тези професии ще се появят до 2030 година

Тези професии ще се появят до 2030 година

Моят дигиталeн свят Преди 5 часа

Вижте какво бъдеще ни очаква

<p>Д-р Миндов: Крайно време беше, корабът потъва</p>

Какво става, ако личният лекар се разболее от ковид-19

Теми в развитие Преди 5 часа

Над 60 хил. души с положителни антигенни тестове

<p>Конспирациите за COVID-19, в които българите вярват</p>

Конспирациите за COVID-19, в които българите вярват

Теми в развитие Преди 5 часа

Вижте кои са те в социологическото проучване на „Тренд“

Бил Гейтс

Гейтс: Ваксините за Covid-19 ще са готови до февруари

Технологии Преди 6 часа

Той обаче предупреждава, че предстоят трудни шест месеца

Опашки от камиони на ГКПП „Кулата“

И днес километрична опашка на ГКПП „Кулата“, спряха тестването

Теми в развитие Преди 6 часа

Превозвачите настояха за спазване на европейското решение за осигуряване на зелени коридори и апелират за адекватна реакция от българските институции

Д-р Александър Симидчиев

Пулмолог: Трудно ще ограничим заразата

Теми в развитие Преди 7 часа

Причината да сме в челните редици по смъртност, е поведението ни и отношението ни, нямаме единност, казва д-р Симидчиев

Миа Сантова

Миа Сантова е новият кореспондент на NOVA във Виена

България Преди 7 часа

Емблематичното лице на медията ще отразява актуалните новини от австрийската столица