Nissan Juke е призван да се влюбиш в него (тест драйв)
Източник: Nissan България
2

Н ямаше ли светът да е скучно място, ако всяко решение се взимаше на база размисли, а не страсти? Оставам отговора на този риторичен въпрос на вас, за да продължа с моите размисли.

Старият Nissan Juke нямаше да е такъв успех, ако оставяхме винаги главата да вземе превес над сърцето. Той беше тесен, а материалите бяха далеч от нужното качество, но въпреки това около 1 млн. човека в Европа игнорираха тези факти, следвайки сърцата си, избирайки странния, поляризиращ външен вид на модела.

Тогава този избор не се свеждаше до отмятане на всички „за” и „против”, за да премери клиентът качествата и недостатъците му. Изборът се водеше от сърцето.

Зад волана на Nissan Juke

Днес, 10-ина години след дебюта на първото поколение, сърцето отново е водещо при избора на новия Juke, който продължава да залага на някои странни дизайнерски решения. Разликата се крие в това, че той вече не поляризира мненията, а приковава погледите. И дори да тръгне човек да отмята плюсовете и минусите, ще открие много повече „за” в полза на Juke. Аз много го харесах, макар да не обичам да нямам избор, тъй като към момента той се предлага със само един двигател. Но ще стигна и до него, сега по ред.

Източник: Nissan България

А на първо място в този ред стои дизайнът. Именно той е водещ за клиентите, когато правят избора си в този сегмент. Различен по много начини, но запазил духа на оригинала.

Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition

VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)

Новият Juke запазва емблематичните си дневни светлини (стандартни LED външни светлини), комбинирани с Y-образния светлинен подпис, естествено допълнение на V-образната решетката. Самите фарове са изключително тънки и се вливат в решетката, което придава едновременно елегантно и спортно излочване. За последното се грижи и купе линията на покрива, завършваща със спойлер и острия ръб на вратата на багажника. От нея започва силно изразената странична линия, спускаща се надолу към предните калници. Това раздува визуално задницата, а профилът се завършва от стандартните 19-цолови алуминиеви джанти.

Автомобилът може да се поръча в 12 екстериорни цвята (включително ексклузивния за модела Fuji Sunset), а най-добре изглежда с контрастиращ покрив, колони, капаци на огледалата и цветни акценти на джантите. Като цяло мога да обобщя, че това е един от най-атрактивните като визия модели в сегмента.

Аудио системата Bose Personal Plus е с осем, високочестотни говорителя, четири от които UltraNearfield, вградени в подглавниците на предните седалки.
Аудио системата Bose Personal Plus е с осем, високочестотни говорителя, четири от които UltraNearfield, вградени в подглавниците на предните седалки. Източник: Nissan България

Новият модел е много по-голям отвътре. За да постигне това, Nissan можеше да избере мързеливия начин: да направи Juke много по-голям и кашонообразен. Като някои негови конкуренти. Но така щяха да го направят по-тежък и не толкова маневрен в града. За щастие Nissan не се пуснаха по течението. Увеличението в дължината е малко на фона на 10-сантиметровото нарастване на междуосието. Така той остана достатъчно къс за лесно паркиране, като същевременно теглото му остана около 1200 кг.

1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)

Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)

Променените габарити са спомогнали за увеличаване на вътрешния обем, нещо, за което оригиналът търпеше много критики. Пространството за коленете на пътниците на втори ред седалки е увеличено с 5,8 см, това под тавана с 1,1 см, а обемът на багажника е нараснал с 20%, достигайки 422 литра.

Новата инфоразвлекателна система NissanConnect дава достъп до Apple CarPlay или Android Auto, за да се изведат любимите приложения от смартфона на 8-инчовия дисплей. Водачите могат да ползват и TomTom Maps & Live Traffic.
Новата инфоразвлекателна система NissanConnect дава достъп до Apple CarPlay или Android Auto, за да се изведат любимите приложения от смартфона на 8-инчовия дисплей. Водачите могат да ползват и TomTom Maps & Live Traffic. Източник: Nissan България

Много критики Juke отнасяше за материалите и сглобката в интериора, но това вече е в миналото. Причината е, че именно в тази насока са били насочени усилията на дизайнерите вътре. На мен бутоните ми идват малко в повече, но като цяло всичко е станало по-добро и качествено. Тук трябва да се вкара цветен елемент на персонализация, защото в черно интериорът се „мачка”.

На мен най-много ми допада самата позиция на седене (дълбочина на седалищната част и височина на краката), която наподобява тази в спортен автомобил. Същото се отнася и за позицията на късия скоростен лост на механичната кутия, боравенето с който е удоволствие. Дизайнът на спортните седалки (стандартни) тип monoform, тапицирани с Alcantara или кожа, е много атрактивен, защото в предните две са монтирани общо 4 (от 8) високоговорителя на аудио системата Bose Personal Plus.

Източник: Nissan България

Така стигам до задвижването, поверено за 1,0-литров, 3-цилиндров бензинов двигател с турбо компресор. Друг към момента няма, докато следващата година не се появи хибридна версия. Това може да не се понрави на някои клиенти, които не обичат да нямат избор. В защита на мощния 117 к.с. мотор ще кажа, че въпреки обема си от 999 куб. см, моделът е много динамичен за такъв калибър двигател. За това спомага и фактът, че той е олекотен с 23 кг, макар да е нараснал на размери.

Skoda Kamiq пасва точно по мярка (тест драйв)

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Освен спомената ръчна кутия, Juke се предлага и със 7-степенна (DCT) трансмисия с двоен съединител, като водачът има възможност за избор между три режима на работа – Eco, Standart и Sport. В случая най-важното е, че добрият стар автоматик заменя досегашния вариатор, който аз не харесвам в който и да е модел и марка. Трябва да изтъкна също, че самата работа на мотора е много тиха, като човек трудно ще улови факта, че е 3-цилиндров, но пък при по-високи скорости шумът от вятъра става в купето става осезаем.

Източник: Nissan България

Няма да навлизам в подробностите на списъка със системи за активна безопасност, има всичко необходимо. Трябва да изтъкна технологията ProPILOT, която предлага електронно контролирано управление, ускорение или спиране. Ще отбележа също факта, че новият Juke е най-свързаният до момента модел на марката. Това става възможно благодарение на приложението NissanConnect Services.

Източник: Nissan България

Не мога да пропусна и цената, която е много важна в този супер конкурентен сегмент. Базовата цена от 33 890 лв. с ДДС е доста атрактивна, но качвайки се в оборудването нещата се обръщат. Топ изпълнението на Juke е по-скъпо от топ изпълнението на Peugeot 2008 (със 150 к.с.), докато второто ниво на Renault Captur е само с 1800 по-скъпо от базовия Juke, но е и с 13 к.с. по-мощно. Така Juke трябва да разчита на много откроимата си индивидуалност, която е от първостепенно значение при компактните градски кросоувъри.

Източник: Nissan България

Технически характеристики:

Nissan Juke DiG-T 6MT

Размери

Дължина, мм: 4210

Широчина, мм: 1827

Височина, мм: 1595

Междуосие, мм: 2636

Собствено тегло, кг: 1182-1257

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 999

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 117 при 5250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 200 при 1750-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,4

Среден разход, л/100 км: 5,9 – 6,3

Вредни емисии СО2, г/км: 135 - 143

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 33 890

Топ цена на модела, лв. с ДДС: 55 150 (7 A/T, N-Design)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Фидан: "Хамас" разпуска военното си крило след независима Палестина

Фидан: "Хамас" разпуска военното си крило след независима Палестина

Свят Преди 1 час

Турският външен министър се срещна в Катар и с лидера на палестинската ислямистка групировка

Парламентът одобри Национална здравна стратегия 2030

Парламентът одобри Национална здравна стратегия 2030

България Преди 2 часа

Националната здравна стратегия 2030 посочва конкретните резултати, които трябва да бъдат постигнати

Идва ли нова пандемия, СЗО бие тревога за птичият грип

Идва ли нова пандемия, СЗО бие тревога за птичият грип

Свят Преди 2 часа

СЗО определи ставащото като повод за "изключително притеснение"

"Ръцете ни са на спусъка": Иран предупреждава, че знае къде са ядрените обекти на Израел

"Ръцете ни са на спусъка": Иран предупреждава, че знае къде са ядрените обекти на Израел

Свят Преди 3 часа

Върховният лидер аятолах Али Хаменей има последната дума за ядрената програма на Техеран

Илва Йохансон: Очакваме пълното присъединяване на България към Шенген

Илва Йохансон: Очакваме пълното присъединяване на България към Шенген

България Преди 4 часа

Йохансон: Ние работихме за това заедно, но не сме доволни

Това е най-тъжната снимка на годината

Това е най-тъжната снимка на годината

Свят Преди 4 часа

"Тази жена привлече вниманието ми, тъй като държеше тялото на малкото момиченце и отказваше да го пусне"

Женско лице

Как ще изглеждаме след 1000 години? Резултатът е шокиращ

Технологии Преди 4 часа

Замисляли ли сте се колко плашеща е всъщност модерната еволюция

Радев: Присъединяване към еврозоната по-късно през 2025 г.

Радев: Присъединяване към еврозоната по-късно през 2025 г.

България Преди 4 часа

Радев коментира и все още растящия сектор на ипотечното кредитиране

а

Мракът се завръща: Обявиха премиерата на „Гарванът“

Любопитно Преди 4 часа

Повече информация за дълго чакания филм четете в следващите редове

Оставете на хората малко лично пространство, моля!

Какво е "Хотел за възрастни" и провокира ли твърде шумна атмосфера във ваната?

Любопитно Преди 5 часа

Добре де, и при вас, и при нас основната идея е една и съща

Арестуваха украинка, опитала да подкупи полицаи в Слънчев бряг

Арестуваха украинка, опитала да подкупи полицаи в Слънчев бряг

България Преди 5 часа

Жената минала на червен светофар и била спряна за проверка

<p>&quot;Америка&nbsp;изоставя Украйна&quot;&nbsp;</p>

"Америка изоставя Украйна": Руските атаки нарастват, а подкрепата на САЩ намалява

Свят Преди 5 часа

Пейзажът на бойното поле в Източна Украйна значително се влоши през последните дни

13-годишният Калоян стана световен шампион по скоростно смятане

13-годишният Калоян стана световен шампион по скоростно смятане

България Преди 5 часа

За уникалните способности на 13-годишното момче четете в следващите редове

Арести в Германия за предполагаем военен саботаж в полза на Русия

Арести в Германия за предполагаем военен саботаж в полза на Русия

Свят Преди 5 часа

Властите са претърсили домовете и работните места на заподозрените

<p>Mazda MX-30 R-EV възроди роторния двигател (ВИДЕО)</p>

Ванкеловият двигател възкръсна в Mazda MX-30 R-EV (ВИДЕО)

Технологии Преди 6 часа

Ако има компания, която винаги прави нещата по своя си начин, то това без съмнение е Mazda. Точно такъв е този случай, който е без аналог в момента на пазара