7

А мерикански учени изследваха плодовете и зеленчуците с най-голяма хранителна плътност и определиха съдържащите най-значими количества витамини, минерали, фибри и протеини, съобщи Health day.

Първите пет места заемат цитруси и ягодите, които са на второ място.

Списъка оглавяват лимоните.

След ягодите са портокалите, лаймът и розовият и червен грейпфрут.

Колкото и голяма слава да имат боровинките, шести в класацията са къпините. Следва белият грейпфрут. 

Кой от следните най-полезни плодове ви е любим?

Резултати

Резултатите не означават, че боровинките или малините са за пренебрегване.

Важно е плодовете да са с всички цветове на дъгата. Така се осигурява най-голямо разнообразие от хранителни вещества и фитохимикали, които не се изчерпват с витамините и минералите.

Източник: iStock/Getty Images

Съществен критерий при избора е зрелостта на плодовете - когато те са зелени, хранителните им съставки са по-малко.

Учените от университета "Уилям Патерсън" са изследвали плодовете и зеленчуците за витамин В, включително тиамин, рибофлавин, ниацин, фолат, В6 и В12, вит. А, С, D, E и К, както и за калий, калций, цинк - общо 17 съставки, които са много важни за здравето.

Четете още:

Замразените зеленчуци по-полезни ли са от свежите?

В сезона на ягодите: как да ги съхраняваме за по-дълго време

Няколко трика в кухнята за по-здравословно хранене

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@