1

З дравословното хранене и добрата фигура са цел на много от нас, но това съвсем не е лесна задача, когато кухнята ни е пълна с вредна храна.

Може би кухненският ви плот прелива от останалото от великденската трапеза… може би стомахът ви е пълен с козунак, яйца и всякакви други вкусотийки… а може би е време да пренаредите кухнята си, да прочистите тялото си и да се върнете към нормалния и здравословен режим на хранене.

Не заради банските, които след месец ще започнете да обличате, а в името на добрия тонус, физическото си здраве и… малко заради банските.

 „Хората ядат това, което е най-близко до тях и което могат да видят. Звучи елементарно, но наистина ще се изненадате колко автоматизирано и несъзнателно се храним“, казва Марлйин Шварц, директор на центъра за хранене и затлъстяване „Рудд“ към Университета Йейл.

Мисля, че едно от най-хубавите неща, които семействата могат да направят, е изобщо да нямат вредна храна в кухнята си. Ако не купуваш чипс, нямаш чипс“, коментира Мери Стори, професор по епидемиология и обществено здраве към Университета Минесота.

Ето и няколко предложения на учените за това, как да пренаредим кухнята си, за да се избавим от вредните хранителни навици, а с тях и с излишните килограми съвсем естествено – без гладуване:

Разчистете плотовете

Храната, която лесно забелязваме, постоянно ни напомня за себе си. Така вероятността да я изядем първа става по-голяма.

Вместо на кухненския плот да стоят шоколади, бисквитки и други сладки изкушения, сложете купа с плодове.

Обърнете внимание на това, че плодовете в купата трябва да са лесно достъпни или с други думи – да не отнемат много време за подготовка за консумиране.

Такива са ябълките, бананите, гроздето. Не слагайте ананас, манго, нар и подобни, които отнемат много време за белене и рязане, защото шансът, да ги предпочетете пред една „бърза“ готова бисквитка или ред шоколад, е малък.

Кутии за съхранение на храна

Никой не е казал, че не трябва да ядете манго и ананас. Просто мястото им не е в купата с плодове, а в кутии за съхранение на храна, в които сте ги сложили предварително нарязани  и готови за хапване.

Така винаги, когато искате просто да хрупате нещо, ще имате здравословна алтернатива.

Разберете кои са останалите трикове в галерията:

Няколко трика в кухнята за по-здравословно хранене

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@