0

Н езависимо дали сте пътували един или десетки пъти със самолет, едва ли ви липсват преживявания на летището. В действителност много хора имат страх от летене, а други са изключително отегчени от самия процес по организиране на пътуването и преминаването през проверките на летището.

Особено около празници или повече почивни дни, преминаването през летищни проверки може да е истински ад, а заедно с това и да се сдобиете с различни наранявания. Това, в комбинация със страха от летене и разбиване на самолета, води до много интересни ситуации. Има ли обаче от какво реално да се притеснявате?

Какви са най-честите аварии и инциденти на летищата и още интересни факти, можете да научите в следващите редове:

Най-честите наранявания на летището

Не е трудно да се нараниш, когато чакаш с часове на пейка или се буташ в тълпата. Едно интересно проучване, проведеното сред повече от 2150 възрастни туристи в Обединеното кралство, разкрива шестте най-често срещани наранявания. Според него, една трета от британските туристи са се наранили на летището, а половината от тях обвиняват багажа си.

Няма как да не споменем и още интересни факти от същото проучване. Друга една трета от хората са се наранили от "подхлъзвания и спъвания от бързане", а 13% обвиняват за травмите ескалаторите. Падането на багаж върху тях и спъването в чанта са двете най-чести причини за нараняване. Неочаквано, нали?

Вижте нашата ГАЛЕРИЯ и разберете повече за най-често срещаните травми, получени на летища:

Шестте най-често срещани наранявания, получени на летище

Имайте предвид тези факти следващия път, когато пътувате. Внимавайте да не бързате прекалено много и по какъв начин пренасяте багажа си. 

Произшествия със самолети

Моделът на произшествията се е променил малко в съвременната епоха. Докато броят на инцидентите продължава да намалява до рекордно ниски нива, все пак има няколко такива случаи. Ето и статистическа извадка относно тях:

    • 37% от всички произшествия са при спускане и кацане

За да спре да лети самолетът, той трябва да кацне безопасно на земята. Преминаването на самолета от въздуха към земята включва четири или пет основни стъпки: спускане, заход за кацане, кацане, заход за кацане и рулиране. Тези пет етапа на полета представляват 37% от всички произшествия.

    • 18% от всички произшествия са при рулиране и излитане

За да може самолетът да лети, той трябва да се отлепи от земята. Преминаването на самолета от мястото за паркиране до издигане във въздуха и достигане необходимата височина включва четири основни етапа - подготовка за полет, рулиране, излитане и изкачване. Тези четири етапа на полета представляват 18% от всички произшествия.

    • 17% от всички произшествия са заради механични проблеми

Самолетите са съставени от хиляди прецизно свързани части, които осигуряват движението. Въпреки стандартите от световна класа, механични проблеми се появяват при всяка машина, създадена от човека, и самолетите не правят изключение. Механичните проблеми са причина за 17% от всички произшествия.

    • 7% от всички произшествия са при маневриране на полета

По време на полет самолетът трябва да маневрира във въздуха, като ускорява, забавя, прави завои, изкачва се или се снижава. Пилотите често практикуват различни маневри, за да подобрят уменията си. Като група маневрените полети представляват 7% от всички произшествия.

    • 3% от всички произшествия се дължат на времето

Атмосферата е много динамична, бързо променяща се и понякога силна. Има случаи, когато пилотите не преценяват правилно времето, с което се сблъскват. В огромното мнозинство от тези срещи с времето пилотът се спасява, като се връща назад, променя курса или каца по-рано на друго летище. Времето е причина за 3% от всички произшествия.

.
Източник: Getty images/ iStock

Тези случаи обаче не са довели до значителни последствия и могат да забавят пътуването ви, но трудно биха имали фатален край, така че не го възприемайте като спирка за вашите пътувания.

Данните в прегледа обхващат 28-те държави - членки на Европейския съюз, както и Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария.

През 2013 г. на големите летища са регистрирани 32 произшествия, свързани с излизане от пистата. От тогава бройката не е нараснала особено и както виждате, самолетният транспорт е изключително безопасен в своята цялост.

Летищните произшествия и сериозните инциденти, дефинирани като такива, свързани с проблеми с проектирането или функционалността на летището, свързани с пистите за излитане и кацане, пътеките за рулиране, зоните на перона, зоните за паркиране, сградите и структурите, противопожарните и спасителните служби, препятствията на летището, осветлението, маркировката, знаците, процедурите, политиките и стандартите, представляват друга категория събития. В периода 2008 – 2013 г. в тази категория са регистрирани 14 инциденти, като бройката е толкова малка, че не заслужава споменаването ѝ дори.

Какви всъщност са най-честите инциденти на летището?

Споменахме официалните статистики относно произшествията със самолети, но всъщност може да се каже, че най-честите инциденти на летищата не са свързани конкретно с тях и по никакъв начин не засягат пътниците.

Техници от едно от големите италианските летища споделят пред Vesti.bg, че редовна ситуация на работното им място, е сблъскването на количката за кетъринг със самолета. Макар да звучи незначително, това може да предизвика огъване на корпуса и да доведе до необходимост от ремонт.

Друга ситуация, за която те споменават, е докосването на крилата на самолетите при преместване от едно място до друго на пистата. Това, както се досещате, също може да доведе до увреждане. 

Все пак, най-честите инциденти, свързани със самолети не са в ситуация по време не летене и когато има пътници в тях. Така че можете да бъдете спокойни, когато следващия път се качите на самолет.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
След бурен скандал: Нидерландия отстъпи за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

След бурен скандал: Нидерландия отстъпи за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

Свят Преди 26 минути

Той избухна след като министърът на убежищата Марджолейн Фабер пренебрегна позицията на собствената си партия PVV и реши да подкрепи членството на двете страни

Година след демонтажа на Паметника на Съветска: Какво се случи досега?

Година след демонтажа на Паметника на Съветска: Какво се случи досега?

България Преди 41 минути

В този текст ще си припомним всичко от изграждането на монумента, до проявите на вандализъм, вътрешнополитически конфликти и протести

<p>Слънцето се завръща в четвъртък</p>

Слънцето се завръща в четвъртък

България Преди 1 час

Вижте прогнозата за времето за следващите няколко дни

Това ли е началото на автономния AI

Това ли е началото на автономния AI

Технологии Преди 1 час

Google показа новото поколение на Gemini

Двама души загинаха при нападения на слонове

Двама души загинаха при нападения на слонове

Свят Преди 8 часа

Хората настояват да се поставят заграждения, с които да се предотвратят подобни случаи в бъдеще

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Свят Преди 9 часа

Предприятията отново отвориха врати и много хора се връщат на работа след драматичния срив на правителството в Сирия

<p>Директорът на ФБР подава оставка, каква е&nbsp;причината&nbsp;</p>

Заради Тръмп: Директорът на ФБР подава оставка

Свят Преди 9 часа

Ръководителят заяви, че обича работата си във ФБР, мисията на службата и хората, с които е работил

Мащабна полицейска операция срещу платформи за кибератаки

Мащабна полицейска операция срещу платформи за кибератаки

Свят Преди 9 часа

"Атаките са включвали търсене на финансова изгода, прикриване на други кибератаки, както и политически мотиви“

<p>Доц. Николай Велинов стана &quot;Лекар на София - 2024&quot; (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Доц. Николай Велинов стана "Лекар на София - 2024"

България Преди 10 часа

Той е началник на Отделение по съдова неврохирургия в болница "Пирогов"

<p>Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет (СНИМКА)</p>

Политически хаос: Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет

Свят Преди 10 часа

Той може да бъде разследван по подозрения в лъжесвидетелстване

<p>Полицейска операция блокира град Крън, има задържани (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Полицейска операция блокира град Крън, има задържани

България Преди 10 часа

Това е втори такъв случай за днес в Крън

<p>Ето колко ще стане средната пенсия през 2025 г.</p>

Средната пенсия ще достигне 975 лв. през 2025 г.

България Преди 10 часа

Това предвижда проектът на Закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г.

Срив на Facebook и Instagram

Срив на Facebook и Instagram

България Преди 11 часа

Най-честото съобщение, което потребителите виждат, е: "Съжаляваме, нещо се обърка"

<p>&quot;Жалко, че Зеленски категорично отказа и изключи това&quot;</p>

Орбан: Киев отказа прекратяване на огъня и размяна на затворници с Русия

Свят Преди 11 часа

"Направихме всичко по силите си", написа Орбан в социалната мрежа "Екс"

<p>&quot;Правосъдие за всеки&quot; с нов протест пред Съдебната палата (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

"Правосъдие за всеки" с нов протест пред Съдебната палата

България Преди 11 часа

Според протестиращите се случват безобразия в съдебната система