0

Н езависимо дали сте пътували един или десетки пъти със самолет, едва ли ви липсват преживявания на летището. В действителност много хора имат страх от летене, а други са изключително отегчени от самия процес по организиране на пътуването и преминаването през проверките на летището.

Особено около празници или повече почивни дни, преминаването през летищни проверки може да е истински ад, а заедно с това и да се сдобиете с различни наранявания. Това, в комбинация със страха от летене и разбиване на самолета, води до много интересни ситуации. Има ли обаче от какво реално да се притеснявате?

Какви са най-честите аварии и инциденти на летищата и още интересни факти, можете да научите в следващите редове:

Най-честите наранявания на летището

Не е трудно да се нараниш, когато чакаш с часове на пейка или се буташ в тълпата. Едно интересно проучване, проведеното сред повече от 2150 възрастни туристи в Обединеното кралство, разкрива шестте най-често срещани наранявания. Според него, една трета от британските туристи са се наранили на летището, а половината от тях обвиняват багажа си.

Няма как да не споменем и още интересни факти от същото проучване. Друга една трета от хората са се наранили от "подхлъзвания и спъвания от бързане", а 13% обвиняват за травмите ескалаторите. Падането на багаж върху тях и спъването в чанта са двете най-чести причини за нараняване. Неочаквано, нали?

Вижте нашата ГАЛЕРИЯ и разберете повече за най-често срещаните травми, получени на летища:

Шестте най-често срещани наранявания, получени на летище

Имайте предвид тези факти следващия път, когато пътувате. Внимавайте да не бързате прекалено много и по какъв начин пренасяте багажа си. 

Произшествия със самолети

Моделът на произшествията се е променил малко в съвременната епоха. Докато броят на инцидентите продължава да намалява до рекордно ниски нива, все пак има няколко такива случаи. Ето и статистическа извадка относно тях:

    • 37% от всички произшествия са при спускане и кацане

За да спре да лети самолетът, той трябва да кацне безопасно на земята. Преминаването на самолета от въздуха към земята включва четири или пет основни стъпки: спускане, заход за кацане, кацане, заход за кацане и рулиране. Тези пет етапа на полета представляват 37% от всички произшествия.

    • 18% от всички произшествия са при рулиране и излитане

За да може самолетът да лети, той трябва да се отлепи от земята. Преминаването на самолета от мястото за паркиране до издигане във въздуха и достигане необходимата височина включва четири основни етапа - подготовка за полет, рулиране, излитане и изкачване. Тези четири етапа на полета представляват 18% от всички произшествия.

    • 17% от всички произшествия са заради механични проблеми

Самолетите са съставени от хиляди прецизно свързани части, които осигуряват движението. Въпреки стандартите от световна класа, механични проблеми се появяват при всяка машина, създадена от човека, и самолетите не правят изключение. Механичните проблеми са причина за 17% от всички произшествия.

    • 7% от всички произшествия са при маневриране на полета

По време на полет самолетът трябва да маневрира във въздуха, като ускорява, забавя, прави завои, изкачва се или се снижава. Пилотите често практикуват различни маневри, за да подобрят уменията си. Като група маневрените полети представляват 7% от всички произшествия.

    • 3% от всички произшествия се дължат на времето

Атмосферата е много динамична, бързо променяща се и понякога силна. Има случаи, когато пилотите не преценяват правилно времето, с което се сблъскват. В огромното мнозинство от тези срещи с времето пилотът се спасява, като се връща назад, променя курса или каца по-рано на друго летище. Времето е причина за 3% от всички произшествия.

.
Източник: Getty images/ iStock

Тези случаи обаче не са довели до значителни последствия и могат да забавят пътуването ви, но трудно биха имали фатален край, така че не го възприемайте като спирка за вашите пътувания.

Данните в прегледа обхващат 28-те държави - членки на Европейския съюз, както и Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария.

През 2013 г. на големите летища са регистрирани 32 произшествия, свързани с излизане от пистата. От тогава бройката не е нараснала особено и както виждате, самолетният транспорт е изключително безопасен в своята цялост.

Летищните произшествия и сериозните инциденти, дефинирани като такива, свързани с проблеми с проектирането или функционалността на летището, свързани с пистите за излитане и кацане, пътеките за рулиране, зоните на перона, зоните за паркиране, сградите и структурите, противопожарните и спасителните служби, препятствията на летището, осветлението, маркировката, знаците, процедурите, политиките и стандартите, представляват друга категория събития. В периода 2008 – 2013 г. в тази категория са регистрирани 14 инциденти, като бройката е толкова малка, че не заслужава споменаването ѝ дори.

Какви всъщност са най-честите инциденти на летището?

Споменахме официалните статистики относно произшествията със самолети, но всъщност може да се каже, че най-честите инциденти на летищата не са свързани конкретно с тях и по никакъв начин не засягат пътниците.

Техници от едно от големите италианските летища споделят пред Vesti.bg, че редовна ситуация на работното им място, е сблъскването на количката за кетъринг със самолета. Макар да звучи незначително, това може да предизвика огъване на корпуса и да доведе до необходимост от ремонт.

Друга ситуация, за която те споменават, е докосването на крилата на самолетите при преместване от едно място до друго на пистата. Това, както се досещате, също може да доведе до увреждане. 

Все пак, най-честите инциденти, свързани със самолети не са в ситуация по време не летене и когато има пътници в тях. Така че можете да бъдете спокойни, когато следващия път се качите на самолет.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Армения предава още територия на Азербайджан

Армения предава още територия на Азербайджан

Свят Преди 5 часа

Населените места са били под арменски контрол от началото на 90-те години

Mъж се самозапали пред съда, който гледа делото на Тръмп

Mъж се самозапали пред съда, който гледа делото на Тръмп

Свят Преди 6 часа

Мъжът, който се е самозапали пред сградата на съда в Манхатън, е в критично състояние

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Свят Преди 9 часа

НАТО направи карта на съществуващите възможности

Главчев освободи трима зам.-министри

Главчев освободи трима зам.-министри

България Преди 9 часа

Това са Мартин Гиков, Николай Сиджимов и Николай Найденов

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

България Преди 10 часа

Мартин Димитров от ПП-ДБ посочи, че Денков не е подписвал договора, нито неговият енергиен министър

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

България Преди 10 часа

С него групата стартира разширяването на търговската си мрежа в цялата страна

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

България Преди 11 часа

Пламен Янев беше назначен за областен управител на Бургас на 28 юли 2023 година

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

България Преди 11 часа

Това става известно от писмен отговор на служебния министър на вътрешните работи

<p>Първа доставка на шведско ядрено гориво за АЕЦ &quot;Козлодуй&quot;&nbsp;</p>

В АЕЦ "Козлодуй" пристига първата доставка на ядрено гориво от Уестингхаус

България Преди 11 часа

Горивото от "Уестингхаус" е предназначено за 5-ти блок на централата

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Свят Преди 11 часа

Полицията съобщи, че е разположила сили на терен и е помолила гражданите да избягват района

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

България Преди 11 часа

Стефан Димитров: Аз не съм политик, аз съм дипломат

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Свят Преди 12 часа

Лавров иска да се говори за Украйна, "която е изконно руска"

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

България Преди 12 часа

Петков: Стефан Димитров „явно не е с евроатлантически поглед“

България няма да „паркира“ МиГ-29 до 2028 г.

България няма да „паркира“ МиГ-29 до 2028 г.

България Преди 13 часа

Вдигат заплатите в армията

Как да организираме по-добре приложенията си

Как да организираме по-добре приложенията си

Технологии Преди 14 часа

Няколко съвета за по-практична работа със смартфона

ЕС призова Грузия да не приема закона за "чуждестранните агенти"

ЕС призова Грузия да не приема закона за "чуждестранните агенти"

Свят Преди 14 часа

Той нанася вреди на страната и противоречи на европейските принципи, заяви говорител на ЕК