2

Н езависимо какво сте чували от баба си, вегетарианският и дори веганският режим на хранене могат да бъдат също толкова добре балансирани, както обичайният режим, включващ месо.

ВИЖТЕ НАЙ-ДОБРИТЕ КОМБИНАЦИИ ОТ ХРАНИ ЗА ЗДРАВЕТО

Въпреки това много от жените вегетарианци или вегани, които са наясно как да се хранят пълноценно, започват да приемат животински продукти по време на бременност поради притеснения за собственото си здраве и здравето на детето си.

Ново проучване обаче открива, че за повечето бременни в добро физическо здраве тези притеснения са неоснователни.

По време на бременността тялото на жената претърпява редица промени

Те повлияват нуждите на организма ѝ, поради факта, че бъдещата майка яде „за двама“.

Бременните имат нужда да приемат повече калории, много повече витамини и елементи като калций, желязо и фолиева киселина. Ако не го правят, рискуват собственото си здраве и здравето на плода си.

Тези нужди на бременните са известни в медицинските среди от дълги години, но как точно трябва те да бъдат обслужени е спорен въпрос.

В Западните страни вегетарианството и веганството се поставят под въпрос

поради по-голямата вероятност този начин на хранене да не успее да осигури на организма нужните количества витамин В12, желязо и други жизненоважни вещества по време на бременност.

Анализ на 22 проучвания, свързани с вегетарианството и веганството по време на бременност, отхвърля някои от опасенията и установява, че бременните жени в добро физическо здраве, които намаляват или напълно елиминират животински продукти, имат не по-високи здравни рискове от бременните, които ядат месо и животински продукти.

Ако бременната приема достатъчно желязо и витамин В12

няма значение дали те са набавени от животински или растителни продукти.

Тофуто например снабдява тялото на веганите и вегетарианците с много витамин В, а храните като спанак, зеле и леща, са извор на желязо. Отделно хранителни добавки като фолиева киселина и витамин D биха поддържали здравето на бъдещите майки, които не си похапват месо.

ХРАНИ БОГАТИ НА ВИТАМИН В

Авторите отбелязват обаче, че разгледаните проучвания са осъществени само върху жени в отлично физическо състояние и за да може да се твърди, че вегетарианството и веганството не играят роля по време а бременност, трябва да се изследват и жени, които не са в отлично здраве.

Преди това да бъде потвърдено от медицинските среди, бъдещите майки трябва да знаят, че най-важният човек, на когото трябва да се доверят по време на бременност, е техният лекар, защото той знае точно от какво има нужда тялото им и как може да си го набави.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.

Вижте още:

Веганството се оказва скъпа диета

Германци се отказват от месото, за да спасят света

Учени: Вегетарианците са виновни за климата

5 неща, които стават с тялото ни, щом спрем да ядем месо

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@