Б огатата на плодове, зеленчуци, пълнозърнести храни и риба средиземноморска диета отдавна е доказано, че подобрява значително здравето ви. Всъщност средиземноморският начин на живот може да бъде билет за по-дълъг и здравословен живот.

Учени, изследват данни на 110 799 души от Обединеното кралство. Те идентифицират особености в храненето, общуването и почивката, които намаляват риска от смъртност и предотвратяват заболяването от рак.

Учени от Автономния университет в Мадрид, Испания са едни от първите, които анализират въздействието на средиземноморската диета върху население извън средиземноморските страни. Те добавят нови понятия към диетата, които се фокусират върху средиземноморския начин на живот - степента на почивка и начин на общуване.

Установено е, че при хората, които са се класирали на по-високо място по отношение на придържането към средиземноморския начин на живот, рискът от смъртност е средно с 29% по-нисък, а рискът от заболяване от рак - с 28% по-нисък, в сравнение с тези, чиито ежедневни навици не се доближават до средиземноморските.

"Това проучване показва, че е възможно население, което не е средиземноморско, да възприеме средиземноморския начин на хранене, използвайки местни продукти, и да възприеме цялостния средиземноморски начин на живот в рамките на собствения си културен контекст", казва Мерседес Сотос Прието от Автономния университет в Мадрид.

"Виждаме, че начинът на живот може да се пренася. Средиземноморският начин на живот оказва положително въздействие върху здравето", обяснява Сотос. 

Изследователите подчертават, че здравословният начин на живот трябва да се адаптира, в зависимост от страната, региона, климата, местните храни и обичаите.

Учените правят заключение, че навиците на средиземноморските народи имат благоприятно въздействие върху здравето.

В проучването са използвани въпросници, с които е оценен хранителния режим и начина на живот на анкетираните хора. В анкетите участниците попълвали какво ядат обикновено и как преминава ежедневието им. 

10 храни, които да консумирате при заседнал начин на живот

Всъщност "физическата активност, почивката, социалните навици и общуването" са оказали най-голямо влияние върху риска от смъртност, пише издание Science Alert. 

Средиземноморският начин на живот обхваща основните неща, за които вече знаем, че са полезни за здравето ни: да сме физически активни, да спим достатъчно, да поддържаме контакти с приятели и да ограничаваме времето, което прекарваме в седнало положение пред електронна техника.

Въпреки това журито все още не се е произнесло по въпроса за дрямката: в това

Изследователите установяват, че редовната дрямка увеличава риска от ранна смърт. Те подчертават, че е необходимо да се направят повече проучвания в тази област. 

Преминаването към храни от средиземноморски тип и възприемането в по-голяма степен на начина на живот в този регион е прост начин да осигурим здравето и благосъстоянието си, смятат експертите.

"Модифицируемото поведение, като например хранителен режим, физическа активност или консумация на алкохол, играе ключова роля в превенцията на множество незаразни болести и преждевременна смърт", посочват изследователите.

Бабината диета, която топи мазнините без глад
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 27 минути

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 57 минути

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 3 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 5 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 5 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 5 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 6 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 6 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 6 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 6 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 7 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 7 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 7 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 7 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Парис Джексън разкри истината за детството си с Майкъл Джексън и битката с пороците

Любопитно Преди 8 часа

Парис Джексън разкри неподозряни подробности за детството си с Майкъл Джексън, строгите забрани за телевизия и атракциони, както и за тежката си битка с наркотичната зависимост, от която е напълно излекувана и трезва от 2020 година насам