П иенето на до три чаши кафе всеки ден може да ви помогне да живеете по-дълго, показва научно проучване, продължило цели 10 години. Редовно консумиращите горещата напитка са с 12% по-малка вероятност от смърт.

Освен това любителите на кафето са с до една пета по-малък риск от сърдечносъдови заболявания или от инсулт, в сравнение с онези, които не пият кафе.

Но експертите са установили, че

ползите идват само със смляното кафе. Разтворимото няма да ви донесе всичко това.

Също така пиенето на повече от три чаши на ден няма да има благоприятен ефект върху вас.

Кафето е една от най-консумираните напитки в света, въпреки че предишни проучвания са били противоречиви относно това дали то може да е от полза или да навреди на здравето.

Кои хора не трябва да пият кафе

Освен кофеин, горещата напитка съдържа и минерали и антиоксиданти. Някои проучвания го свързват с намаляване на риска от рак, диабет тип 2 и деменция. Други обаче посочват повишен риск от високо кръвно налягане и смърт от сърдечносъдови заболявания.

Новото проучване, проведено от екип от академици от университета Semmelweis в Унгария и университета Queen Mary в Лондон, предполага, че напитката не повишава кръвното налягане и има ползи за сърдечносъдовата система. Д-р Щефен Петерсен, един от авторите от Queen Mary, каза, че резултатите показват, че

умерената консумация на кафе „не е вредна за сърдечносъдовата система и дори може да бъде от полза“.

Тези, които пият повече от три чаши на ден, не са по-склонни да имат високо кръвно налягане, което е било притеснение на учените от предишни проучвания. Но те са имали сходни нива на смъртност, сърдечносъдови заболявания и инсулт като тези, които не пият кафе, което предполага, че три чаши на ден е максимумът, който хората могат да консумират, за да получат ползи за здравето.

Изследователите не са открили никакво повишаване на нивата на високо кръвно налягане сред тези, които пият кафе ежедневно, потушавайки опасенията, че кофеиновата напитка предизвиква състоянието.

Въпреки това, когато групата разгледа ползите за здравето въз основа на типа кафе, което участниците пият, тези, които консумират разтворимо кафе - около една четвърт от групата – не са имали никакви ползи за здравето. Изследователите казаха, че това вероятно се дължи на разликите в начина на приготвяне на кафето. Разтворимото кафе съдържа повече кофеин и антиоксиданти, но има два пъти повече акриламид – вещество, което се намира в някои храни, което е свързано с повишен риск от рак и увреждане на нервната система.

Екипът каза, че „благоприятното въздействие“ на кафето може да се обясни с

промени в структурата на сърцето сред тези, които консумират кофеиновата напитка.

Те изследваха ядреномагнитни резонанси, направени на 30 000 участници в проучването, и видяха признаци, че тези, които пият кафе, имат по-здрави сърца. Тези, които консумират умерено или голямо количество кофеинова напитка, имат по-големи вентрикули, което означава, че могат да изпомпват повече кръв.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 18 минути

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

„Беше луда нощ“: Травис Келси с първи думи след сватбата с Тейлър Суифт

„Беше луда нощ“: Травис Келси с първи думи след сватбата с Тейлър Суифт

Любопитно Преди 1 час

Звездата от НФЛ за първи път коментира сватбата си с поп иконата в „Медисън скуер гардън“. На грандиозното тържество с 1000 гости присъстваха звезди като Том Круз и Брад Пит, а водещ на пищната церемония беше комикът Адам Сандлър

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

България Преди 1 час

В хода на досъдебното производство са били установени и разпитани свидетели, изготвена е и фоноскопна експертиза

.

Божидар Саръбоюков след бронза: Най-сладко е да успееш в последния опит

България Преди 1 час

22-годишният ни лекоатлет донесе първо отличие за България от европейско първенство от 8 години насам. Саръбоюков призна, че е поел голям риск в последния си скок от 8.26 м и обяви, че му предстоят участия в Диамантената лига

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканичната пепел от Етна продължава да нарушава въздушния трафик в Сицилия

Свят Преди 1 час

Изригването на вулкана и вулканичната пепел са причинили около €24 млн. загуби за туристическия сектор в Сицилия

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Любопитно Преди 1 час

18-годишният син на Анджелина Джоли и Брад Пит – Нокс, зашемети с нова яркочервена прическа. Младежът, който наскоро взе диплома без фамилията на баща си, продължава да експериментира с визията си, следвайки хамелеонския стил на известната си майка

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

България Преди 1 час

Приходната агенция е съставила 1635 акта и е наложила глоби за близо 2 млн. евро

<p>АМ &bdquo;Струма&ldquo; през Кресна: Последната пречка вече е премахната</p>

Магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле: Държавата осигурява 230 млн. евро за отчуждаване

България Преди 2 часа

Последната пречка пред проекта е отстранена, а обходът на Кресна се очаква да бъде готов до края на 2027 г.

.

Феноменът Gen Z: Защо младите харчат за кафе и пътувания, но се отказват от собствен дом

Любопитно Преди 2 часа

Gen Z започва да спестява за пенсия 10 години по-рано от своите родители, но отказва да купува жилища. Вместо това младите избират „икономиката на малките удоволствия“ – харчейки за пътувания, козметика и ежедневни радости.

Двама се борят за шеф на НЗОК, един е кандидат за заместник

Двама се борят за шеф на НЗОК, един е кандидат за заместник

България Преди 2 часа

„Прогресивна България“ и „Продължаваме Промяната“ издигнаха свои номинации за управител на здравната каса

<p>Абсолютен рекорд свари реколтата в Южна Корея</p>

Климатичен кошмар: Вадят сварени картофи директно от нивите в Южна Корея

Любопитно Преди 2 часа

Рекордната жега от 42,5°C в Южна Корея съсипа реколтата от картофи, правийки ги меки като сварени още в почвата. Овощните градини и зеленчуковите масиви са унищожени, а учените предупреждават за предстоящ срив и драстичен скок в цените на храните

Абсурден гаф: Как фитнес приложение издаде на Иран тайните американски бази в Близкия изток

Абсурден гаф: Как фитнес приложение издаде на Иран тайните американски бази в Близкия изток

Свят Преди 2 часа

Над 1300 потребители са споделяли тренировки от бази в Близкия изток, показвайки маршрути, навици и движения на военнослужещи

Откриха мъртъв шеф на телевизия в Северна Македония, по тялото му има наранявания

Откриха мъртъв шеф на телевизия в Северна Македония, по тялото му има наранявания

Свят Преди 2 часа

38-годишният Лирим Хайредини, директор на телевизионната станция „Алсат-М“, е намерен безжизнен край търговски център в центъра на Скопие, полицията разследва случая

Салма Хайек празнува изненадващата новина за бебе в семейството

Салма Хайек празнува изненадващата новина за бебе в семейството

Любопитно Преди 3 часа

Доведеният син на Салма Хайек – Франсоа Пино-джуниър, и графиня Лара Козима станаха родители на момченце. Двойката запази бременността в тайна и загатна за сключен брак, а холивудската актриса показа първа снимка с новороденото си внуче

,

Холивудски трилър: Адриен Броуди и Шон Пен снимат филм за саботажа на „Северен поток“

Свят Преди 3 часа

Режисьорът Дъг Лаймън започна снимките на екшън трилъра „Snake Island“ в Загреб. Сюжетът проследява тайна мисия на украински водолази за взривяването на газопроводите, а в главните роли са носителите на „Оскар“ Шон Пен и Адриен Броуди