З дравословна храна ли са картофите?

Много хора смятат, че картофите могат да имат негативен ефект върху здравето, като например увеличават риска от развиването на диабет.

Пътят на картофа: От Фридрих Велики и Луи XVI до наши дни

Напоследък, с нарастването на интереса към нисковъглехидратните и безвъглехидратните диети, излязоха проучвания, които показват, че картофите могат да са полезна хранителна съставка от една здравословна диета

6 храни, които са по-полезни, когато ги приготвим сами

Според изследване на екип от университета „Едит Коуан“ от Австралия картофите нямат способността да намаляват риска от развиването на диабет, но и не стимулират появата му.

Революцията, която промени Европа – невероятната история на картофите

В скорошен анализ на изследователския екип се казва, че хората, които ядат най-много зеленчуци имат 21% по-малък риск от развиването на диабет тип 2. Картофите не влизат в тази група зеленчуци, но и не е установен някакъв негативен ефект от консумацията им.

Уж здравословни храни, които всъщност са вредни

Д-р Пратик Покхарел, който е част от екипа, казва, че досега се е смятало, че картофите имат връзка с развиването на диабет, но според изследванията нито пюрето, нито пържените картофки са свързани с развиването на диабет.

Как да си направим идеалното картофено пюре

Листни зеленчуци като спанака, марулята, броколито и карфиолът могат да играят важна роля в намаляването на риска от развиването на диабет тип 2. И макар картофите да нямат тази способност, те все пак не са вредни за здравето.

20 храни, които никога да не ядем сурови

Разбира се, консумирането на картофи с масло, сметана, мазнина и други вредни съставки не е препоръчитлено.

Картофите са здравословни, защото съдържат фибри и други полезни хранителни вещества. Макар и да са въглехидрати, варените картофи например съдържат по-полезни въглехидрати от белия ориз.

Д-р Покхател добавя: „Обаче трябва да се въздържате от яденето на твърде много картофи или да ги консумирате винаги пържени. Най-добре е да ги варите. Не е препоръчително и винаги да ги комбинирате с червено месо“.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Русия "не търси конфликт", изненадващо обяви командващият НАТО в Европа

Русия "не търси конфликт", изненадващо обяви командващият НАТО в Европа

Свят Преди 2 часа

Гринкевич: Украинците се справят доста добре

Въведоха изследване с уникално "хапче-камера" в Кюстендил

Въведоха изследване с уникално "хапче-камера" в Кюстендил

България Преди 3 часа

Процедурата по капсулна ендоскопия изцяло се покрива от Националната здравноосигурителна каса

В Турция задържаха известна в България филмова звезда

В Турция задържаха известна в България филмова звезда

Свят Преди 5 часа

Заедно със Саат тази сутрин в рамките на същото разследване са задържани още 21 известни личности

Въоръжени сили на САЩ ще преминат през България утре

Въоръжени сили на САЩ ще преминат през България утре

България Преди 5 часа

Автоколоните ще бъдат ескортирани от екипи на Служба „Военна полиция“

ДАНС и службите знаят, къде е украинският гражданин Олег Невзоров

ДАНС и службите знаят, къде е украинският гражданин Олег Невзоров

България Преди 6 часа

Това съобщи Румен Миланов от „Прогресивна България“

Йотова коментира помощта за Украйна и казуса със Северна Македония

Йотова коментира помощта за Украйна и казуса със Северна Македония

България Преди 6 часа

Йотова: Нямам никакво основание да не вярвам на министъра на обраната

Какво става в Пентагона, евакуация и противогази

Какво става в Пентагона, евакуация и противогази

Свят Преди 7 часа

Съобщават за „инцидент с опасни материали“

Жертва и много ранени след гонка с българска кола в Хърватия

Жертва и много ранени след гонка с българска кола в Хърватия

Свят Преди 7 часа

Един мъж е направил опит да избяга, но е бил заловен, а друг се издирва

Кола се вряза в деца с колела, три загинаха в Нидерландия

Кола се вряза в деца с колела, три загинаха в Нидерландия

Свят Преди 8 часа

Четири деца са сериозно ранени и са откарани в болница

Оспорвана надпревара и ярки победители белязаха най-големия творчески фестивал у нас, ФАРА 2026

Оспорвана надпревара и ярки победители белязаха най-големия творчески фестивал у нас, ФАРА 2026

Любопитно Преди 8 часа

Първите трима в категория „Агенция на годината“ са с резултат от по една точка разлика

Защо първите минути след пробива са най-важни

Защо първите минути след пробива са най-важни

Любопитно Преди 8 часа

Най-значимите доклади в сферата на киберсигурността показват притеснителна тенденция: организациите реагират след пробива, а хакерите залагат точно на това

Демерджиев: МВР проверява имуществото на Пеевски

Демерджиев: МВР проверява имуществото на Пеевски

България Преди 8 часа

Демерджиев: От утре ще има доста сериозно затягане по множество пътни артерии

Земеделските производители са оптимисти, след като осветиха 33 нелоялни практики

Земеделските производители са оптимисти, след като осветиха 33 нелоялни практики

България Преди 8 часа

Цеков: За нас е важно да работим с търговските вериги

Пуснаха под „домашен арест“ задържаните за източването на НЗОК в Пловдив

Пуснаха под „домашен арест“ задържаните за източването на НЗОК в Пловдив

България Преди 8 часа

Апелативният съд днес промени мярката им от „задържане под стража“ в „домашен арест“