Н ивата на кофеин в кръвта ви могат да повлияят на количеството телесни мазнини. Повишаването на мазнини в организма може да доведе до развитие на диабет тип 2 и сърдечно-съдови заболявания.

Това сочат резултати от скорошно проучване, което използва генетични маркери, за да установи връзката между нивата на кофеин и риска от диабет тип 2.

Изследователският екип, от Каролинският институт в Швеция посочва, че безкалорийните кофеинови напитки могат да бъдат изследвани като потенциално средство за намаляването на нивата на телесните мазнини.

Кои хора не трябва да пият кафе

„Генетично предвидените по-високи плазмени концентрации на кофеин са свързани с по-нисък индекс на телесна маса“, пишат изследователите.

"Освен това по-високи плазмени концентрации на кофеин са свързани с по-нисък риск от диабет тип 2", смятат учените.

Проучването включва генетични бази данни, събрани от 10 000 души. Проучването се фокусира върху скоростта, с която се разгражда кофеинът.

 Гените - CYP1A2 и AHR – са склонни да разграждат кофеина по-бавно, което му позволява да остане в кръвта по-дълго, посочват учени.

Менделската рандомизация е техника, която използва генетични варианти като заместители на конкретен рисков фактор. В изследването това е кофеинът. 

"Въпреки че имаше значителна връзка между нивата на кофеина, индекса на телесна маса и риска от диабет тип 2, не се появи връзка между количеството кофеин в кръвта и сърдечно-съдовите заболявания, включително, сърдечна недостатъчност и инсулт", посочват авторите на изследването.

Пиенето на 2 чаши кафе на ден може да ни убие

Предишни проучвания свързват умереното увеличение на консумацията на кофеин с по-добро здраве на сърцето и по-нисък индекс на телесната маса.

Важно е също да знаете, че ефекта на кофеина върху тялото не е само положителен. 

„Малки, краткосрочни проучвания показват, че приемът на кофеин води до намаляване на теглото и мастната тъкан, но дългосрочните ефекти от приема на кофеин са неизвестни“, обясняват изследователите.

Екипът смята, че връзката, установена в изследването, може да се дължи на начина, по който кофеинът увеличава термогенезата (производството на топлина) и окисляването на мазнините (превръщането на мазнините в енергия) в тялото, като и двете играят важна роля в цялостния метаболизъм.

„Като се има предвид големият прием на кофеин в световен мащаб, дори малките му метаболитни ефекти могат да окажат последици върху здравето“, пишат изследователите.

Обожавате кафе? Тези навици могат да ви състарят по-бързо
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 39 минути

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 48 минути

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 1 час

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 1 час

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 1 час

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 1 час

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"

Повечето икономисти очакват още едно повишение на лихвите на ЕЦБ, докато инфлацията остава над целта от 2%.

Икономисти очакват ЕЦБ да вдигне лихвите през септември

Парите ни Преди 2 часа

83% от анкетираните прогнозират депозитната лихва да достигне 2,50%

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

Нефтът за "Нефтохим Бургас“ е договорен до края на септември

България Преди 2 часа

Евгени Симеонов: "Лукойл“ не купува и няма да купува нефт от санкционирани дружества

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

Обвиниха кметицата на Трайково за купуване на гласове

България Преди 2 часа

В хода на досъдебното производство са били установени и разпитани свидетели, изготвена е и фоноскопна експертиза

.

Божидар Саръбоюков след бронза: Най-сладко е да успееш в последния опит

България Преди 3 часа

22-годишният ни лекоатлет донесе първо отличие за България от европейско първенство от 8 години насам. Саръбоюков призна, че е поел голям риск в последния си скок от 8.26 м и обяви, че му предстоят участия в Диамантената лига

Ново изригване на Етна наруши въздушния трафик в Сицилия

Вулканичната пепел от Етна продължава да нарушава въздушния трафик в Сицилия

Свят Преди 3 часа

Изригването на вулкана и вулканичната пепел са причинили около €24 млн. загуби за туристическия сектор в Сицилия

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Пълна промяна: Синът на Анджелина Джоли шашна с ярка червена коса

Любопитно Преди 3 часа

18-годишният син на Анджелина Джоли и Брад Пит – Нокс, зашемети с нова яркочервена прическа. Младежът, който наскоро взе диплома без фамилията на баща си, продължава да експериментира с визията си, следвайки хамелеонския стил на известната си майка

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

НАП с рекорден брой проверки за еврото: Колко търговци са глобени

България Преди 3 часа

Приходната агенция е съставила 1635 акта и е наложила глоби за близо 2 млн. евро

<p>АМ &bdquo;Струма&ldquo; през Кресна: Последната пречка вече е премахната</p>

Магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле: Държавата осигурява 230 млн. евро за отчуждаване

България Преди 3 часа

Последната пречка пред проекта е отстранена, а обходът на Кресна се очаква да бъде готов до края на 2027 г.

.

Феноменът Gen Z: Защо младите харчат за кафе и пътувания, но се отказват от собствен дом

Любопитно Преди 3 часа

Gen Z започва да спестява за пенсия 10 години по-рано от своите родители, но отказва да купува жилища. Вместо това младите избират „икономиката на малките удоволствия“ – харчейки за пътувания, козметика и ежедневни радости.