28

В карват правила за движение на електрическите тротинетки в промени на Закона за автомобилните превози.

Промените на закона са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет.

Срокът за получаване на препоръки и предложения по проекта е 14 дни, отбелязват вносителите. Те уточняват, че се определя по-кратък срок за обществено обсъждане, тъй като проектът вече е бил публикуван за обществено обсъждане за 30 дни.

Инциденти с тротинетки, кога ще има правила у нас

Поради големия обществен интерес за регламентиране на правилата за движение на индивидуалните електрически превозни средства и поради настъпили ПТП с тях с такива се налага да се въведе и регламентация за тротинетките.

Индивидуално електрическо превозно средство /т. нар. тротинетка/ е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател и максимална конструктивна скорост, надвишаваща шест километра в час без или с място за сядане със собствена маса до 50 килограма. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания.

Нова услуга за споделено ползване на електрически тротинетки в София

"Самобалансиращо се превозно средство" е превозно средство с едно колело или с две успоредно разположени колела, задвижвано от двигател, чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 25 km/h, за което е характерно присъщо нестабилно равновесие и което се нуждае от спомагателна контролна система, за да се поддържа в равновесие", пише в проекта за промени на Закона за автомобилните превози.

Мъж с тротинетка се заби в кола

Тротинетките трябва да имат бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад.

Според проекта водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:

- да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;

- да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;

- в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;

- да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;

- да ползва каска.

Каска и шофьорска книжка, ако караш тротинетка

На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:

- да се движи по улици I клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 километра в час;

- да се движи по улици II клас без изградена велосипедна инфраструктура;

- да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - Забранено е влизането на велосипеди;

- да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";

- да развива скорост по-висока от 25 километра в час;

- да превозва други лица;

- да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;

- да управлява превозното средство без да държи кормилото с ръка;

- да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;

- да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;

- да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;

- да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е: шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура, улици от II до VI клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50 километра в час и четиринадесет години - само по велосипедни алеи.

Всяка община може с наредба на общинския съвет да определи по-ниски максимално допустими скорости за движение на територията на съответната община, както и ред и условия за използване на индивидуални електрически превозни средства под формата на споделено ползване, включително максимално допустим брой превозни средства и задължителни зони за тяхното паркиране.

(Във видеото по-горе чуйте коментара по темата на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи).

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

28 коментара
 
<p>&bdquo;Вулканичният&rdquo; туризъм &ndash; опасност, която привлича</p>
Ексклузивно

„Вулканичният” туризъм – опасност...

Преди 2 минути
Пролетно време преди Коледа
Ексклузивно

Пролетно време преди Коледа

Преди 1 час
<p><strong>Пет </strong>любопитни факта за <strong>Коледа</strong></p>
Ексклузивно

Пет любопитни факта за Коледа

Преди 2 часа
Инцидент спря лифта в Сопот
Ексклузивно

Инцидент спря лифта в Сопот

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини