18

П рокуратурата поиска наказание към максималния размер за обвиняемите по делото за железопътното произшествие в Хитрино машинисти на днешното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд. 

Подсъдими са Димитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе, управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара "Хитрино" влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.

Вещо лице: Висока скорост е причината за катастрофата в Хитрино

По-рано на днешното съдебно заседание бяха огласени и приобщени материалите по делото, което започна в края на предходното заседание.

Адвокат Николай Димитров, който представлява интересът на засегнатите от инцидента в Хитрино, каза, че той ще пледира за максимална присъда за обвиняемите, която по думите му е 20 години "лишаване от свобода", информира БТА.

Европейската комисия съди България за безопасността на ЖП транспорта

Това се очаква да направи на следващото заседание по делото - на 21 януари, когато е предвидено да представят пледоариите си и адвокатите на обвиняемите. 

"Считаме, че обвиняемите пропуснаха своята възможност да получат по-ниски присъди, признавайки своята вина, която е безспорно доказана от всички материали по делото", каза Димитров. 

Той изрази надежда че на обявеното за 22 януари съдебно заседание по делото ще бъде произнесена присъда и то в максимален размер. 

За Димитров, а и според пледоарията на прокуратурата, причина за железопътното произшествие е високата скорост с която се е движела влаковата композиция.

Искат от хората в Хитрино да връщат пари за дограма

Преди дни стана ясно, че единствената причина за влаковата катастрофа в Хитрино е високата скорост. Това заяви пред шуменския съд проф. Мая Йорданова, вещо лице, изготвила експертиза за състоянието на жп пътя на гарата в селото между стрелките с номера 1 и 5.

"Влакът щеше да мине безпроблемно, ако се движеше с 40 километра в час, а не с двойно по-висока скорост", каза професор Йорданова, цитирана от БНР. "Причината за инцидента не е в железопътния път, въпреки че състоянието му не е добро", обясни тя. "Физическите сили, действали на композицията, са довели до обръщането на шести вагон".

При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет, със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час.

При взрива преди три години загинаха седмина, разрушени бяха къщите в района.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

 

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

18 коментара
 
<p><strong>8 </strong>безсмъртни цитата от <strong>Васил Левски</strong></p>
Ексклузивно

8 безсмъртни цитата от Васил Левски

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини