0

З ахарният диабет е хронично заболяване, при което се наблюдава недостиг на инсулин.

Срещат се два вида диабет - от тип 1 и от тип 2.

Първият се наблюдава при по-младите хора.

Опасността при тях, когато тренират във фитнеса, е вероятността да получат хипогликемия (състояние на ниска кръвна захар) или хипергликемия (състояние на висока кръвна захар) след тренировката.

Диабетът от тип 2 се отключва в по-напреднала възраст и обикновено води и до затлъстяване.

Затова лечението на хора, страдащи от тип 2, трябва да започне с изготвянето на хранителен план, който да помогне за свалянето на килограми.

Всички видеа за спорт и здравословно хранене гледайте във видео канала на Muscle Damage във Vbox7.

След това може да се включи консумацията на хранителни добавки, които да стимулират производството на инсулин от панкреаса.

Добрият контрол на захарния диабет е комбинация от балансиран прием на инсулин, диета и дозирана спортна активност.

Хората, страдащи от диабет трябва да се отнасят с внимание, когато прибягват до използването на хранителни добавки.

Подходящи хранителни добавки за диабетици са:

Протеини със съдържание на въглехидрат под 5 гр.

Протеинът подходяща добавка, защото съдържа L-цистеин – аминокиселина, която присъства в доста лекарства за диабетици.

Креатинът също е препоръчителна добавка за диабетици от тип 2, защото подобрява инсулиновата чувствителност и понижава нивата на кръвна захар.

Сред неподходящите хранителни добавки за диабетици са:

глутаминът, защото изключително бързо се превръща в глюкоза в организма, а оттам следва и голям инсулинов отговор.

Източник: Getty Images/Guliver

Гейнърите също трябва да се избягват от диабетици, защото 70-80% от състава им е захар.

Азотните бустери също са сред неподходящите добавки за диабетици, заради многобройния им състав на най-различни субстанции.

Освен това те съдържат кофеин, който влошава инсулиновата чувствителност и се явява пречка за изчистването на кръвта.

Относно спортната дейност, при диабетиците са препоръчителни

занимания от типа на изкачване на стълби, ходене, тичане, плуване, йога, пилатес.

За хората, които са любители на силовите занимания е добре да тренират с не повече от 50 до 60% от максималните тежести, с които могат да работят и да не се претоварват.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Как да се подготвим за Никулден
Ексклузивно

Как да се подготвим за Никулден

Преди 12 часа
Бъдещата кралица разказа, че синът ѝ иска да е постоянно покрай тях
Ексклузивно

Малкият син на Кейт и Уилям проговори

Преди 15 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини