0

В ъпросът кои са по-полезни, суровите или сготвените зеленчуци, винаги е актуален и все още остава нерешен.

Мнозинството смятат, че пресните плодове и зеленчуци са по-полезни, защото запазват в най-голяма степен полезните си вещества.

От друга страна, сготвените зеленчуци са не само по-вкусни, но и начинът, по който са обработени продуктите, оказва влияние върху способността на организма да ги възприеме по най-добрия възможен начин.

Вижте кои зеленчуци са по-полезни сготвени, отколкото сурови и защо. 

Моркови

Както знаем, те са много полезни за очите, но знаете ли причината за това. Отговорът е бета каротин - най-познатият вид от групата на каротеноидите, присъстващ в плодовете и зеленчуците. Той  придава на зеленчука този наситен оранжев цвят. В тялото бета каротинът се преобразува във витамин А, отговорен за доброто зрение и красивата кожа. 

Източник: Thinkstock/Guliver

При готвенето на морковите се увеличават нивата на бета каротин се увеличават, докато в суровите моркови усвояваме едва 10% от него.

Домати

Фолиева киселина, биотин и витамин С са основните полезни вещества в суровите домати. Но друго ценно вещество –ликопен, което действа превантивно срещу рак и сърдечносъдови заболявания, се усвоява много по-лесно, когато доматите са сварени или задушени с малко мазнина. 

Източник: Thinkstock

Спанак

Освен че е вкусен, спанакът е популярен и заради високата си хранителна стойност. Той съдържа малко калории и е добър източник на желязо, витамин А и С, минерали и фибри. 

Източник: Thinkstock

За да се абсорбират изцяло полезните му вещества обаче спанакът трябва да се сготви. Ако все пак предпочитате суров спанак, първо го изсушете добре. 

Аспержи

Аспержите са отличен източник на витамин К, фолат, витамин С, витамин А. Но дебелите им стени пречат на организма да усвои полезните хранителни вещества. Затова е по-добре да ги консумирате сготвени.

Източник: Getty Images/Guliver

Вижте още кои са най-полезните зеленчуци във видеото горе.

Кейл

Къдравото зеле се смята от специалистите по хранене за суперхрана. Вареният кейл е не само по-вкусен, но и доста по-здравословен.

Източник: Getty Images/Guliver

Снабден с фибри, неговите понижаващи холестерола способности се увеличават, когато премине през топлинна обработка.

Вижте още:

Защо салатите в заведенията са вредни

Не прекалявайте с картофите, вижте защо

Месоядните са по-здрави от вегетарианците

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Марс във Водолей – нов свят, нов подход
Ексклузивно

Марс във Водолей – нов свят, нов подход

Преди 10 минути
Зимата се завърна, къде ще вали сняг
Ексклузивно

Зимата се завърна, къде ще вали сняг

Преди 15 минути
Мрачната история на карантината
Ексклузивно

Мрачната история на карантината

Преди 50 минути
Карантината на Банско бе вдигната
Ексклузивно

Карантината на Банско бе вдигната

Преди 9 часа
399 са заразените с Ковид-19 у нас
Ексклузивно

399 са заразените с Ковид-19 у нас

Преди 13 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини