Apple се гордее с лоялната си потребителска база, както и внимателно управляваната си екосистема от софтуер и устройства. Оказва се обаче, че компанията няма тотален картбланш от потребителите си какво да прави с платформите си.
Това стана пределно ясно след като тя реши да пусне реклама за своя филм "F1 the Movie", през приложението Apple Wallet. Ексклузивното заглавие е дело на стрийминг платформата на компанията, като беше добре прието.
Но за сметка на това никак не беше добре приета рекламата в устройствата на потребителите. Те засипаха социалните мрежи с критики към компанията, че се превръща като някои свои конкуренти, които пускат реклами в своите приложения и платформи.
Други пък припомниха, че това не е първото подобно действие и на Apple, макар и да се случва рядко. Те посочиха случая отпреди десетина години, когато новият албум на U2 автоматично се появи в аудиотеките на потребителите също като реклама. "Не съм платил над 1000 долара за iPhone, за да имам реклами в него", пише потребител в Reddit.
Лавина от известия тормози потребителите на смартфони
Apple работи по "премиум" сгъваем смартфон
Добрата новина за потребителите е, че Apple Wallet има функция за спиране на рекламите. Лошата - тя ще бъде налична в iOS 26, чийто дебют е чак през септември т.г.
Проучване: Използването на ChatGPT ни прави по-глупави
Въпреки рисковете: Чатботове все по-често казват новините
Apple не е коментирала темата. Компанията експериментира с реклами в различни приложения и менюта от доста време. Същото правят и други ИТ гиганти. Това изглежда като неизбежната следващата стъпка в развитието на платформите и е по-скоро въпрос на намиране на подходящ баланс, а не дали ще има или няма реклами.
Сменяйте паролите: 16 млрд. профила изтекоха в интернет
Проучване: Повечето AI чатботове дадат опасни отговори
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase