В най-тъмните и непознати кътчета на човешката хромозома бяха открити следи от антично ДНК.

Намереното ДНК най-вероятно принадлежи на неандерталците, нашите далечни предшественици.

Дешифрирането на направените открития ще хвърли повече светлина върху човешката еволюция и най-вероятно ще отговори на някои неразрешени до този момент загадки.

Проучването е ръководено от Чарлз Лангли и неговия екип от университета в Калифорния.

Източник: iStock/Getty Images

Учените са се концентрирали върху изследването на централната част на човешката хромозома, в която се наблюдава последователност от повтарящо се ДНК, което обаче е трудно за анализиране.

Екипът на Чарлз Лангли не се отказва и за миг пред тази трудност, твърдо решен да открие гени, които да помогнат в изучаването на човешката еволюция.

Защо учените от калифорнийския университет избират да изследват именно централната част на човешката хромозома?

Защото точно там гените не се смесват, нито променят и се предават в оригиналния си вид от поколение на поколение.

Източник: iStock/Getty Images

Генетичният материал, който учените използват за своето изследване, е взет от публичната банка с данни на международния проект 1000 Genomes.

Анализът показва, че в 11-тата хромозома са регистрирани гените на неандерталци, които са живели на територията на Европа в периода от преди 200 000 години.

Учените смятат, че тези гени най-вероятно играят голяма роля за възприятието ни на миризмите, но предстои да се правят по-задълбочени анализи.

В хромозомата Х изследователите се натъкват на следи от ДНК, които са много по-антични. Възлизат на около половин милион години, период, в който хомо сапиенс все още не е емигрирал от Африка в Европа.

В 12-тата хромозома са открити най-древните следи от ДНК, които принадлежат на предшественик на човешкия вид, непознат за науката до този момент.