И зследвайки звезда, намираща се на 31 светлинни години от Земята, астрономи се натъкват на вълнуващо откритие.

Планета, наподобяваща Юпитер (най-масивната планета в Слънчевата система), която обикаля около червеното джудже GJ 3512.

Това откритие разширява кръгозора на учените и ги кара да преосмислят начина, по който науката анализира формирането на планетите.

Екзопланетата GJ 3512 b има маса ½ от тази на Юпитер и 150 пъти по-голяма от тази на Земята. Звездата, около която обикаля пък, е десет пъти по-дребна в сравнение със Слънцето.

Източник: iStock/Getty Images

Освен това испанският астроном Хуан Карлос Моралес и неговият екип споделят, че странната орбита на GJ 3512 b около неговата звезда предполага наличието на още една планета с подобни размери.

„Това е много интересно откритие, тъй като обикновено звездите в една планетарна система заемат около 99,99% от общата маса на системата, а за планетите остават около 0,01%”, споделя Грег Лолин, астроном от Университета в Йейл.

„Това не е първият подобен случай”, казва Лолин. „Но определено е рядко явление. Обикновено забелязваме планети с подобни размери да обикалят около звезди, подобни на Слънцето”.

Източник: iStock/Getty Images

Моралес  и колегите му споделят, че подобни планетарни системи като тази на GJ 3512, не могат да се опишат с традиционния модел, използван от науката.

„GJ 3512 b не се е образувала по начина, по който се е образувал Юпитер”, казва Лолин.

Астрономите откриват GJ 3512 b, правейки спектроскопичен анализ на червеното джудже, около което обикаля тя. Промяната в анализа се проявява, когато планетата завършва една пълна обиколка около своята звезда за период от 204 дни и преминава пред GJ 3512.

Източник: iStock/Getty Images

Това откритие със сигурност не представлява интерес за търсачите на извънземен живот, тъй като GJ 3512 b обикаля на такова разстояние от своята звезда, че не получава достатъчно енергия от нея.

Освен това, предвид размера на планетата, GJ 3512 b най-вероятно е газов гигант, което означава, че на нея няма твърда повърхност.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

1 коментар