Кометата "Борисов" изненада с това, че няма изненада
комета
Източник: GettyImages/Guliver

К ометата "Борисов" е вторият междузвезден посетител на Слънчевата система, който учените откриват. Първият беше астероидът Oumuamua, който беше засечен през октомври 2017 г. Той изненада учените с необичайната си форма и движение. Подобни бяха очакванията и за кометата "Борисов", но тя изненада учените с това, че се оказва неочаквано обикновена, съобщава Nature Astronomy.

Венера все пак не е била подходяща за обитаване

Изданието публикува първото по-детайлно проучване на кометата, след като тя беше открита преди няколко седмици. Данните показват, че кометата е доста обикновена и опашката ѝ има почти същите газове и състав, които учените са очаквали.

Сатурн вече е планетата с най-много луни – общо 82

Мисиите на НАСА - къде сбъркаха и къде успяха?

През следващите седмици "Борисов" ще се приближава още повече към Земята, а след това ще направи и своята обиколка около Слънцето преди да поеме обратния път извън Слънчевата система. Учените ще имат още няколко възможности за по-детайлни наблюдения, които може да открият нещо ново.

За сега "Борисов" отговаря на всички качества за типична комета. Това буди още повече въпроси около Oumuamua, чието необичайно поведение дори провокира въпроси дали не става дума за космически кораб. В крайна сметка тези предположения бяха отхвърлени.

Макар учените досега да са засекли само два междузвездни обекта, те смятат, че в действителност са много повече. Просто едва сега технологиите на човечеството са развити достатъчно, за да могат да ги засичат. Затова учените очакват откриването на други подобни междузвездни посетители да се превърне в рутина занапред.

Curiosity откри "древен оазис" на Марс

Снимки от Марс търсят места за бъдещите бази на SpaceX

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

<p><strong><span style="color:#ffbc00;">Седмичен хороскоп</span></strong><span style="color:#ffbc00;">:</span> какво да очакваме</p>