Венера все пак не е била подходяща за обитаване
планетата Венера
Източник: Thinkstock/Guliver

О т известно време Венера е в полезрението на астрономите, които предполагаха, че Венера може да е била още една планета в Слънчевата система, която е разполага с подходящи за живот условия. Ново проучване на учените от Лунния и планетарен институт (LPI) към Асоциацията на университетските космически проучвания (USRA) обаче оспорва тези теории, съобщава DigitalTrends.

Сатурн вече е планетата с най-много луни – общо 82

Трагичният край на "Касини" и разбиването му в Сатурн

Учените са анализирали данни от множеството наблюдения на Венера, включително чрез радар, за да проверят как потоците от лава са се стичали по повърхността на планетата. Според първоначалните представи на учените, голяма част от високите земи на Венера съдържат гранит, а за да се случи това са необходими големи океани от вода. Затова известно време учените смятаха, че Венера е имала период в миналото си, в който е имала много вода на повърхността си.

Новото проучване обаче има по-различно заключение. Анализът показва, че лавата най-вероятно не е съдържала много гранит, а базалт. Този тип лава не се нуждае от вода, за да се образува. Откритието не означава категорично, че Венера не е имала течаща вода на повърхността си, но намалява тази вероятност.

Мисиите на НАСА - къде сбъркаха и къде успяха?

Най-впечатляващите кадри от телескопите на НАСА

Според Алън Трейман, част от екипа, провел проучването, все още се знае много малко за повърхността на Венера. Данните сочат, че по-голямата част от планетата, съдържа базалтови скали, които вероятно са изтласкани нагоре като планини чрез тектонични процеси. Ако това е така, то Венера най-вероятно не е имала пероиод, през който е била топла и с подходящи условия за живот. А с това подходящите планети в Слънчевата система намаляват с още една.

Curiosity откри "древен оазис" на Марс

Снимки от Марс търсят места за бъдещите бази на SpaceX

За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

<p><strong><span style="color:#ffbc00;">Седмичен хороскоп</span></strong><span style="color:#ffbc00;">:</span> какво да очакваме</p>