Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

Н яма да забравя воя, който британските медии надигнаха по повод разработването на първия компактен модел на Range Rover. Опасенията им бяха, че той ще се превърне в нишово, модно изделие, с което Виктория Бекъм да ходи на шопинг. Е, за 8 години Evoque натрупа над 800 000 продажби и се превърна в най-бързо продавания модел на марката. Но си остана модно изделие, а Пош Спайс, която лансира модела, наистина го използваше за превоз на торбите от бутиците, с което зададе тон и Evoque се превърна в задължително попълнение в гаража на дамите с финансови възможности и усет към стилното.

Сами разбирате, че подобен успех не бива да се компрометира по никакъв начин. Но променящите се тенденции изискват обновяване и промяна. Къде се вписва новият Range Rover Evoque?

РАЗГЛЕДАЙТЕ НОВИЯ RR EVOQUE НА ФОНА НА ПРЕКРАСЕН ПИРИН

Зад волана на Range Rover Evoque

Не се изненадах, че дизайнът просто е претърпял нужното еволюционно (а не революционно, както първия модел) развитие, запазвайки едновременно чара на оригинала, но изпипан в изключително чистите линии и очертания на по-големия Velar.

Източник: Ивелин Солаков

От друга страна междуосието е леко нараснало, а общите външни пропорции са останали почти непроменени. Така пред вас стои автомобил, който притежава силно откроимата визия на оригинала, приведена към най-моделните автомобилни тенденции на днешното време. Казано най-просто: перфектно свършена работа.

BMW Серия 3: Среща на върха на G20 (тест драйв)

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

Evoque e дизайнерско произведение на изкуството, но именно тази аура поставя тежко бреме върху калниците му, тъй като всичко останало трябва да отговаря на високия стандарт, поставен от екстериорното оформление.

Източник: Ивелин Солаков

Първата технологична новост е платформата Premium Transverse Architecture (напречно разположен двигател), която прави възможна хибридизацията на модела. Изработеното от високоякостна стомана купе е с 13% по-кораво, а задното окачване вече е многораменно с интегрална щанга.

Любопитен факт е, че Evoque изневерява на повсеместната тенденция всяко следващо поколение да е по-голямо от предходното. На практика дължината и широчината са непроменени (1 мм може да го пренебрегнем), докато височината е снижена с цели 11 мм. Този факт придава онзи характерен профил на Evoque, който го отличаваше от всичко останало. Сега той е още по-изчистен и елитарен.

Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Именно заради общите габарити и излъчване, включително просветът от 212 мм (почти като на Jeep Cherokee), може би няма да осъзнаете, че моделът реално е по-къс от субкомпактните Audi Q3 и Mercedes GLA, докато разликата с „компактните” Q5, GLC или BMW X3 достига до 35 см. Това означава, че той изостава от посочените модели в параметъра вътрешен обем, но това не означава, че на задните седалки е тясно, напротив. Увеличеното с 20 мм междуосие има своята роля за това, както и за нарасналия до 591 л багажник.

Само ще маркирам (все пак е Range Rover) високата проходимост на модела, макар да вярвам, че и 1% от собствениците му няма да използват пълния му офроуд капацитет. Но кредото на марката е, че и един път да се наложи, Evoque (и всеки друг модел на Range Rover) трябва да мине навсякъде. За целта той предлага ъгъл на заход и отход от съответно 25 и 30,6 (най-голям в сегмента) градуса, 212 мм пътен просвет, възможност за газене във вода до 600 мм, Terrain Response 2 и режими на задвижване Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow и и Mud & Ruts.

Източник: Ивелин Солаков

Интериорът на Evoque е едновременно модерен и много изчистен. Централно място (по подобие на Velar) заемат двата 10-инчови сензорни екрана на информационно-развлекателна система Touch Pro Duo. Когато стартирате двигателя, горният екран се повдига на 30 градуса от хоризонталната си позиция, което дава на водача много по-добра видимост към него. Долният сензорен екран е вграден в централната конзола, като от него се управляват функции като климатроника и Terrain Response 2. Двата сензорни екрана се допълват от два въртящи се контролера. Скоростният лост (от Jaguar F-Type) е страхотен.

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Приборното табло може да е класическо или 12,3-инчов интерактивен дисплей за водача при по-високите нива на оборудване. Воланът е с капацитивни бутони, които позволяват на водача да програмира конкретни функции. Звучи сложно, но не е така. Проблемът е самият волан, който е много голям. Трябва задължително да отбележа новите седалки, както и супер качественото изпълнение на материалите и сглобката.

Източник: Ивелин Солаков

Любопитни детайли са огледало за обратно виждане Clearsight и системата Ground View. Огледалото се превръща се в дисплей (след натискане на бутон), на който се проектира картина от монтирана към покривната антена камера. Така се неутрализира слабата видимост през малкото задно стъкло. Чрез три камери, обединяващи картината си в едно изображение, Ground View позволява на водача да гледа през „прозрачния” преден капак, което улеснява офроуд шофирането. Не го тествах, но е любопитна опция.

Източник: Ивелин Солаков

Опциите за задвижване са повече от достатъчни. Клиентите могат да избират между цели 3 дизелови и 3 бензинови двигателя. Едва ли някой ще се спре на базовия дизел със 150 к.с., предно и 6-степенна „ръчка”, но има и такава версия. На мен ми изглежда излишна, тъй като клиентите на този тип автомобили не биха избрали подобна комплектация. Далеч по-удачно изглежда версията, която тествах аз, а именно мощният 250 к.с. (без една) бензинов двигател, работещ с 9-степенна ZF автоматична трансмисия.

Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)

Skoda Kodiaq RS разчита на 500 Нм от най-мощния дизел на марката (тест драйв)

Максималният въртящ момент от 365 Нм се разгръща от 1300 об/мин, което е отличен показател, неутрализиращ турбо дупката. Работи много добре с трансмисията, но в спортен режим тя „цеди” предавките прекалено дълго, което не ми се нрави, защото нарушава тишината в много добре шумоизолирания интериор. Заводският параметър за среден разход от 7,9 л/100 км не ми се вижда постижим, тъй като говорим за тегло от 1900 кг. С четири човека на борда и багаж, Evoque бе много далеч с над 12 л/100 км, но отчетох факта, че взех автомобила на 20-ина километра пробег.

Инженерите са се постарали доста и смятам, че след разработване и по-умерено шофиране, Evoque може да падне под 10 л/100 км. Увереност за това ми дава фактът, че почти всички европейски версии на модела са меки хибриди, т.е. на борда е монтирана 48-волтова хибридна система. Тя е съставена от стартер-генератор и малък акумулатор с капацитет 5 кВтч, разположен под шофьорската седалка.

Източник: Vesti.bg

Харесах Evoque в мига, в който го зърнах. Сега, вече близо 10-ина години след първия ми пряк контакт с него, отново съм зад волана на Land Rover Evoque. Нямам абсолютно никакви съмнения относно чувствата си към него: продължавам да го обичам. Още повече, че това градско конте разполага с качества, които далеч надхвърлят псевдо-SUV имиджа на повечето други в този сегмент.

Технически характеристики:

Range Rover Evoque P250

Размери

Дължина, мм: 4803

Широчина, мм: 2032

Височина, мм: 1665

Междуосие, мм: 2874

Собствено тегло, кг: 1959

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1997

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 249 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 365 при 1300-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 7,9

Вредни емисии СО2, г/км: 180

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 92 170

Цена на версия First Edition, лв. с ДДС: 132 940

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Полицай: -Защо колата ви се движи на зиг-заг? -Ами, изпих няколко чаши. -Това не е причина да давате на жена си да кара.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Домашен хляб без месене: Проста рецепта, която всеки може да приготви

Домашен хляб без месене: Проста рецепта, която всеки може да приготви

Любопитно Преди 5 часа

Хлябът в плик за печене, се получава пухкав, ароматен и с хрупкава коричка

Протестиращи в Сърбия искат отговорност за нападенията срещу студенти

Протестиращи в Сърбия искат отговорност за нападенията срещу студенти

Свят Преди 5 часа

Трагедията на гарата в северния град Нови Сад на 1 ноември 2024 г. предизвика до голяма степен мирно национално протестно движение, водено от университетски студенти и преподаватели

сватба

146-сантиметрова булка се качи на стол, за да каже „Да“ на 190-сантиметровия си младоженец

Любопитно Преди 7 часа

Тъй като жената е значително по-ниска, хората често бъркали мъжа с по-големия ѝ брат или настойник

,

Зеленски нареди одит на украинския отбранителен сектор

Свят Преди 8 часа

Миндич и друг заподозрян, също укриващ се, Александър Цукерман, бяха добавени днес към списъка на издирваните от Украйна лица, съобщи министерството на вътрешните работи

Борисов: Приветствам усилията на САЩ и на Тръмп за справедлив мир в Украйна

Борисов: Приветствам усилията на САЩ и на Тръмп за справедлив мир в Украйна

България Преди 9 часа

Това написа лидерът на ГЕРБ в профила си във фейсбук

Фридрих Мерц призова Русия да спре агресията срещу Украйна

Фридрих Мерц призова Русия да спре агресията срещу Украйна

Свят Преди 9 часа

Той изтъкна, че Русия има отговорността да спре огромното въздействие на войната върху световната икономика

Александър Йорданов: Идват добри дни за българската демокрация

Александър Йорданов: Идват добри дни за българската демокрация

България Преди 9 часа

„От първия ден като президент Радев е опозиция на България – на държавата, не на партиите“, заяви бившият евродепутат

Европа изпратила на САЩ свой проект за спиране на конфликта в Украйна

Европа изпратила на САЩ свой проект за спиране на конфликта в Украйна

Свят Преди 9 часа

Според списанието, европейските лидери работят по контрапредложения от петък вечерта

Израелски въздушни удари убиха девет души в Газа

Израелски въздушни удари убиха девет души в Газа

Свят Преди 10 часа

Свидетели и лекари съобщиха, че първата атака е поразила кола в гъсто населената квартал Римал, като я е запалила

Медицински хеликоптер транспортира спешно мъж от Ямбол, паднал от високо

Медицински хеликоптер транспортира спешно мъж от Ямбол, паднал от високо

България Преди 10 часа

Пострадалият ще бъде транспортиран с линейка до авиобаза "Безмер"

Украйна и САЩ ще преговарят в Швейцария за прекратяване на войната

Украйна и САЩ ще преговарят в Швейцария за прекратяване на войната

Свят Преди 11 часа

Тръмп даде на Киев по-малко от седмица, за да одобри плана от 28 точки

В Стара Загора започна първата мащабна акция срещу тютюнопушенето около училищата

В Стара Загора започна първата мащабна акция срещу тютюнопушенето около училищата

България Преди 11 часа

Проверките предизвикаха напрежение сред някои младежи

Срещу хонорар от 1 долар: Шон Пен се снима във филм за войната в Украйна

Срещу хонорар от 1 долар: Шон Пен се снима във филм за войната в Украйна

Любопитно Преди 12 часа

Холивудската звезда се включва в лентата „Войната през погледа на животните“

Украйна започва консултации с ключови партньори за спиране на войната

Украйна започва консултации с ключови партньори за спиране на войната

Свят Преди 12 часа

Зеленски е определил състава на преговорния екип