Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
6

С ам се улавям, че в последно време вниманието ми се привлича в по-голяма степен от новините, свързани с електромобили, батерии, ток, електролит, киловатчасове… Успокоявам се с това, че вероятно е нормално, тъй като всичко това е свързано с бъдещето на автомобила. Но и се упреквам, защото за мен настоящето и миналото на автомобила ми изглеждат много по-вълнуващи и емоционални, отколкото се очертават да са автомобилите на бъдещето. Затова ще ви разкажа с огромна доза ентусиазъм и възклицания за една машина, която е типичен представител на т. нар. old school школа.

ВИЖТЕ AMG C43 COUPE В ПЪЛНИЯ МУ БЛЯСЪК

Зад волана на Mercedes-AMG C43 Coupe

Наричам го „липсващото звено”, но този V6 с две турбини и 390 ”коня” правят C43 Coupe нещо повече от връзка между две различни ценности. Той е истински автомобил от старата школа, такъв, за който след няколко години ще си спомняме с носталгия.

Източник: Vesti.bg

Първото впечатление е най-важното. Затова Mercedes-AMG C43 4MATIC Coupe вади на преден план радиаторната решетка Twin Blade. Отзад автомобилът изглежда още по-мощен с интегрирания дифузьор и двете двойки кръгли ауспухови накрайника, като картинката се допълва от новите алуминиеви джанти. Макар и мощен като излъчване, у C43 не се открива онази безпардонност на C63, чийто задни колесни арки излизат половин педя встрани на купето, за да няма никакво съмнение за способностите на V8 модела в семейството на C-Class.

Източник: Vesti.bg

Интериорът е класика. Липсва вече повсеместно вгражданата MBUX (и разработена в България) инфотейнмънт система. В този случай това е плюс, а не минус, защото зад волана на този автомобил можеш да се забавляваш по традиционния начин, а не да си играеш с всевъзможни технологии и настройки, говорейки си със системата, която много често не те разбира и това води до забавни моменти.

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Не, зад този нов, дебел и перфектно пасващ ти волан е позициониран дигитален 12,3-инчове приборен дисплей, но с класическа конфигурация на уредите, а „мерникът” в оборотомера за отчитане на страничното ускорение навява спомени от вече далечното ми минало с Call of Duty. На разположение е и режимът Supersport, при който оборотомерът застава в центъра на таблото (a la Porsche) и се използват ярко жълт и червен цвят, за да се подсили още повече спортното усещане.

Иначе широката централна конзола с трите кръгли вентилационни отвора изглежда страхотно, а седалките са дълбоки (малко твърдички) и с отлична странична опора.

Източник: Vesti.bg

Последната е от изключително значение, когато човек реши да вземе повече от огромния потенциал, с който разполага 3,0-литровият V6-битурбодвигател с мощност 390 к.с. и 520 Нм. Тези параметри говорят за сериозен капацитет, дори прекалено сериозен. Разпределението на въртящия момент е калибрирано така, че 69% от тези 520 нютон метра се пренасят към задните колела (на които все още няма диференциал с ограничено приплъзване), което звучи доста обещаващо.

Mercedes-Benz GLC F-Cell: Карахме първия в света водороден хибрид (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Шасито е отлично балансирано, безкрайно толерантно на резки промени в траекторията и сравнително меко за автомобил от този калибър, които характеристики превръщат купето по-скоро в чудесен гранд турер, а не толкова в супер спортен автомобил.

Източник: Vesti.bg

Това може да огорчи най-страстните водачи, тъй като големият въртящ момент към задните колела предполага малко по-игрива задница. В този случай това липсва, тъй като огромното сцепление е почти трудно да се разруши, дори и целенасочено да се опитвате да го направите, което води до изключителна скорост на изхода от завоя. На мен това ми се нрави повече, тъй като игривата задница е предпоставка за забавление на писта, докато на пътя предпочитам колелата да копаят асфалта.

Източник: Vesti.bg

Последното е образно казано, но с 19-ки run flat е по-скоро проклятие, отколкото удоволствие, защото трябва постоянно да си нащрек за всяка дупка. Същото се отнася и за случаите, когато решиш да превключиш в режим Sport или Sport+. Това правех единствено, за да задоволя егото си с дълбокия гърлен звук на двигателя и припукването от четирите ауспуха, когато се свалят обороти и предавки. Те са девет на брой и се сменят доста плавно, като изключа само по-дългото задържане на първа. А ходовата част AMG RIDE CONTROL с адаптивно променливо демпфериране в три степени позволява оптимален диапазон между комфортно и динамично усещане по време на шофирането.

Източник: Vesti.bg

Трябва да призная, че през по-голямата част от времето шофирах в режим Comfort, тъй като на половината път бях с детето ми, а в останалата част ме бе обзела умората, която обикновено с появява след обилен обяд. „Ластици” от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди не съм правил, но за мен много по-впечатляващо бе междинното ускорение и параметър, който не би следвало да коментирам в автомобил, чиято мощност е 390 к.с. Но няма как да не отбележа факта, че слязох под заводския параметър за среден разход на гориво, както сами може да видите на снимката: 9,2 л/100 км. За кола, която е неочаквано тежка за габаритите си (над 1800 кг), подобен параметър е наистина впечатляващ, което важи и по-голямата част от основните й характеристики.

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

BMW X3 M40i е мехлем за сетивата (тест драйв)

Mercedes-AMG C63 S Coupe e образецът за т. нар. модерен европейския muscle car. Бърз е. Шумен е. И е нагъл. Но любимите ни и анатемосани V8 модели, предлагащи гореизброеното, допълнено с травмиращо гърба и партерната част на гърба пътно удоволствие не са за всеки, или за всеки ден.

Затова AMG дава това входно ниво за начинаещи – под формата на AMG C43 Coupe – което предлага по-изтънчен и спокоен характер през 90% от времето, но с достатъчно мощност и динамика, които да оправдаят емблемата и да задоволят и най-взискателните автомобилни ентусиасти, когато пожелаят това.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики

Mercedes-AMG C43 4Matic Coupe

Размери

Дължина, мм: 4686

Широчина, мм: 1810

Височина, мм: 1442

Междуосие, мм: 2840

Тегло, кг: 1765

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 2996

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 390 при 6100

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 520 при 2500 - 5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,7

Среден разход, л/100 км: 10,2 – 9,6

Вредни емисии СО2, г/км: 231 – 218

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 136 595

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Урсула фон дер Лайен

ЕС с огромна сделка за 1,8 млрд. ковид-ваксини

Теми в развитие Преди 3 часа

Урсула фон дер Лайен призова САЩ да разрешат износа на ваксини за по-бедните страни

Турция забрани това лекарство за ковид-19

Турция забрани това лекарство за ковид-19

Теми в развитие Преди 5 часа

Лекарството е премахнато от рецептурника на здравното министерство, тъй като е установено, че е "неефикасно"

Почина ген. Никола Колев

Почина ген. Никола Колев

България Преди 7 часа

Заема поста началник на Генералния щаб на Българската армия в периода 2002-2006 г.

Захариева: ГЕРБ не може да се коалира с БСП и ДПС

Захариева: ГЕРБ не може да се коалира с БСП и ДПС

България Преди 8 часа

Според Захариева сегашната политическа ситуация в България не вдъхва оптимизъм

Нинова атакува Слави Трифонов в социална мрежа

Нинова атакува Слави Трифонов в социална мрежа

България Преди 9 часа

Ние в залата видяхме защо и кой изкомандва групата на "Има такъв народ"

Какво трябва да знаем за декоративните прасенца

Какво трябва да знаем за декоративните прасенца

Любопитно Преди 10 часа

Лесно за отглеждане и с темперамент на класически домашен любимец, декоративното прасенце се нарежда сред най-сладките, чаровни и желани домашни любимци.

Ваксинираните и изкаралите ковид получават привилегии в Германия

Ваксинираните и изкаралите ковид получават привилегии в Германия

Теми в развитие Преди 10 часа

Хората с имунитет освен това няма да се карантинират

Бил Гейтс

Възходът на Бил Гейтс – човекът на върха

Любопитно Преди 11 часа

Още като дете изненадва преподавателите си със своите научни и математически познания

Борисов: Шоуто в парламента струва милиони

Борисов: Шоуто в парламента струва милиони

България Преди 12 часа

Това заяви премиерът в оставка във Фейсбук

Тир се обърна и разсипа торове край Русе

Тир се обърна и разсипа торове край Русе

България Преди 12 часа

Изясняват се обстоятелствата

Викове, заплахи, тежки обвинения в Комисията по ревизия

Викове, заплахи, тежки обвинения в Комисията по ревизия

България Преди 14 часа

Пет часа се оказаха недостатъчни, за да се разгледат част от темите

Ерусалим

Сблъсъци между палестинци и израелската полиция, над 200 ранени

Свят Преди 15 часа

Палестинците искат Източен Ерусалим за столица на бъдещата си държава

Георги Рачев

Туристическият бранш има предложение за ресорен министър

България Преди 17 часа

Какво коментира председателят на Алианса на туристическата индустрия в България

7-те най-мръсни предметa у дома

7-те най-мръсни предметa у дома

Любопитно Преди 17 часа

Вижте кои са те