VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)
Източник: Volkswagen
0

П роблеми с ранното полово развитие е имало винаги. То (също винаги) предизвиква доста тревоги у родителите, но днешната тенденция показва, че такива деца стават все повече и това вече се приема като нещо нормално (стига да не става въпрос за случаите на много ранно развитие на процеса, при който се изисква лечение.)

Тази тенденция не подмина и Volkswagen, който лансира претендента си за лидерство при компактните кросоувъри от сегмент В SUV. Претендент, защото говорим за Volkswagen, защото е кросоувър и на трето място – защото е един от най-евтините представители на марката.

Тя се позабави с разрастването на моделното си кросоувър семейство, но в момента в него вече има цели петима членове, което я изкарва на полпозишън на европейския пазар.

Зад волана на Volkswagen T-Cross

---

След като Renault натрупа няколкостотин хиляди продажби на гърба на Captur, Volkswagen реши, че е време да се присъедини към партито: T-Cross реално е напомпано с хормони Polo, само че много по-атрактивен на външен вид. Причината е, че тези хормони са довели до съзряването на T-Cross, който е 54 мм пo-дълъг oт Роlо, c ĸoгoтo дeли шacи, силовите агрегати и много интериорни детайли. Toй e cъc 120 мм пo-ĸъc oт Т-Rос и c 380 мм пo-ĸъc oт Тіguаn. Именно с последния член от семейство „Т” се запознахме наскоро на Майорка.

Източник: Vesti.bg

В Европа мини кросоувърите - Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Crossland, Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic - използват една и съща рецепта, а именно платформата на хечбек от сегмент В. Както и при Volkswagen T-Cross, те се предлагат само с предно предаване.Разбира се, винаги има изключения, които идват и с опция за 4х4 (Suzuki Ignis например), но тези версии са много малка част от общите продажби на конкретния модел.

T-Cross няма да има такава версия, тъй като платформата, на която е конструиран (MQB-A0), по принцип не предвижда монтирането на независимо задно окачване и заден редуктор. А за тези, които толкова много искат пълноприводно задвижване, Volkswagen има отговор на тези нужди: T-Roc.

Източник: Vesti.bg

Иначе рецептата за повдигането на T-Cross е сравнително лесна: просветът е увеличен (до 184 мм) благодарение на високопрофолни гуми, по-дълги пружини и амортисьори.

Главното отличие на T-Cross от донора е оригиналното купе. Широчината е идентична, дължината е с 55 мм по-голямо, но на височина той е пораснал с 14 см. Благодарение на това, пътниците се радват на сериозен запас пространство в областта на главата, а за сметка на по-вертикалното (предните седалки са повдигнати с 67 мм спрямо Polo) позициониране на седалките – усещането за пространство е повече от впечатляващо дори за хора с височина над 1,80 см.

---

Именно с вътрешен обем T-Cross изпреварва донора си, защото към това може да се добавят и плъзгащите (ход 14 см) се задни седалки. Това позволява обемът на багажника да варира между 385 и 455 литра. Облегалките се сгъват, което също е предимство спрямо класическия хечбек, защото така се отваря товарен обем (1281 л), достатъчен за превоз на велосипеда на сина ви.

Дизайнът може да бъде определен като типичен за новата вълна модели на Volkswagen, като на мен особено ми допаднаха затъмнените стопове, визуално обединени чрез светлинен елемент по широчината на вратата на багажника. R-Line пакетът по принцип е върхът на сладоледа, предлагащ се в ярко син цвят. Аз обаче харесах най-много избождащия оранжев (светлосиният също е страхотен) цвят с открояващите се черни прагове и „вежди”  на калниците, придаващи на модела по-мощно излъчване. Допълнителните оранжеви джанти са доплащат, но за модел, който е насочен към младата аудитория, тези възможности за персонализация са от ключово значение за успеха в този сегмент.

Същото важи и за интериора. Той буквално крещи в лицето ви, ако бъде доплатено за контрастното оранжево изпълнение на арматурното табло, централната конзола и част от седалките. Този цвят придава свежо, оригинално, ярко усещане. Струва си, защото тази опция не е никак скъпа, а черно-сивата конфигурация прихлупва интериора.

---

Иначе тук ще откриете типичната за Volkswagen картина: изпипана до съвършенство ергономика, много приятен като дебелина и захват волан, позициониран високо волан на мултимедийната система (гарантиращ отлична видимост), а под него – въздуховодите на климатичната система. Не мога да не отбележа, че по арматурното табло няма нито един мек на допир материал, както в T-Roc например, но причината за това е ясна: понижаване на цената с цел доближаване до конкурентите. И още един факт, който ме изненада: дебелината на вътрешната облицовка на вратите е доста малка, заради което няма да може да заемете любимата си позиция зад волана, а именно лявата ръка подпряна на вратата.

Голямата изненада е пътното поведение. Въпреки по-високия център на тежестта, в T-Cross не се усеща накланяне на каросерията в завой, но трябва да призная, че не съм и карал спортно. Окачването е на границата между твърдото и комфортно возене, а воланът е учудващо информативен, защото инженерите са се опитали да придадат спортен характер на новия паркетен SUV-играч.

---

При това отлично балансирано пътно поведение Polo може да позагуби част от клиентите си, които може да предпочетат да седнат малко по-високо, без това да се отрази на пътното поведение. Още повече, че T-Cross е по-просторен, с по-голям багажник, а и може да го паркирате на тротоара, ако се наложи да търсите подобно решение, каквото в столичния Борово е задължително.

Източник: Vesti.bg

T-Cross атакува пазара с два 1,0-литрови, 3-цилиндрови двигателя, като версията с 95 к.с. няма да се предлага в България. Дизеловият 1,6 TDI е само с 95 к.с., затова не му обърнах особено внимание. Насочих него към бензиновата версия със 115 к.с., която пасва идеално на размерите и теглото (около 1200 кг) на модела. Сигурен съм, че появата на 1,5 TSI със 150 к.с. (догодина у нас) ще превърне малкия кросоувър в истинска оса на пътя, но и с 3-цилиндровият агрегат той се представи чудесно.

Дизеловата версия върви и с 5-степенна „ръчка”, докато двата бензина се предлагат с ръчна 6-степенна трансмисия и 7-степенна DSG. Карах и двете модификации, като в първия случай постигнах среден разход от 6,4 л/100 км, докато автоматикът ми даде с литър по-висок разход, но пък него натисках повечко.

Убеден съм, че трябва да изберете именно версия с автоматична трансмисия, която гарантира една по-висока остатъчна стойност, а и в града, където основно ще се използва моделът, автоматикът има своето голямо предимство. Също толкова убеден съм, че трябва да доплатите 680 лв. и да оборудвате модела с дигиталното приборно табло на VW: по-приятно е за окото, като също ще се погрижи за остатъчната стойност на модела. И докато говоря за пари, трябва да кажа, че ценовата листа на T-Cross ме изненада много, приятно при това. Лидерът тук е Captur. Във второто ниво на оборудване (Zen), с бензинов TCe двигател, но със 130 к.с., моделът струва 34 440 лв. с ДДС. Докато T-Cross, който излиза сега на пазара, струва 35 284 лв. с ДДС (второ ниво Life, 115 к.с., 6-степенна механична кутия). При такова ценово позициониране аз лично нямам дилеми какво бих избрал.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики

Volkswagen T-Cross 1,0 (115) TSI

Размери

Дължина, мм: 4108

Широчина, мм: 1760

Височина, мм: 1584

Междуосие, мм: 2550

Маса, кг: 1250

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 999

Макс. мощност, к.с.: 115

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 220 при 2000-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 193

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,2

Среден разход, л/100 км: 5,1 – 4,9

Вредни емисии СО2, г/км: 115-111

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС:33 279

Топ цена на тествания модел, лв. с ДДС: 40 345

 

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

СЗО: Ваксините няма да спрат коронавируса

СЗО: Ваксините няма да спрат коронавируса

Теми в развитие Преди 7 минути

Очаква се ЕК да одобри утре сключването на договор с производителя на ваксина срещу Ковид-19 "Модърна"

Инцидент на строеж в София, човек загина

Инцидент на строеж в София, човек загина

България Преди 15 минути

Четирима са тежко ранени

Ропа Виеха

Националното ястие на Куба - Ропа Виеха

Любопитно Преди 1 час

Какво е това ястие и как да си го приготвите

Професор Тодор Кантарджиев

Проф. Кантарджиев: Липсват контрол и съзнание

Теми в развитие Преди 1 час

Експертът обясни защо се е нарушило доверието в лекарите

Тези професии ще се появят до 2030 година

Тези професии ще се появят до 2030 година

Моят дигиталeн свят Преди 2 часа

Вижте какво бъдеще ни очаква

<p>Д-р Миндов: Крайно време беше, корабът потъва</p>

Какво става, ако личният лекар се разболее от ковид-19

Теми в развитие Преди 2 часа

Над 60 хил. души с положителни антигенни тестове

Бил Гейтс

Гейтс: Ваксините за Covid-19 ще са готови до февруари

Технологии Преди 3 часа

Той обаче предупреждава, че предстоят трудни шест месеца

Опашки от камиони на ГКПП „Кулата“

И днес километрична опашка на ГКПП „Кулата“, спряха тестването

Теми в развитие Преди 4 часа

Превозвачите настояха за спазване на европейското решение за осигуряване на зелени коридори и апелират за адекватна реакция от българските институции

Д-р Александър Симидчиев

Пулмолог: Трудно ще ограничим заразата

Теми в развитие Преди 5 часа

Причината да сме в челните редици по смъртност, е поведението ни и отношението ни, нямаме единност, казва д-р Симидчиев

Миа Сантова

Миа Сантова е новият кореспондент на NOVA във Виена

България Преди 5 часа

Емблематичното лице на медията ще отразява актуалните новини от австрийската столица

Иван Маджаров

Шефът на БЛС: Не приемам медиците да живеят в страх

Теми в развитие Преди 5 часа

Д-р Иван Маджаров се обърна към колегите си: „Няма нужда да приемате хора, които преди няколко дни са ви наричали невежи и конспиратори”

Джиджи Хадид

Джиджи Хадид сподели трогателни снимки с дъщеря си

Любопитно Преди 5 часа

Моделът сподели очарователна поредица от снимки

<p>Ресторантьори: Наши служители и колеги остават без работа</p>

Ресторантьори: Наши служители и колеги остават без работа

Теми в развитие Преди 5 часа

Според Емил Коларов от Сдружение на заведенията в България затварянето на нощните заведения, които не работят вече от месец, не е довело до намаляване на броя на заразените

Река Струма се оцвети в бяло

Река Струма се оцвети в бяло

България Преди 6 часа

Очевидец заснел изтичането на бялата течност от стар дъждовен колектор

Жена почина след отказан прием в болница в София

Жена почина след отказан прием в болница в София

Теми в развитие Преди 6 часа

Тя била закарана в столичната Окръжна болница

<p>Какво разказва мъжът, задържан без маска в метрото</p>

Какво разказва мъжът, задържан без маска в метрото

Теми в развитие Преди 6 часа

Той категорично заяви, че не вярва в коронавируса