0

С инхрон между човек, природа и богове. Това е философията на зороастрийския бог Ахура Мазда, чието име носи японската марка. Казано на съвременен език и отнесено към автомобилите, това може да се тълкува така: удобство за хората, екологично и икономично спрямо природата и в същото време емоционално и динамично превозно средство, на което може да се разчита. Философия, на която отговаря новата Mazda 3.

Този автомобил показва различния прочит на добре позната творба, това е японската философия за начина на живот и мислене, при която „малкото е повече”. Mazda 3 е страхотен автомобил, но ще трябва да потърпим още няколко месеца, докато започнат продажбите и на революционния двигател SkyActive-X, когато всичко ще си дойде по местата.

ВИЖТЕ СНИМКИ ТУК

Зад волана на Mazda 3

Секторът на семейните хечбеци от сегмент С е един от най-конкурентните на пазара. Освен ако не става въпрос за Volkswagen или Ford, чиито Golf и Focus доминират тук от десетилетия, всички оставали трябва да предложат нещо наистина уникално, за да имат шанс за нещо повече от чисто присъствие в сегмента.

Новото, четвърто поколение на Mazda 3, идващо на пазара след 6 млн. продадени автомобили, изпъква сред останалите алтернативи. Срещата ми с модела ме впечатли силно, но причината за това не бе атмосферният 2,0-литров двигател под капака.

Източник: Vesti.bg

Ако има нещо субективно в един автомобил, то това е дизайнът му. Както и досега, „тройката” се предлага във версия хечбек и седан, като аз лично винаги съм предпочитал първия. Външността на новия японски хечбек несъмнено го откроява от тълпата в най-конкурентния клас, независимо че масивната задна част предизвика двуполюсни мнения, когато автомобилът направи онлайн дебюта си. Трябва да ви уверя, че на живо, под лъчите на португалското слънце в Кашкайш, автомобилът изглеждаше наистина впечатляващо. Толкова добре, че не бих се притеснил да заявя, че това е най-добре изглеждащият хечбек в сегмент С в момента, поне за мен.

Източник: Vesti.bg

Не възнамерявам да се опитвам да пресъздам множеството прилагателни и сложни думи от японската философия за живота, описващи автомобила. Ще кажа, че еволюцията на дизайнерския език Kodo, черпещ вдъхновение от красотата и силата на природата, е изваял една прекрасна автомобилна каросерия. Убеден съм, че няма да може да се мери по обеми с Golf, Focus или Megane, но пък Mazda 3 притежава нещо, с което изпъква пред въпросните лидери в сегмента - душа. Да, той не е драстично променен спрямо третото поколение, но определено тук еволюцията е била за предпочитане пред революционните дизайнерски решения, тъй като формата на хечбека е наистина магнит за окото. И отсега ще го кажа: моделът може и да се предлага с девет цвята, но червеният е абсолютно задължителен за този автомобил.

В търсене на сцеплението (тест драйв)

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Новото поколение на Mazda 3 е „качено” на новата платформа Skyactiv-Vehicle Architecture. Тя е с по-висока здравина на усукване, а самият модел не е претърпял съществени промени в параметрите си. Дължината и широчината са идентични с предходния, но междуосието е нараснало с 25 мм, а височината е снижена с 30 мм. Това е позволило на дизайнерите да придадат още по-целеустремена визия на автомобила.

Има много добре изглеждащи конкуренти, но визията на този е впечатляваща. Още повече, че става въпрос за автомобил от най-масовия клас, в който атрактивният дизайн е нещо, което подлага дизайнерите на голямо изпитание. Интересното е, че увеличеното междуосие се е отразило на мястото за пътуващите отзад, но те биха могли да се почувстват леко прихлупени от линията на покрива. Видимостта през задното стъкло е ограничена.

Източник: Vesti.bg

И ако екстериорът е впечатляващ, то какво да кажа за интериора! Ще се въздържа да използвам още по-силно прилагателно, макар да го заслужава на 100%, защото вътрешността е перфектно изпълнена. Минимализмът е бил водещ за дизайнерите, като и тук виждаме поредния пример за различното мислене на японците спрямо повечето други конкуренти. Арматурното табло е изчистено и абсолютно хоризонтално, а на централната конзола са позиционирани  само контролерите за климатичната система.

BMW X3 M40i е мехлем за сетивата (тест драйв)

Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)

Новите седалките са страхотни: дълбоки и с висока странична опора, дори изглеждат красиво. Качеството и изработката са на отлично ниво. Не се налага никакво озъртане и период на свикване, той като ергономията е изпипана до педантичност. В дясно на приборното табло е разположен 8,8-инчов дисплей, а самото табло е с класически три големи прибора, като средният е дигитален.

Воланът е спортен, както и абсолютно целият облик на интериора. Head-up дисплеят вече се проектира директно на челното стъкло, а познатият регулатор за контрол на инфотейнмънт системата е разположен на тунела между седалките. Там се намира и страхотният скоростен лост на механичната трансмисия, работата с който е удоволствие. Затова и в нито един момент не пожелах да тествам двата двигателя с 6-степенния автоматик, защото късият ход на „ръчката” е чудесен. Клиентите, търсещи по-добра аудио системата, вече може да изберат тази на Bose с 12 високоговорителя, макара че и стандартната с осем не е лоша, никак дори.

Източник: Vesti.bg

Стигам до задвижването, като трябва да кажа, че революционният SkyActive-X двигател е в процес на хомологация и се очаква след няколко месеца. Докато излезе не пазара клиентите ще трябва да се задоволят с 2,0-литров бензинов и 1,8-литров дизелов двигател. Обемът на първия предполага нещо впечатляващо, но не, той е атмосферен и генерира само 122 к.с. И да, това е поредното нещо, по което Mazda се различава от конкурентите си. И двата (както и SkyActive-X) двигателят отговарят на последните еко стандарти (Euro 6d-TEMP), но 122 к.с. без турбо са малко, а двигателят е повече от муден. „Х” ще е минимум 180 к.с. и ще поправи тази нередност.

Mercedes-Benz GLC F-Cell: Карахме първия в света водороден хибрид (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

При така предложеният ми избор, спирам вниманието си на новия 1,8-литров дизел със 116 к.с. и 270 Нм, заменящ досегашните 1,5- и 2,2-литрови мотори. Той е с малко турбо с променлива геометрия, макар дълго време да се чудех дали има такова. Усеща се турбо дупка, но пък за сметка на това е изключително икономичен. При ограниченията по магистралите, но с много тежко задръстване в Лисабон, успях да върна автомобила при разход от 4,8 л/100 км с трима човека и багажа им на борда. Моторът е снабден със система NSC, преобразуваща диазотния оксид в безвреден азот, намалявайки драстично емисиите азотен окис.

Източник: Vesti.bg

Интересното е, че независимото задно окачване при третото поколение тук е заменено с нова торсионна греда, предното си остава MacPherson. Сега моделът сякаш е поумекнал като возия, но си остава много прецизен в описването на завоите. Това се дължи на усъвършенстваната система G-Vectoring Control, която сега вече се нарича GVC Plus. Когато водачът насочва автомобила при излизане от завой, GVC Plus прилага леко спирачно усилие върху външните колела, стабилизирайки по този начин каросерията и възстановявайки движението в права посока на автомобила.

Изключителна работа е била свършена по шумоизолацията и минимизиране на вибрациите. Новата Mazda 3 много, много по-тиха е всеки друг модел на марката, който съм карал.

Спокойно мога да кажа, че Mazda 3 е сред лидерите в класа. Много тиха по време на път, забавна да се кара, отвън изглежда супер атрактивно, а интериорът й може да се конкурира с повечето луксозни марки. Това, разбира се, не идва и без някои минуси, като по-малкото място на задните места и лошата видимост през малкия заден прозорец. До появата на SkyActive-X, „тройката” ще страда от липса на мощност. В сегашната конфигурация предпочитам дизеловия двигател, който е изключително икономичен, но определено очаквам с огромно нетърпение революционния двигател, който миналата година имах възможността да тествам още във фазата на тестовите изпитания на модела. Знам, че е страхотен. Идва след няколко месеца.

Технически характеристики:

Mazda 3 SkyActive-D 1,8

Размери

Дължина, мм: 4460

Широчина, мм: 1795

Височина, мм: 1435

Междуосие, мм: 2725

Собствено тегло, кг: 1290

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1759

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 116 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 270 при 1600-2600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 194

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,3

Среден разход, л/100 км: 5,0

Вредни емисии СО2, г/км: 131

Базова цена, лв. с ДДС: от 40 980

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

7 необичайни стандарта за красота в азиатските страни

7 необичайни стандарта за красота в азиатските страни

Любопитно Преди 12 минути

Въпреки световните стандарти за красота, които виждаме на кориците на списанията и модните ревюта, всяка нация има свои собствени уникални черти, традиции и обичаи, свързани с женската красота

BMW iX5 Hydrogen

Екоактивисти съдят BMW и Daimler за недостатъчни действия за опазване на околната среда

Технологии Преди 12 минути

Двата концерна отдавна са обявили политика за пълна електрификация и драстично намаляване на емисиите СО2, но явно това не удовлетворява еколозите.

Навални: „Гугъл” и „Епъл” са съучастници на Путин

Навални: „Гугъл” и „Епъл” са съучастници на Путин

Свят Преди 8 часа

Навални: Те зоват за „превръщането на света в по-добро място”, но вътре в себе си са лъжци и лицемери

Русия започна подготовка по изпращане на човек на Луната

Русия започна подготовка по изпращане на човек на Луната

Технологии Преди 9 часа

Първият руски космонавт ще кацне на Луната през 2030 г.

ЕК: Електронните устройства да се продават без зарядно

ЕК: Електронните устройства да се продават без зарядно

Свят Преди 9 часа

Новите изисквания ще обхванат смартфоните, таблетите, камерите, слушалките и т.н.

ООН: Войната с нашата планета трябва да приключи

ООН: Войната с нашата планета трябва да приключи

Свят Преди 9 часа

Светът трябва да промени хранителните си навици

Зоран Заев

Заев: Не всички българи са били фашисти

Свят Преди 11 часа

Тези му думи предизвикаха остри критики в Северна Македония

Трима на съд за трафик на хора за органи от България

Трима на съд за трафик на хора за органи от България

България Преди 11 часа

Предлаганата цена за трансплантация на бъбрек е възлизала на 100 000 евро

Въвеждат трета доза ваксина срещу COVID в България

Въвеждат трета доза ваксина срещу COVID в България

Теми в развитие Преди 12 часа

Очаква се заповедта на Здравното министерство да излезе утре

Слави Трифонов: Ако някой вярва на социолозите...

Слави Трифонов: Ако някой вярва на социолозите...

България Преди 13 часа

Значи вярва на късата си памет

Ума Търман

Ума Търман сподели най-мрачната си тайна

Любопитно Преди 13 часа

Актрисата е направила аборт

COVID лекарствата безплатни само за осигурените

COVID лекарствата безплатни само за осигурените

Теми в развитие Преди 14 часа

В момента има дефицит на нискомолекулните хепарини

Снимката е илюстративна

Заради опит за изнасилване: Осъдиха индиец да пере бельото на жените от селото си

Свят Преди 15 часа

"Всички жени от селото са щастливи от решението"

"Валентино" пусна суичъри в подкрепа на ваксинацията

"Валентино" пусна суичъри в подкрепа на ваксинацията

Любопитно Преди 15 часа

Луксозният бранд ще дари приходите от дрехите на УНИЦЕФ

One Dance Week 2021: Танцът като революция

One Dance Week 2021: Танцът като революция

България Преди 16 часа

На 15 октомври френският хореограф Оливие Дюбоа ще представи в Пловдив движението и ритъма на Египетската революция