Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
3

Н е е случайно, че всички туристи обикалят първо катедралите в един град, след това минават към второразрядните забележителности. Причината е, че всяка една катедрала представя историята на целия град, дори на цяла една епоха. Нещо подобно мога да кажа и за новия SUV-флагман на Audi.

Гледаш го отвън – монументален като „Св. Александър Невски”. Влизаш в интериора и се потапяш в атмосферата на страхотното майсторство на дизайнерите. Изминаваш 500 км и се убеждаваш в ненадминатите умения инженерите, създали този автомобил. Всичко в него е монументално. И цената му е такава, но тя е абсолютно оправдана предвид факта, че единственият проблем, който аз открих в този автомобил, е огромното му тегло. Но то е очаквано, тъй като Q8 е натъпкан до козирката с всевъзможни глезотии и технологии, които правят пътуването изживяване, което не искаш да свърши.

Вече почти 20 години пиша за автомобили и през това време има неща, които не са се променили. Едно от тях е нежеланието ми някой търговец да ми обяснява нещо за колата. Но точно в този случай съм доволен от факта, че това се случва при взимането на Q8.

Зад волана на Audi Q8
Източник: Vesti.bg

Познавам момчето и знам, че е от най-добрите търговци. За около 10 минути не изпитах желание да го прекъсна, а още по-странното е, че научих неща, които нямаше да разбера, ако той не ми ги бе казал. Едното е, че издаването на такъв автомобил на клиент му отнема около 3 часа, за да обясни всичко. На бих разбрал, че предните стъкла може да са двойни за още по-добра шумоизолация, макар че и с единични двигателят вътре не се чува. Показа ми как работи приложението и какво мога да правя и следя с него. Обясни ми, че технологиите за автономно управление са толкова напреднали, че не само могат да управляват автомобила, но се самообучават и подлежат на безброй настройки. Затова аз въобще няма да ви обяснявам за автономията на тази кола, защото съм от хората, които искат все още пълния контрол върху автомобила да е мой.

Източник: Vesti.bg

Искам да му се радвам докато мога, защото явно в близко бъдеще нещата ще започнат да се променят с още по-големи темпове, колите ще станат още по-умни, а за издаването на един луксозен модел ще отиват не 3, а 5 часа. Тези факти не ме карат да се радвам, защото вероятно всички тези технологии ще отнемат от удоволствието да шофираш, което за мен е от първостепенно значение.

Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)

Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)

Подобна тежест отдавам и на външния облик. Казах го в началото – Q8 изглежда монументално с решетката на А8, но отзад е просто брутален. Целият светлинен блок (отпред и отзад) е супер атрактивен, като цвето-музикалното шоу на тъмно при отключване е впечатляващо. Няма как да преглътна фалшивите ауспухови накрайници и имитацията на допълнителни въздухоотвори в предната броня, но това е сред малкото минуси, които мога да дам на тази лимузина.

Източник: Vesti.bg

Точно така, Q8 е по-скоро лимузина, а не толкова високопроходим автомобил. Тук веднага ще направя уточнението, че моделът предлага истински офроуд качества, макар да се съмнявам и 0,1% от клиентите му да се възползват от тях. И въпреки това, Q8 разчита на механичен централен диференциал, който разпределя мощността в съотношение 40:60 спрямо предния и задния мост. При нужда той прехвърля по-голямата част от въртящия момент към моста, чиито колела са с по-добро сцепление.

В комбинация с пътния просвет, достигащ максимум 254 милиметра, Q8 няма да има проблем да излезе извън пътя. Окачването с регулируеми настройки на амортисьорите е серийно. При желание може да се поръча пневматичното окачване adaptive air suspension, което позволява богат избор от комфортни или спортни настройки. То позволява промяна на клиренса с до 90 мм спрямо пътните ситуации.

Източник: Vesti.bg

Поиграх си с адаптивното окачване и седемте режима на системата Drive select, но не бих си помислил и за миг (освен за 2-3 снимки) да изцапам тези 21-цолови „валяци” в мръсотията. На тях най-добре им подхожда асфалтът и комфортът на дълъг път. В завоите Q8 отстъпва на Х6 не защото е много по-тежък от него, а просто 5 метрова кола с тегло 2,3 тона няма как да описва завоите така, както би го правил модел с RS емблема отзад.

Режимът Dynamic и ръчната смяна на предавките чрез планките на волана ме позабавляваха известно време през „Петрохан”, но истината е, че тази кола е предназначена да ви предложи възможно най-големия комфорт и уют, а това не включва лашкане в завои с по-високи от разумното скорости.

Източник: Vesti.bg

Ако решите да го правите (или в някаква друга ситуация), системата quattro може да прехвърли до 70% от въртящия момент към предния и до 85% към задния мост. Няма да подмина и възможността да доплатите (2418 лв. с ДДС) за система за завиване на четирите колела: задните завиват под ъгъл до 5 градуса - обратно на предните колела при ниска скорост, с цел подобряване на маневреността, и в идентична спрямо предните колела посока за подобряване на стабилността при висока скорост. Тази система може да ви изуми, когато се опитате да направите обратен завой с тази колосална машина, очаквайки, че ще се нуждаете от паркинга пред „Метро”, за да я изпълните. Но не, Q8 се увива като съчленен „Икарус” и буквално изумява за размерите си.

Източник: Vesti.bg

Изумен останах и от разхода на единствения в момента вариант, а именно Q8 50 TDI. Не, едва ли някога вече ще карам 5,0-литров двигател, а този е само 3,0-литров дизел с 286 к.с. и 600 Нм, които са удоволствие в завоите. Линейното ускорение е експлозивно, но не впечатляващо. Друг е въпросът, че при около два и половина тона (с пътници ш багаж) върнах колата след около 500 км пробег на средно 9,1 л/100 км. Максимумът при изкачването на прохода бе 9,7 л/100 км, а за минимум успях да видя 8,1 л/100 км.

Не знам колко помага т. нар. мека хибридна технология (48-волтова литиево-йонна батерия, работеща с алтернатор), която позволява Q8 да се движи до 40 секунди между 55 и 160 км/ч с изключен двигател. Заводският параметър е 0,7 л/100 км икономия, но за средния разход давам оценка отличен 6.

Източник: Vesti.bg

Така е и за интериора, който е радост за сетивата. Наслаждавам му се всеки път, когато тествам Audi, защото вероятно е най-модерният на пазара. Мога да му сложа определения елитарен и луксозен, но те важат и за преките му конкуренти, затова модерен му приляга най-точно, защото всичко вътре е супер изчистено, бутони почти липсват, а повърхностите просто та карат да ги галиш.

С много дисплеи могат да се похвалят Mercedes и Range Rover, но конфигурацията в Q8, размерите на дисплеите и многото алуминий правят интериора на автомобила да изглежда… страхотно. Знам, станаха много прилагателни, но не мога да се въздържа.

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

При дължина от близо 5 метра и широчина 2, новият Q8 е по-широк, по-къс и по-нисък спрямо Q7, но интересното е, че той не се сравнява с него, тъй като вътрешният му обем е много по-близо до лимузината А8. Това ще рече, че той бие преките си конкуренти в параметрите дължина на интериора и простор в областта на главата, нещо, което по принцип се изтъква за моделите със силно скосена линия на покрива.

Обикновено не съм човек, който обръща сериозно внимание на качеството на музиката, но тук просто ми се наложи, защото интериорът е отлично обезшумен. „Обикновеният” Bang & Olufsen ме радва със звука на любимия ми метъл, а за перфекционистите има глезотия на стойност 13 500 лв., изразяваща се в 23-каналев усилвател, 23 високоговорителя и обща мощност 1920 W.

Източник: Vesti.bg

Прекалено много са, но 3551 лв. са нищо за убийствените HD Matrix фарове. Това е екстра, което този автомобил трябва да има. Задължително. С диоптър 2,25 не се чувствам особено комфортно да шофирам нощем. Но сега излязох умишлено на нощна разходка. И матричните фарове буквално прорязват нощта. Беше… вълнуващо.

Ако заложа на клишето и кажа, че Q8 се появи много след X6 и GLE Coupe, няма да сбъркам. Това, според някой, много ще му пречи. Но не и според мен. Вярно е, че влезе последен в нишата на SUV-купетата, но също така е вярно, че не им отстъпва по нищо, дори напротив, той е много по-просторен от тях, а комфортът на возията е съизмерим с този на Mercedes. Може и да е маловажно, но от тримата е единственият, който в такъв огромен автомобил и форма предлага странични стъкла без рамки. Последното е само малък щрих към всички онези качества, които ме накараха да се влюбя в тази катедрала на колела.

Технически характеристики:

Audi Q8 50 TDI Quattro tiptronic

Размери

Дължина, мм: 4999

Широчина, мм: 2000

Височина, мм: 1710

Междуосие, мм: 2999

Тегло, кг: 2300

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2995

Макс. мощност, к.с.: 286

Макс. въртящ момент, Нм: 600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 245

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,3

Среден разход, л/100 км: 6,6 – 6,8

Вредни емисии СО2, г/км: 172-179

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 152 461

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Катастрофа между камион и два мотоциклета край Велико Търново, има жертва

Катастрофа между камион и два мотоциклета край Велико Търново, има жертва

България Преди 25 минути

Временно е затворен за движение Проходът на Републиката

<p>Това застрашава изборите (ВИДЕО)</p>

Това застрашава изборите: Дийпфейк на политици се промъкна през филтрите „Мета“ и „Екс“

Свят Преди 33 минути

Единствено TikTok е отказал да публикува видеоклиповете, защото е забелязал „подозрително поведение“

Пожар изпепели жилищна сграда в Ханой, има жертви и ранени (ВИДЕО)

Пожар изпепели жилищна сграда в Ханой, има жертви и ранени (ВИДЕО)

Свят Преди 1 час

Пожарникарите са успели да спасят седем души от огъня

Арестуваха румънски гражданин, заподозрян в шпионаж в полза на Русия

Арестуваха румънски гражданин, заподозрян в шпионаж в полза на Русия

Свят Преди 2 часа

Това е първи подобен арест в Румъния

<p>Киев: Руските сили &quot;затънаха в улични боеве&quot;</p>

Киев: Руските сили "затънаха в улични боеве" във Вовчанск

Свят Преди 2 часа

Водят се "интензивни" боеве в три ключови района на източния фронт, заяви главнокомандващият на украинската армия генерал Олександър Сирски

Ексклузивни кулинарни срещи с журналистите на NOVA

Ексклузивни кулинарни срещи с журналистите на NOVA

Любопитно Преди 2 часа

Тази седмица петима известни новинари готвят в „Черешката на тортата“

Четири китайски кораба са навлезли в тайвански териториални води

Четири китайски кораба са навлезли в тайвански териториални води

Свят Преди 4 часа

Подобно нещо се случва за осми път този месец, заяви тайванската брегова охрана

Русия: ИДИЛ има роля при атентата в концертната зала в Москва

Русия: ИДИЛ има роля при атентата в концертната зала в Москва

Свят Преди 4 часа

При нападението загинаха 144 души

Паметник на Св. св. Кирил и Методий

24 май: Честваме Деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура, и на славянската книжовност

България Преди 4 часа

24 май е обявен за официален празник със Закона за изменение на Кодекса на труда, приет от 9-ото Народно събрание на 30 март 1990 г.

Радев: Просперитетът на едно общество е в пряка връзка с отношението му към знанието

Радев: Просперитетът на едно общество е в пряка връзка с отношението му към знанието

България Преди 5 часа

Честит най-светъл празник на всички сънародници, отбеляза държавният глава

Главчев: 24 май ни обединява като народ и ни съхранява през годините

Главчев: 24 май ни обединява като народ и ни съхранява през годините

България Преди 5 часа

Денят на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност е най-светлият празник, отбелязва служебният премиер

Внимание, туристи! ПСС с предупреждение

Внимание, туристи! ПСС с предупреждение

България Преди 6 часа

По високите части на планините времето е облачно, духа слаб до умерен вятър

„Белият лист” в „Темата на NOVA“

„Белият лист” в „Темата на NOVA“

България Преди 6 часа

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

Кой е първокласникът, прочел 200 книги за 1 година

Кой е първокласникът, прочел 200 книги за 1 година

България Преди 6 часа

Вижте кое е детето, което най-много от всичко обича да чете:

Цоков: Интересът на младите към педагогическите специалности е голям

Цоков: Интересът на младите към педагогическите специалности е голям

България Преди 6 часа

Една от търсените специалности в университетите е „Предучилищна и начална училищна педагогика”, отбеляза просветният министър

София към Тихомир: Объркан ти е животът

София към Тихомир: Объркан ти е животът

Любопитно Преди 7 часа

Завършилaтa на второ място двойка от "Един за друг" споделя любопитни подробности от личния си живот в интересната игра „Съм/Не съм“