BMW Серия 3: Среща на върха на G20 (тест драйв)
Източник: BMW България
0

Г рупата на двайсетте, съкратено Г-20, е група от 19-те страни с най-големи икономики в света плюс Европейския съюз. Г-20 произвежда 90% от световния брутен национален продукт, генерира 80% от международната търговия (включително търговията в самата ЕС) и обхваща две трети от населението на света.

В автомобилния свят G20 е един от основните играчи, проправили пътя на BMW към днешния му статут и състояние. Тук важните „клечки” не са никак малко, но ако трябва да правя аналогии, то Серия 3 е за BMW и автомобилите това, което са Golf, 911, S-Class… за своите марки и индустрията като цяло. Това са част от онези автомобили, положили основата на модерната европейска автомобилна индустрия. Автомобилите, по които всички се равняват – било то конкуренти, било то клиенти.

Зад волана на BMW Серия 3

Те се превърнаха в стандарти след десетилетия еволюция, по които се равняват всичките им конкуренти. Това е недружелюбна среда, в която оцеляват най-пригодените. Абсолютно идентична на тази, при която се проведе последната среща на Г-20 (миналата година в Аржентина), която бе и най-конфликтната от създаването на този форум преди 10 години.

Източник: Vesti.bg

Също толкова недружелюбна е средата, в която излиза новата Серия 3 на BMW (G20), където своето искат C-Class, А4, Giulia. Но „тройката” идва и предлага неща, които я връщат на върха на хранителната верига в сегмента. Това се случва след 44-годишна еволюция през седем поколения.

BMW М850i Coupe предлага рога на изобилието (тест драйв)

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

През 1975 г. е представена първата Series 3, обозначена Е21. Следват E30, E36, E46 и E90. Това не са само кодове, каращи феновете на BMW да мечтаят, тази коли продължават да радват феновете на марката по българските пътища, което само показва колко издръжливи са тези машини – на времето и тежкия десен крак. На 15-те милиона продажби (всяко пето продадено BMW е „тройка”, без тук да слагам Серия 4) също са атестат за факта, че Серия 3 носи BMW на гърба си вече толкова години.

Дъждът, в който карах ми даде възможност да тествам и едно много полезно решение, наречено BMW Aquapel. Защитното покрития Анти-дъжд е на базата на силициев диоксид, който създава защитно покритие върху стъклото с хидрофобен ефект.
Дъждът, в който карах ми даде възможност да тествам и едно много полезно решение, наречено BMW Aquapel. Защитното покрития „Анти-дъжд” е на базата на силициев диоксид, който създава защитно покритие върху стъклото с хидрофобен ефект. Източник: BMW България

През годините 3 Series си изкова статута на най-успешен модел в баварската гама. Седмото поколение дори надгражда, в което се убедих след три дневно изживяване на борда на G20. А то започва още с първата визуална среща и този прекрасен цвят Portimao Blue.

Подобно на Х5 и наскоро лансирания Х7, дизайнерите на BMW повеждат „тройката” в дръзка нова посока – не толкова деликатна, колкото много от предшествениците й, но определено изключително атрактивна. И най-важното – дизайнерската разлика между Серия 3 и Серия 5 е ясно откроима, което за мен е от голямо значение.

В предната част на автомобила доминира голямата BMW бъбрековидна радиаторна решетка с достигащите до нея фарове. Типичното им разделяне на две части се подчертава от характерния прорез на предната броня в контура на фаровете. Динамичният профил се доминира от двете  линии и извития контур на праговете. Задната част на рамките на страничните прозорци с познатата “извивка на Хофмайстер” за пръв път е интегрирана в задната колона. Хоризонталните линии и тесните, стилно затъмнени задни светлини придават широчина и мощ на задната част.

Aquapel разпръсква водните капки и осигурява по-добра видимост, като гарантира по-дълъг живот на чистачките и по-малко консумация на течност за чистачките. Действието му трае от 6 до 12 месеца (в зависимост от интензивността на експлоатация на автомобила), а цената му е 49 лв.
Aquapel разпръсква водните капки и осигурява по-добра видимост, като гарантира по-дълъг живот на чистачките и по-малко консумация на течност за чистачките. Действието му трае от 6 до 12 месеца (в зависимост от интензивността на експлоатация на автомобила), а цената му е 49 лв. Източник: BMW България

G20 е по-дълъг, по-широк и по-висок от F30, който заменя. Това дава обем в интериора, но за запалените фенове може да означава и отнемане на компактността, която е толкова важна за пътното поведение на автомобила. Е, не се притеснявайте, допълнителният вътрешен обем е компенсиран с първокласен инженеринг.

Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

На първо място ще отбележа абсолютно перфектното разпределение на теглото между двете оси (50:50), а самият център на тежестта е снижен с 1 см към пътя, което е само брънка от цялата нишка инженерни и технологични решения, които лепят усмивката на лицето ви, когато стане дума за забавление зад волана. Фактор за това са и увеличената предна и задна следа със съответно 43 и 21 мм.

Източник: Vesti.bg

Купето е по-здраво на усукване и по-голямо, а последното предполага, че и теглото е нараснало. Окачването и задвижването използват повече алуминий, а предният капак и калници също са алуминиеви. Това е спомогнало средното тегло на G20 да намалее с около 55 кг спрямо F30. Версията, която карам аз – M Sport, тежи точно 1450 кг без допълнителните екстри, с които е оборудвана. А те са доста.

Ще изтъкна 19-цоловите джанти и адаптивното М шаси (има още стандартно и M Sport), снижаващо автомобила допълнително с 10 мм към пътя. Именно окачването е основният фактор, който превръща „тройката” в истинско откровение на пътя. Трябва да отбележа обаче, че изключителната прецизност в завоите дава своята жертва, а нея откривам в доста твърдата возия (отдавам го и на 19-ките, „обути” с run-flat). По принцип не бих се оплакал никога от твърдо возене, но все пак това е преди всичко семеен автомобил.

Източник: BMW България

Кормилното управление е другата силна (по традиция) страна на модела. Искам да кажа, че през волана се усеща нивото на сцепление във всеки един момент, като получаваш и много интуитивно усещане за ъгъла на завъртане, който трябва да приложиш, за да вземеш поредния завой.

Пет са двигателите, с които G20 се въвежда на пазара. Аз тествам средния вариант при дизелите, а именно версията 320d (318d и 330d).

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Агрегатите са добре познати на феновете на марката, но това не означава, че просто са пренесени от други модели. Въпросният 2,0-литров дизел вече разчита на секвенциално принудително пълнене, като по-голямата от двете турбини е с променлива фаза на газоразпределението. Благодарение на това, при мощност от 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент, този скромен дизелов мотор ускорява Серия 3 до 100 км/ч за под 7 секунди (6,8). Не очаквах подобна динамика и истински се зарадвах, защото обикновено тествам новите модели с върховните двигатели, но този е прекрасен. Още повече, че ви радва и с разход около 6 л/100 км.

Източник: BMW България

Качеството на материалите не изневеряват на стила и качеството на BMW. Приборното табло представлява 12,3-инчов дисплей с много атрактивна графика. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола до него. Конзолата на климатика и радиото под него са много изчистени и ергономични, а трилъчият мултифункционален волан е още по-удобен за захват и боравене с бутоните върху него.

Нов е контролният панел на тунела между седалките, където е разположен селекторът на трансмисията, регулаторът на седмото поколение iDrive, бутоните за управление на окачването и избора на режим на задвижване, както и бутонът старт/стоп.

Източник: BMW България

Не бих се опитал да изброявам всички системи в Серия 3, ще се задоволя само да отбележа, че „тройката” е един от най-високотехнологичните в баварското портфолио. Ще маркирам само две системи, които мен ме впечатлиха. Едната предлага напълно автономно изминаването на последните до 50 метра от движението на заден ход, следвайки траекторията на предшестващото движение на преден ход. Тази функция е много полезна, когато автомобилът не може да продължи напред в тясна улица и трябва да се върне.

Другата система, с която се забавлявах много, е т. нар. Личен асистент. Чрез него реално водите комуникация с автомобила. Много по-лесно е да си увеличите звука на аудито, да смените станцията или да регулирате температурата на климатика по нормалния начин, но кое му е забавното? Вместо това може да кажете на колата, че ви е студено (или топло), тя ще конкретизира температурата, след което ще я регулира само от вашата страна, т.е. разпознава от коя страна на автомобила се подава командата.

Критика? Освен за много твърдата возия, друго не се сещам. Иначе Серия 3 е отличен на пътя, много икономичен, бърз, изглежда страхотно. И така го чувствам. Всичко това си има цена.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

BMW Серия 3

Размери

Дължина, мм: 4709

Широчина, мм: 1827

Височина, мм: 1442

Междуосие, мм: 2851

Маса, кг: 1450

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, две турбини

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 190 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,8

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 115

Базова цена, лв. с ДДС: 83 850

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 131 409

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 47 минути

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 1 час

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности

Съученици, учители и близки на 15-годишния Филип, който загина блъснат от автомобил на пешеходна пътека в София, се събраха на мирно шествие в София.

Родителите на прегазения Филип: Отнеха ни мечтите и слънцето, крайно време е агресията да спре

България Преди 1 час

Граждани се събраха на протест пред Съдебната палата преди делото за смъртта на 14-годишното момче

Либерализацията на пазара на ток се отлага за 1 юли 2025

Либерализацията на пазара на ток се отлага за 1 юли 2025

България Преди 1 час

Решението беше взето със 152 гласа "за" на ГЕРБ-СДС, ДПС, "Възраждане", БСП и ИТН

Главчев се срещна с близки на отвлечените български моряци от Galaxy Leader

Главчев се срещна с близки на отвлечените български моряци от Galaxy Leader

България Преди 1 час

Главчев: Търсим всякакви варианти за освобождаването на хората

Еманюел Макрон

Еманюел Макрон: Европа не е безсмъртна

Свят Преди 1 час

Френският президент призова Европа да се изправи срещу предизвикателствата на променения свят

<p>Вулканични газове и пепелен шлейф: Как ще се отрази на климата</p>

След изригването на мощен вулкан: Как ще се отрази на времето и климата

Свят Преди 2 часа

Как се отразява на времето и климата изригването на вулкан четете в следващите редове

стадион "Георги Аспарухов"

Стадионът на Левски на крачка от общинска собственост

България Преди 2 часа

СОС гласува прехвърлянето на "Герена" с единодушие

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Свят Преди 2 часа

Лукашенко предупреди за възможен ядрен "апокалипсис"

<p>Обещавал, че повече няма да я бие: Доживотен затвор за Абил, убил приятелката си</p>

Обещавал, че повече няма да я бие: Доживотен затвор за мъж, убил приятелката си

България Преди 2 часа

Абил живеел с 14 години по-възрастната от него Силвия в село Черноглавци

<p>Илиана Кирилова:&nbsp;Трябва изцяло нов проект на Закон за съдебната власт</p>

Градският прокурор на София: Трябва изцяло нов проект на Закон за съдебната власт

България Преди 3 часа

Прокуратурата определя сегашния като "прибързан"

Председателството на СЕМ ще бъде ротационно

Председателството на СЕМ ще бъде ротационно

България Преди 3 часа

Членовете не успяха да съберат нужните 4 гласа за наследник на Соня Момчилова

Изненада! Христо Стоичков очаква второ внуче (ВИДЕО)

Изненада! Христо Стоичков очаква второ внуче (ВИДЕО)

България Преди 3 часа

На специално парти семейството разкри какъв е полът на бебето

Заловиха група мигранти в бус на един от входовете на София, шофьорът е избягал

Заловиха група мигранти в бус на един от входовете на София, шофьорът е избягал

България Преди 3 часа

По първоначална информация колата е спукала гума