BMW М850i Coupe предлага рога на изобилието (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
5

С игурен съм, че феновете на баварската марка няма да оспорят твърдението, че оригиналната Серия 8 е един от най-емблематичните и красиви модели на марката. Причините за това са няколко.

Оригиналното купе е с невероятния коефициент на челно въздушно съпротивление от само 0.29, същият като при Porsche 918, като е „нарисуван” изцяло на компютър (нещо иновативно за времето си), а след това тестван дълго във въздушен тунел. Резултатът: изчистени линии, вдъхновени от купетата от 30-те години. Освен това автомобилът е без средна В-колона, като е едва вторият следвоенен модел в Германия, оборудван с V12 двигател.

BMW СЕРИЯ 8 КУПЕ В ПЪЛНИЯ СИ БЛЯСЪК

Зад волана на BMW M850i Coupe

Последният факт няма как да бъде повторен в днешно време, тъй като V12 двигателите вече са зверове от отминала епоха, но трябва да ви уверя, че 4,4-литровият V8 с 530 к.с. е повече, повече от достатъчен (макар да се очаква и М8 с над 600 к.с.) за наследника, обозначен като G15.

Оригиналът дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през 1989 г., превръщайки се в истински хит. През лятото на следващата година компанията се хвали, че е продала целия годишен капацитет от 10 000 до 12 000 бройки чак до 1993 г. Но тези хвалби не се покриват с реалността, тъй като до 1999 г. от Серия 8 са продадени едва 30 621 бройки.

Източник: Vesti.bg

Тридесет години след премиерата на оригинала, аз получавам ключовете за този прекрасен син негов наследник, за да се опитам да преценя съдбата на новата Серия 8. Нямам уменията да гледам в бъдещето, но преживяното на борда на М850i Coupe ме кара да вярвам, че новият модел е далеч от драмите, каквито са имали счетоводителите в Мюнхен през 90-те години. Причините са няколко.

BMW X3 M40i е мехлем за сетивата (тест драйв)

Mercedes-AMG C43 Coupe е липсващото звено (тест драйв)

На първо място това е визията на купето. Не мога да кажа, че е толкова изящен като оригинала, но и времената са коренно различни. Сигурно е, че Серия 8 Купе буквално приковава погледите върху себе си с огромната си радиаторна решетка, която прави модела изключително арогантен, особено ако го гледате в огледалата си за обратно виждане. За това спомагат триизмерно оформената предна броня и големите въздухозаборници.

Източник: Vesti.bg

Височината от едва 1341 мм, комбинирана с издължения силует, ниската графика на прозорците и елегантната линия на покрива с характерен Double-Bubble контур правят профила на модела изключително елегантен. Не мога да кажа същото за задната част, която някак си не кореспондира с този силует и мощната предница. Тук най-впечатляващият за мен елемент е дългото и силно наклонено задно стъкло, което е типично за един истински спортен автомобил.

Източник: Vesti.bg

Типично за спортен автомобил е и пътното поведение на Серия 8, макар тук да откривам едно леко объркване на самоличността. Формата и параметрите на този автомобил казват, че той би трябвало да е типичният спортист. От компанията ясно дадоха да се разбере, че той не е наследник на Серия 6, който баварците превърнаха в голям хечбек с обозначението GT на капака. Но истината е, че М850i xDrive е именно един страхотен Gran Turismo автомобил (което поставя въпроса къде ще застане четиривратата версия на „осмицата”): голям и елегантен автомобил, който се нарежда до много по-скъпи модели, каквито са Bentley Continental GT и Aston Martin DB11. Именно срещу тези два модела го изправиха Джеръми Кларксън и компания в един от епизодите от последния сезон на The Grand Tour. И макар да бе най-евтиният и най-маломощният, именно M850i xDrive би в любимото упражнение на тримата – драг рейс на мокро.

Източник: Vesti.bg

Опитах упражнението с Launch Control само веднъж. Уверявам ви, къса глави. Това се дължи на най-новото поколение на 4,4-литровия V8 мотор. Двата Twin-Scroll турбокомпресора с охлаждане на нагнетявания въздух, разположени във V-образното пространство между двата реда цилиндри, помпат мотора, чиято мощност е нараснала с 68 к.с. спрямо предишното поколение на двигателя. Така новият генерира 530 „коня”, докато максималният въртящ момент е увеличен със 100 до 750 Нм. Той се използва в широкия оборотен диапазон от 1800 до 4600 об/мин. С тези параметри BMW M850i xDrive Купе ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,7 сек. При тегло от почти 2 тона!

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Турбо дупката се усеща, но за част от секундата. В горната половина на оборотния диапазон „осмицата” дърпа като гравитационното поле на Юпитер. Но истината е, че това е кола, която се чувства най-добре на Лазурния бряг, а на една ръка от вас да седи русо (според предпочитанията) и дългокрако (задължително) създание от нежния пол. Може да е само едно, тъй като на задните седалки може да седне дете, при това няма да му е много удобно. Аз седнах веднъж, за да направя няколко снимки, уверявам ви, влизането и излизането (а и самият престой) са упражнение от висшата еквилибристика. Иначе обемът на багажника е огромен за такъв автомобил, но пък той е дълъг цели 5 метра, така че не е изненада.

Източник: Vesti.bg

Радвам се, че BMW узря за идеята да промени и дизайна на интериора си. Тук ясно се виждат новите линии, които много ми харесват. Освен че са много по-модерни, самият дизайн е много по-изчистен и опростен. Това важи най-вече за широката и достигаща в предната част до арматурното табло средна конзола, която ясно разграничава областите пред водача и пътника до него. Изцяло ново е и дигиталното приборно табло, както и спортните седалки, които са малко твърдички. Все още не мога да определя дали харесвам кристалния скоростен лост, но пък на китайския пазар това ще е задължителна опция.

Audi Q8 е като катедрала на колела (тест драйв)

Kia Proceed разчупва стереотипите в скучния комби сегмент (тест драйв)

Иначе дълбокият басов тон на V-осмака те кара да потръпваш, без да е брутален, като в режим Sport изпускателните клапи да се отварят по-рано, а високоговорителите подсилват симфонията. Но този режим Sport не е особено подходящ за родните пътища, тъй като тънките като палачинки 19-цолови гуми са заплашени от безвъзвратна повреда на всеки километър. Затова се придържах предимно към спокойното шофиране, при което усещането в Серия 8 е като в автомобил, по-лек с няколкостотин килограма. Не знам на писта какво е усещането, но адаптивно окачване, четири задвижващи колела, четири завиващи колела, активна стабилизация на купето в завой… все технологии, предназначени да се чувстваш спокоен и удовлетворен във всеки един момент. Успях да сваля разхода до 11,2 л/100 км, тъй като исках да видя коя е най-ниската възможна граница, макар че за такъв автомобил това е най-маловажният показател.

По-интересен е фактът, че между педала на спирачките и спирачните апарати няма механична връзка, което при супер динамично управление може и да не е предимство, но в моя случай всичко работеше перфектно.

Източник: Vesti.bg

След като отговорих на два от трите най-важни въпроса за повечето фенове у нас (колко вдига, колко харчи, колко струва), трябва да дам отговор и на третия: 275 000 лв. Почти колкото нов апартамент в елитен столичен квартал. Както виждате, собствениците на подобни апартаменти стават все повече, така че е повече от ясна съдбата на Серия 8 Купе у нас: тя е светла и безоблачна.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

BMW М850i xDrive Coupe

Размери

Дължина, мм: 4843

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1341

Междуосие, мм: 2822

Тегло, кг: 1965

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 4395

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 530 при 5500-6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 750 при 1800-4600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,7

Среден разход, л/100 км: 10,5

Вредни емисии СО2, г/км: 238

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 244 100

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 275 736

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Стайко Стайков
Ексклузивно

Стайко Стайков остава на свобода

Преди 11 часа
<p>Борисов обясни защо се въоръжаваме</p>
Ексклузивно

Борисов обясни защо се въоръжаваме

Преди 14 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини