Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)
Източник: #preso_petrov

П рез последните четири седмици тествах четири електрически модела (единият имаше и конвенционален вариант, но този на ток ми хареса повече) и бях на представянето на пети. На този фон, да седна зад волана на нещо от старата школа ми се видя като скок в миналото на автомобила, което аз харесвам изключително много. Защото зад волана на Isuzu D-Max не мислех за Брюксел, Евро 7, Парижко споразумение, политически решения, емисии СО2. Зад волана на Isuzu D-Max значение има всичко онова, което до не толкова отдавна се ценеше най-много: здравина, надеждност, огромни офроуд способности, товароносимост. Добавям и осъвременена и много атрактивна визия, за да се получи един автомобил, който минава навсякъде и върши всичко.

Източник: #preso_petrov

Не ме обвинявайте, че живея в миналото. Моето е свързано с автомобила повече от 21 години, през които съм тествал над 1000 автомобила. На този фон мога да кажа, че беше чудесно. Но съм и напълно наясно как изглежда бъдещето: всичко на ток, но без емоции. Да, някои електромобили имат умопомрачително ускорение, но то никога не може да донесе толкова удоволствие, колкото на един истински бензинов звяр. И не, не смятам, че автомобилите са основната причина (една от тях със сигурност) преди дни да се откъсне айсберг с размерите на о-в Майорка. Но съм убеден, че само до няколко години автомобилите като Isuzu D-Max ще изчезнат от Европа. Затова съм и толкова заинтересован от него.

Източник: #preso_petrov

Компанията Isuzu е като митичен еднорог – чували сте, че съществува, но никога не сте виждали такъв. Сигурен съм дори, че не са малко хората, които дори не са виждали модел на Isuzu, макар марката да е една от най-старите автомобилни компании в Япония – с 20 години по-стара от Toyota.

Причината за това се крие във факта, че преди повече от 20 години Isuzu се съсредоточи само върху леко-и тежкотоварните превозни средства. Този факт е от основно значение, за да разберете защо Isuzu e най-големият производител на дизелови двигатели в света. Това не се тачи вече в Европа, но светът не е само Европа. В Тайланд пикапът е най-разпространеното превозно средство, а да биеш по продажби Toyota Hilux си е повече от достойно за уважение. Това само значи, че D-Max е изключителен автомобил за тежки терени и работа. Проблемът е, че у нас пикапът си остава нишов модел, тъй като не са много бачкаторите, които могат да си го позволят.

Източник: #preso_petrov

Затова и аз го разглеждам по-скоро като лайфстайл модел, а не толкова като такъв, предназначен за работа. Знам, че основното му предназначение е именно такова, но у нас винаги са се купували най-скъпите модификации, накичени с всевъзможни аксесоари. D-Max не прави изключение.

Ford Ranger: Елитният корпус на щурмоваците (тест драйв)

Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)

На пръв поглед моделът изглежда като обикновен фейслифт: Isuzu е запазил характерното „лице” на модела, като нови са бронята и фаровете. Но в действителност всичко друго е ново: рама, окачване, кабина, двигател, електроника… На този фон би трябвало дизайнерите да разграничат третото поколение на модела много повече от предшественика му, но трябва да кажа, че и така D-Max изглежда много атрактивно на фона на общия автопарк около нас. За това „вина” носят още този оранжев цвят, джантите и стъпенката под вратите.

Източник: #preso_petrov

Шасито е сериозно преработено: междуосието е увеличено с 3 см, с 50% е увеличено сечението на надлъжната греда на рамата. Вече 46% от конструкцията е изпълнена от високоякостна стомана, в резултат на което здравината на рамата е увеличена с 20%. Към това добавям и системата ADAS и до 8 въздушни възглавници, за да констатирам, че това е първият пикап с резултат от 5 звезди за безопасност на Euro NCAP, присъдени по най-новата тестова методология на организацията.

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Но безопасността е най-малкото нещо, за което човек да се тревожи на борда на D-Max. Причината е, че самите размери на пикапа се грижат за душевното ви спокойствие. Но тези размери си имат плюсове и минуси.

На първо място размерите са изключително важни за функциите, които по подразбиране са му възложени: превоз на товар над тон (1095 до 1205 кг) в зависимост от кабината (те са три възможни) и теглене на прикачен товар до 3,5 тона.

Проблемът с дългото над 3,1 м междуосие и тегло над 2 тона идва, когато започнете да ползвате D-Max като заместител на SUV. Легнали полицаи и разбити пътища са песен за този автомобил, но при шофиране по хубави пътища или в завои – D-Max не може да се мери нито с пътното поведение, нито с прецизността, нито с тишината на борда на който и да е SUV.

Източник: Isuzu

Положителното в случая е, че той е абсолютно конкурентноспособен с оборудването и изпълнението в интериора. Разбира се уточнявам, че тестовият ми автомобил е с много високо оборудване, затова и мекият материал на арматурното табло и кожената тапицерия правят приятно впечатление. Просторът на задните места (двойна кабина) дори няма да го коментирам (има предостатъчно място), но 9-инчовият сензорен екран заслужава внимание. Автомобилът разполага с пълен набор от асистенти за подпомагане на управлението (благодарение на две камери над огледалото за обратно виждане), но понякога те се намесват ненужно, засичайки обект, който смятат за потенциална опасност. И тук има може да се възползваш от Apple CarPlay и Android Auto, няколко USB входа, аудио система с до 8 високоговорителя и други.

Източник: #preso_petrov

Но най-силните черти на този автомобил изпъкват, когато слезете от асфалта. Именно на пресечен терен Isuzu D-Max се чувства в свои води. Теренът, на който повечето глезени SUV-ове биха се „удавили”. Задачите към тях са за катерене на бордюри и изцапване на джантите по леки черни пътища. Но за пресечени терени си има офроуд специалисти с бетонно окачване, висок клиренс и два скоростни лоста. Последното вече е отживелица, но въртящият си регулатор дава възможност за 4х4 задвижване в режим 4H или 4L, както и за блокиране на задния GKN диференциал. Добавям и най-големия пътен просвет сред конкурентите 235-240 мм под защитната скара на двигателя.

KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)

Рог на изобилието от Renault Megane (тест драйв)

Благодарение на него е възможен ъгъл на заход от 30,5 градуса и ъгъл на отход 24,2 градуса, за да не се притеснявате за броните при по-сериозно забавление извън пътя. Няма как да не маркирам и факта, че моделът може да атакува водни препятствие с дълбочина до 800 мм. Всичко това превръща D-Max в последната истинска крепост за мъжете, както много точно го определи мой колега.

Източник: #preso_petrov

Ако двигателят бе и V6 (какъвто се предлага в Русия), щастието щеше да е пълно. Но Грета Тунберг винаги е на стража, затова и японците предлагат автомобила само с 1,9-литров дизел за Европа, отговарящ на последния екологичен стандарт Евро 6b, без да се нуждае от добавката AdBlue. Това е добре, но само 164 к.с. не са. Въртящият момент от 350 Нм е достатъчен по време на офроуд, но проблемът е, че идва над 2000 об/мин. Това ще рече, че с 6-степенната механична кутия (има и 6-степенна автоматична на Aisin) доста често изпитвам нежелания ефект на турбо дупката, когато качвам „Петрохан”. Новото електрическо серво на волана ме облекчава в серпентините, но за автомобил с подобни размери не може да се каже, че е маневрен. Но пък може да се каже, че е доста икономичен: след 450 км връщам пикапа при среден разход от 7,5 л/100 км, като на борда му бяхме трима човека, колело, тротинетка и още 3-4 куфара.

Източник: #preso_petrov

D-Max не се плаши от тежък офроуд и се надсмива над „легналите полицаи“, а когато напълните „легена“ му се чувства истински пълноценни. Кошмарът идва, щом се наложи да маневрирате и да търсите паркоместа. Но D-Max е от онази особена порода автомобили, която може да доставя удоволствие извън работните задачи – стига да не карате често в централните градски части.

Източник: #preso_petrov

Технически характеристики

Isuzu D-Max

Размери

Дължина, мм: 5265

Широчина, мм: 1870

Височина, мм: 1790

Междуосие, мм: 3125

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1898

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 164 при 3600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 360 при 2000 - 2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 12,5

Среден разход, л/100 км: 8,4

Вредни емисии СО2, г/км: 214

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 69 890

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Скандалът с подкуп пред концерта на Роби Уилямс разкри корупционна схема

Скандалът с подкуп пред концерта на Роби Уилямс разкри корупционна схема

България Преди 5 минути

Експерти коментираха поискания подкуп от шофьори, превозвали техника на Роби Уилямс

Двама пострадаха при катастрофа в Бургас: 73-годишна жена със счупен прешлен

Двама пострадаха при катастрофа в Бургас: 73-годишна жена със счупен прешлен

България Преди 6 минути

Инцидентът е станал вчера около 09:10 ч. на кръстовището на улиците "Захари Стоянов“ и "Капитан Петко Войвода“

Европейски лидери в Копенхаген: 5 трудни въпроса за Украйна

Европейски лидери в Копенхаген: 5 трудни въпроса за Украйна

Свят Преди 30 минути

Европейските лидери се събират в Копенхаген днес, 1 октомври, за неформални разговори за войната между Русия и Украйна

,

В какво състояние е руската икономика

Свят Преди 30 минути

Военната промишленост все още крепи икономиката на Русия, но в много други браншове има сериозни проблеми

Разследват причините за пожара в Свиленград

Разследват причините за пожара в Свиленград

България Преди 30 минути

Две постройки бяха засегнати от огъня

Крива пешеходна пътека шокира софиянци на столично кръстовище

Крива пешеходна пътека шокира софиянци на столично кръстовище

България Преди 35 минути

Пешеходната пътека не е полагана от Столичната община

Васил Терзиев

Кметът Терзиев: Държавата саботира София, умишлено бавят плащанията

България Преди 36 минути

Според градоначалника това е „политическа игра“, която наказва столичани и блокира развитието на града, който генерира над 43% от БВП на страната

Руска атака в Харков: 6 ранени, пожари обхванаха сгради

Руска атака в Харков: 6 ранени, пожари обхванаха сгради

Свят Преди 45 минути

Петима от ранените са откарани в болница, каза областният управител на Харковска област Олег Синегубов

9 загинали, сред тях дете, след поройния дъжд в Одеса

9 загинали, сред тях дете, след поройния дъжд в Одеса

Свят Преди 47 минути

Спасителите отстраняват последствията от лошото време в Одеса и Одеска област

<p>2/3 от лекарите у нас са жертви на агресия от пациенти</p>

2/3 от лекарите у нас са жертви на агресия от пациенти

България Преди 51 минути

В същото време обществото поставя високи изисквания към лекарите

Този прост 20-секунден трик помага за запазване на зрението ви

Този прост 20-секунден трик помага за запазване на зрението ви

Любопитно Преди 1 час

Този трик може да се направи навсякъде

Малкият Марти, ударен от АТВ в Слънчев бряг, трябва да се научи да ходи и говори отново

Малкият Марти, ударен от АТВ в Слънчев бряг, трябва да се научи да ходи и говори отново

България Преди 1 час

Предстои му дълга рехабилитация, обяви неговият чичо Юлиян Здравков

<p>Въвеждат нови правила за семейните помощи</p>

Въвеждат нови правила за семейните помощи

България Преди 1 час

Ще ги изплащат само в брой от януари догодина

Желязков: Работим за увеличаване на добавката към пенсията на починал съпруг

Желязков: Работим за увеличаване на добавката към пенсията на починал съпруг

България Преди 1 час

"Наш дълг е да осигурим достойни доходи, качествена грижа и заслужено уважение", отбелязва премиерът

Мащабна стачка в Гърция:Страната протестира срещу 13-часов ден

Мащабна стачка в Гърция:Страната протестира срещу 13-часов ден

Свят Преди 1 час

Протестите е планирано да се проведат около обяд в цялата страна, за да се противопоставят на реформата, застъпвана от консервативното правителство на Кириакос Мицотакис

Променят движението в два участъка от „Тракия“ край Стара Загора

Променят движението в два участъка от „Тракия“ край Стара Загора

България Преди 2 часа

Днес ще продължи и изкърпването на трасето между 285 и 289 км