Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
Източник: Citroen България
36

С тане ли дума за кино и С-4, то вероятно гледате криминален трилър, а лошите сигурно са бивши военни или агенти на ЦРУ, след като имат достъп до един от най-ефикасните и смъртоносни пластични експлозиви. Ударната му вълна е с налягане 28 900 км/ч. Подобно поражение в Сегмент С остави Citroen, когато през 2004 г. представи хечбека и особено купето, което беше нещо изключително смело за онова време.

Зад волана на Citroen C4

Но смелостта на французите може да се проследи много по-назад през годините, когато Citroen първо представя DS, а след това и SM. Това са едни от най-ярките примери на компанията за екстравагантни дизайнерски и технологични решения. През последните години тази типична за Citroen дързост сякаш бе безвъзвратно загубена, но новият Citroen C4 доказва, че развойният отдел на „двата шеврона” се събужда за нов живот. Cactus не донесе търсения резултат, но С4 има потенциала, но и много по-тежката задача да върне марката отново в сърцата на потребителите.

Stop&Go: 31 комбинации на екстериорни цветове и цветни пакети; 156 мм: пътен просвет; 2670 мм: дължина на междуосието; 380 литра е обемът на багажника; 16 ниши за съхранение в интериора с общ обем 39 литра; 4,3 кв. м е остъклената площ на автомобила.
Stop&Go: 31 комбинации на екстериорни цветове и цветни пакети; 156 мм: пътен просвет; 2670 мм: дължина на междуосието; 380 литра е обемът на багажника; 16 ниши за съхранение в интериора с общ обем 39 литра; 4,3 кв. м е остъклената площ на автомобила. Източник: Citroen България

За целта трябва да помогнат няколко смели решения. Основното определено е дизайнът, който е дело на новия главен дизайнер Пиер Льоклер. Френско име във френска компания, какво пък толкоз? Ами фактът, че този дизайнер е отговорен за първото BMW X6. Дали този факт, дали това, че днес в гамата ти трябва да наредиш SUV, CUV, SUV, CUV, дали по малко и от двете, но новият Citroen C4 e автомобил с типичните за хечбеците пропорции, но с повдигната позиция на седене и скосена линия на покрива, която поставят С4 между два класа: на хечбеците и купеобразните кросоувъри. А това ще даде възможност на дилърите да извадят онези силни черти от двата сегмента, за да убедят клиента в правотата на избора му.

Източник: Citroen България

За тези от вас, които си падат по CUV стила, но намират повечето предложения за прекалено големи, обемни или дори грозни, Citroen C4 идва като едно много интересно решение. Тук бих могъл да се впусна надълго и нашироко да обяснявам дизайна на модела, но аз накратко ще се задоволя да определя като смел и различен. От пръв поглед са видни многото линии и ръбове, атрактивните светлини, компактните размери, по-голямата височина и линията на покрива, характерна за купетата. Някои ще го определят за краен, други за откровено непривлекателен, а трети ще го превъзнасят. В крайна сметка С4 няма да остави равнодушен никого, а това в крайна сметка е целта на упражнението. Спомнете си само какво направи Nissan Juke. Този случай е подобен: С4 се отличава силно от конкурентите си, нещо, което няма как да се каже за предишното поколение.

Електрическият С4 разчита на батерия с капацитет 50 kWh и електромотор с мощност 136 к.с. (260 Нм). Тези параметри би трябвало да са достатъчни за максимален пробег от 350 км по цикъла WLTP.
Електрическият С4 разчита на батерия с капацитет 50 kWh и електромотор с мощност 136 к.с. (260 Нм). Тези параметри би трябвало да са достатъчни за максимален пробег от 350 км по цикъла WLTP. Източник: Citroen България

Тук ще маркирам само друг много смел ход на Citroen, който вече познаваме от другите марки в Групата (първо Peugeot, а след това и Opel). Става въпрос за факта, че новият Citroen C4 се предлага с традиционното бензинови и дизелово задвижване, но С4 може да се задвижва и само на ток. Казвам смело, защото компанията не заложи на дълга и напоителна кампания за лансирането на различните модели, а направо представи С4 и заяви: клиентът може да го купи с бензинов или дизелов двигател, както и с електромотор с мощност 136 к.с. Ще се задоволя да кажа само това за момента, тъй като имам намерението да тествам е-С4 отделно.

Източник: Citroen България

Иначе конвенционалното задвижване е добре познато от гамата на Групата. Бензиновите двигатели са 3-цилиндрови с работен обем 1,2 литра и мощност 100, 130 и 155 к.с., докато 1,5-литровите, 4-цилиндрови дизела са с мощност 110 и 131 к.с. Моят първи избор падна на бензиновата версия със 130 к.с. и ръчна скоростта кутия. Той и най-мощната версия могат да се поръчат и с 8-степентата трансмисия на Aisin, при която липсва типичен скоростен лост, заменен от малък регулатор.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Изборът ми на бензинова версия бе продиктуван от решението, че дизел е мръсна дума. Но не и у нас. Българските клиенти продължават да обичат дизеловите двигатели, още повече, че тези на групата PSA Peugeot Citroen имат славата на едни от най-добрите въобще. Затова и на връщане от Сандански към София взимам по-мощния дизел с автоматик. И в двата случая агрегатите впечатляват с икономията си: бензинът показа средно 5,7 л/100 км до Сандански, а дизелът около 4,0 л/100 км в обратната посока. И в двата случая автомобилите бяха на по 100-300 км пробег, така че разходът има потенциал да падне още.

Източник: Citroen България

Няма да ви изненадам с констатацията, че от тези двигателя не може да се очакват спринтови качества. Но аз се изненадах от пъргавината на Citroen C4 в завоите до Мелник. Пътят от магистралата до града е прекрасен, а въпреки по-високата височина на С4, автомобилът ме учуди доста с увереното описване на завоите, дори когато умишлено правех това с по-висока скорост. Учудващо, защото Citroen C4 залага на комфортната возия, а не на спортната.

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Skoda Octavia влиза в луксозния сегмент (тест драйв)

Това винаги е бил случаят с автомобилите на Citroen, част от славата на които се дължи и на хидропневматичното окачване. Но то е оставено в миналото, защото е скъпо, сложно и отнема място. Вместо това новият С4 е оборудван с окачване Progressive Hydraulic Cushions (за него са регистрирани 20 патента), използвано за пръв при Cactus и C5 Aircross. Принципът на функциониране не е сложен. Докато класическото окачване се състои от амортисьор, ресор и механичен ограничител, окачването с Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от всяка страна. Така инженерите са успели да постигнат едно много добро поемане на неравностите по пътя, като в същото време очакването остава достатъчно стегнато и за споменатите вече завои, ако ви се прииска да се правите на карач.

Източник: Citroen България

За комфорта по време на път се грижат и седалките Advanced Comfort (серийни от средните нива на оборудване), които могат да бъдат оборудвани, освен с функция за отопление, и с функция за масаж. Тук ще добавя и много добрата обезшуменост на купето, дължащо се на отличната аеродинамична обтекаемост, която не налага чистачка на задното стъкло. Самото то не дава много добър обзор назад през огледалото за обратно виждане, но това е сред малкото минуси на интериора. Тук ще изтъкна, че отзад той е доста просторен, като пространството в областта на краката е едно от най-добрите в сегмента. Същото се отнася и за това в областта на главите, тъй като височината е увеличена.

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)

Иначе дизайнерите са вкарали някои трикове, за да не загубят своята идентичност, която се изразява в някои нетипични решения. Едно от тях е миниатюрното приборно табло (но допълнено с head-up дисплей), странната планка на волана (но къде-къде по-странен е малкият волан на Peugeot), както и стойката между двете жабки пред предния пътник, предназначена за монтиране на таблет (за мен това е абсолютно излишно). Иначе черно-червеният кожен салон радва окото, 10-инчовият сензорен таблет на централната конзола също, а лесното боравене с бутоните на климатичната система неутрализира едно неудобство по време на път. Арматурното табло е меко и приятно на пипане, но не и пластмасите под него.

Източник: Citroen България

Стигам и до толкова чувствителната тема за цените. И двата автомобила (бензиновата и дизеловата версия) бяха от най-високо ниво на оборудване Shine, което ще рече цена от около 54 000 лв. Това ме притесни. Базова цена на бензиновата версия със 100 к.с. е 36 578 лв. с ДДС, докато най-евтиният дизел (110 к.с.) започва от 40 393 лв. с ДДС. Тук ще си позволя да направя сравнение с KIA xCeed и Ford Focus Active X, които изповядват подобна философия (на повдигнати хечбеци). KIA-та започва от 39 990 лв. с ДДС за 1,0-литров мотор със 120 к.с., като тук цената може да стигне до 59 980 лв., но със 1,5-литров двигател със 160 к.с. (и 1,6-литров с 204 к.с. за 63 500 лв. в най-високото ниво Limited). При Focus-а ситуацията е по-смущаваща: най-евтиният Focus Active X започва от 47 400 лв. с ДДС за 1,0 EcoBoost mHEV (125 к.с.), иначе най-евтиният Focus (ниво на оборудване Trend, 125 к.с. мек хибрид) е 41 000 лв.

Сега остава да видим дали щипката френски шик, индивидуалност и по-висока позиция на седене ще отнеме ли от продажбите на традиционните лидери в сегмента. Първоначалните знаци са окуражаващи.

Технически характеристики

Citroen C4 PureTech 130, 6MT

Размери

Дължина, мм: 4360

Широчина, мм: 1834

Височина, мм: 1520

Междуосие, мм: 2670

Тегло, кг: 1247

Двигател

Вид: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1199

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,9

Среден разход, л/100 км: 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 120

Цена на модификацията, лв. с ДДС: 42 447

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 36
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

36 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

САЩ и ЕС да се намесят или в Газа става мащабна война

САЩ и ЕС да се намесят или в Газа става мащабна война

Свят Преди 5 часа

„Фигаро“: Западът няма право да продължи да игнорира конфликта, който заплашва да ескалира в мащабна война

Небостъргачът „Златен век“

Строителството на „Златен век“ може да продължи

България Преди 8 часа

Касационната инстанция приема, че не са били допуснати нарушения

Това ядоса Путин: Трябва да реагираме

Това ядоса Путин: Трябва да реагираме

Свят Преди 10 часа

Украйна постави приятел на Путин под домашен арест

Водещи учени - ковид може да е създаден изкуствено

Водещи учени - ковид може да е създаден изкуствено

Теми в развитие Преди 11 часа

Според авторите разследването на СЗО за произхода на коронавируса не е направило "балансиран преглед"

Премиерът Стефан Янев се срещна с посланика на САЩ в България Херо Мустафа

Премиерът Стефан Янев се срещна с посланика на САЩ в България Херо Мустафа

България Преди 11 часа

Двамата изразиха общо мнение, че борбата с корупцията в България е от основно значение

<p>Щуро ергенско и моминско парти в &ldquo;All Inclusive&ldquo;</p>

Щуро ергенско и моминско парти в “All Inclusive“

България Преди 12 часа

Не пропускайте комедийния сериал в петък, от 21:00 ч., по NOVA

Почина тригодишното дете, ранено на Гергьовден

Почина тригодишното дете, ранено на Гергьовден

България Преди 12 часа

Тежката катастрофа стана в Добрич

<p>Какво говори за вас любимата ви храна</p>

Какво говори за вас любимата ви храна

Любопитно Преди 13 часа

Вижте какво казват експертите

Реджеп Ердоган

Ердоган обяви края на ковид-локдауна в Турция

Теми в развитие Преди 13 часа

Ердоган: Намерението ни е до края на май да продължим да действаме предпазливо

Кевин Спейси може да се спаси от дело за сексуално посегателство

Кевин Спейси може да се спаси от дело за сексуално посегателство

Свят Преди 13 часа

Мъжът, който го е обвинил, отказва да бъде огласено името му

Детските ясли - къде има най-много места и къде най-малко

Детските ясли - къде има най-много места и къде най-малко

България Преди 14 часа

С 3,5% намаляват местата през 2020 г.

ГЕРБ: Ставаме свидетели на политически чистки

ГЕРБ: Ставаме свидетели на политически чистки

България Преди 15 часа

Силно притеснен съм от това, което се случва в последните 48 часа в управлението на служебния кабинет, коментира Кирил Ананиев

НАП

ВАС пита съда в Люксембург за изтеклите лични данни

България Преди 15 часа

Приходната агенция беше осъдена и трябва да плати 500 лева обезщетение

Автомагистрала "Хемус"

Антикорупционният фонд иска от Сметната палата проектодоклада за одит на „Автомагистрали“

България Преди 15 часа

Редица медийни публикации твърдят за злоупотреби от страна на дружеството