Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
Източник: Citroen България
36

С тане ли дума за кино и С-4, то вероятно гледате криминален трилър, а лошите сигурно са бивши военни или агенти на ЦРУ, след като имат достъп до един от най-ефикасните и смъртоносни пластични експлозиви. Ударната му вълна е с налягане 28 900 км/ч. Подобно поражение в Сегмент С остави Citroen, когато през 2004 г. представи хечбека и особено купето, което беше нещо изключително смело за онова време.

Зад волана на Citroen C4

Но смелостта на французите може да се проследи много по-назад през годините, когато Citroen първо представя DS, а след това и SM. Това са едни от най-ярките примери на компанията за екстравагантни дизайнерски и технологични решения. През последните години тази типична за Citroen дързост сякаш бе безвъзвратно загубена, но новият Citroen C4 доказва, че развойният отдел на „двата шеврона” се събужда за нов живот. Cactus не донесе търсения резултат, но С4 има потенциала, но и много по-тежката задача да върне марката отново в сърцата на потребителите.

Stop&Go: 31 комбинации на екстериорни цветове и цветни пакети; 156 мм: пътен просвет; 2670 мм: дължина на междуосието; 380 литра е обемът на багажника; 16 ниши за съхранение в интериора с общ обем 39 литра; 4,3 кв. м е остъклената площ на автомобила.
Stop&Go: 31 комбинации на екстериорни цветове и цветни пакети; 156 мм: пътен просвет; 2670 мм: дължина на междуосието; 380 литра е обемът на багажника; 16 ниши за съхранение в интериора с общ обем 39 литра; 4,3 кв. м е остъклената площ на автомобила. Източник: Citroen България

За целта трябва да помогнат няколко смели решения. Основното определено е дизайнът, който е дело на новия главен дизайнер Пиер Льоклер. Френско име във френска компания, какво пък толкоз? Ами фактът, че този дизайнер е отговорен за първото BMW X6. Дали този факт, дали това, че днес в гамата ти трябва да наредиш SUV, CUV, SUV, CUV, дали по малко и от двете, но новият Citroen C4 e автомобил с типичните за хечбеците пропорции, но с повдигната позиция на седене и скосена линия на покрива, която поставят С4 между два класа: на хечбеците и купеобразните кросоувъри. А това ще даде възможност на дилърите да извадят онези силни черти от двата сегмента, за да убедят клиента в правотата на избора му.

Източник: Citroen България

За тези от вас, които си падат по CUV стила, но намират повечето предложения за прекалено големи, обемни или дори грозни, Citroen C4 идва като едно много интересно решение. Тук бих могъл да се впусна надълго и нашироко да обяснявам дизайна на модела, но аз накратко ще се задоволя да определя като смел и различен. От пръв поглед са видни многото линии и ръбове, атрактивните светлини, компактните размери, по-голямата височина и линията на покрива, характерна за купетата. Някои ще го определят за краен, други за откровено непривлекателен, а трети ще го превъзнасят. В крайна сметка С4 няма да остави равнодушен никого, а това в крайна сметка е целта на упражнението. Спомнете си само какво направи Nissan Juke. Този случай е подобен: С4 се отличава силно от конкурентите си, нещо, което няма как да се каже за предишното поколение.

Електрическият С4 разчита на батерия с капацитет 50 kWh и електромотор с мощност 136 к.с. (260 Нм). Тези параметри би трябвало да са достатъчни за максимален пробег от 350 км по цикъла WLTP.
Електрическият С4 разчита на батерия с капацитет 50 kWh и електромотор с мощност 136 к.с. (260 Нм). Тези параметри би трябвало да са достатъчни за максимален пробег от 350 км по цикъла WLTP. Източник: Citroen България

Тук ще маркирам само друг много смел ход на Citroen, който вече познаваме от другите марки в Групата (първо Peugeot, а след това и Opel). Става въпрос за факта, че новият Citroen C4 се предлага с традиционното бензинови и дизелово задвижване, но С4 може да се задвижва и само на ток. Казвам смело, защото компанията не заложи на дълга и напоителна кампания за лансирането на различните модели, а направо представи С4 и заяви: клиентът може да го купи с бензинов или дизелов двигател, както и с електромотор с мощност 136 к.с. Ще се задоволя да кажа само това за момента, тъй като имам намерението да тествам е-С4 отделно.

Източник: Citroen България

Иначе конвенционалното задвижване е добре познато от гамата на Групата. Бензиновите двигатели са 3-цилиндрови с работен обем 1,2 литра и мощност 100, 130 и 155 к.с., докато 1,5-литровите, 4-цилиндрови дизела са с мощност 110 и 131 к.с. Моят първи избор падна на бензиновата версия със 130 к.с. и ръчна скоростта кутия. Той и най-мощната версия могат да се поръчат и с 8-степентата трансмисия на Aisin, при която липсва типичен скоростен лост, заменен от малък регулатор.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Изборът ми на бензинова версия бе продиктуван от решението, че дизел е мръсна дума. Но не и у нас. Българските клиенти продължават да обичат дизеловите двигатели, още повече, че тези на групата PSA Peugeot Citroen имат славата на едни от най-добрите въобще. Затова и на връщане от Сандански към София взимам по-мощния дизел с автоматик. И в двата случая агрегатите впечатляват с икономията си: бензинът показа средно 5,7 л/100 км до Сандански, а дизелът около 4,0 л/100 км в обратната посока. И в двата случая автомобилите бяха на по 100-300 км пробег, така че разходът има потенциал да падне още.

Източник: Citroen България

Няма да ви изненадам с констатацията, че от тези двигателя не може да се очакват спринтови качества. Но аз се изненадах от пъргавината на Citroen C4 в завоите до Мелник. Пътят от магистралата до града е прекрасен, а въпреки по-високата височина на С4, автомобилът ме учуди доста с увереното описване на завоите, дори когато умишлено правех това с по-висока скорост. Учудващо, защото Citroen C4 залага на комфортната возия, а не на спортната.

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Skoda Octavia влиза в луксозния сегмент (тест драйв)

Това винаги е бил случаят с автомобилите на Citroen, част от славата на които се дължи и на хидропневматичното окачване. Но то е оставено в миналото, защото е скъпо, сложно и отнема място. Вместо това новият С4 е оборудван с окачване Progressive Hydraulic Cushions (за него са регистрирани 20 патента), използвано за пръв при Cactus и C5 Aircross. Принципът на функциониране не е сложен. Докато класическото окачване се състои от амортисьор, ресор и механичен ограничител, окачването с Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от всяка страна. Така инженерите са успели да постигнат едно много добро поемане на неравностите по пътя, като в същото време очакването остава достатъчно стегнато и за споменатите вече завои, ако ви се прииска да се правите на карач.

Източник: Citroen България

За комфорта по време на път се грижат и седалките Advanced Comfort (серийни от средните нива на оборудване), които могат да бъдат оборудвани, освен с функция за отопление, и с функция за масаж. Тук ще добавя и много добрата обезшуменост на купето, дължащо се на отличната аеродинамична обтекаемост, която не налага чистачка на задното стъкло. Самото то не дава много добър обзор назад през огледалото за обратно виждане, но това е сред малкото минуси на интериора. Тук ще изтъкна, че отзад той е доста просторен, като пространството в областта на краката е едно от най-добрите в сегмента. Същото се отнася и за това в областта на главите, тъй като височината е увеличена.

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)

Иначе дизайнерите са вкарали някои трикове, за да не загубят своята идентичност, която се изразява в някои нетипични решения. Едно от тях е миниатюрното приборно табло (но допълнено с head-up дисплей), странната планка на волана (но къде-къде по-странен е малкият волан на Peugeot), както и стойката между двете жабки пред предния пътник, предназначена за монтиране на таблет (за мен това е абсолютно излишно). Иначе черно-червеният кожен салон радва окото, 10-инчовият сензорен таблет на централната конзола също, а лесното боравене с бутоните на климатичната система неутрализира едно неудобство по време на път. Арматурното табло е меко и приятно на пипане, но не и пластмасите под него.

Източник: Citroen България

Стигам и до толкова чувствителната тема за цените. И двата автомобила (бензиновата и дизеловата версия) бяха от най-високо ниво на оборудване Shine, което ще рече цена от около 54 000 лв. Това ме притесни. Базова цена на бензиновата версия със 100 к.с. е 36 578 лв. с ДДС, докато най-евтиният дизел (110 к.с.) започва от 40 393 лв. с ДДС. Тук ще си позволя да направя сравнение с KIA xCeed и Ford Focus Active X, които изповядват подобна философия (на повдигнати хечбеци). KIA-та започва от 39 990 лв. с ДДС за 1,0-литров мотор със 120 к.с., като тук цената може да стигне до 59 980 лв., но със 1,5-литров двигател със 160 к.с. (и 1,6-литров с 204 к.с. за 63 500 лв. в най-високото ниво Limited). При Focus-а ситуацията е по-смущаваща: най-евтиният Focus Active X започва от 47 400 лв. с ДДС за 1,0 EcoBoost mHEV (125 к.с.), иначе най-евтиният Focus (ниво на оборудване Trend, 125 к.с. мек хибрид) е 41 000 лв.

Сега остава да видим дали щипката френски шик, индивидуалност и по-висока позиция на седене ще отнеме ли от продажбите на традиционните лидери в сегмента. Първоначалните знаци са окуражаващи.

Технически характеристики

Citroen C4 PureTech 130, 6MT

Размери

Дължина, мм: 4360

Широчина, мм: 1834

Височина, мм: 1520

Междуосие, мм: 2670

Тегло, кг: 1247

Двигател

Вид: 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1199

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,9

Среден разход, л/100 км: 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 120

Цена на модификацията, лв. с ДДС: 42 447

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 36
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

36 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Стево Пендаровски и Гордана Давкова отиват на балотаж в РС Македония</p>

На 8 май: Стево Пендаровски и Гордана Давкова са на балотаж в Северна Македония

Свят Преди 1 час

Двамата кандидати за президент на Северна Македония отиват на втори тур на изборите

ж

Миньори и енергетици излизат на протест

България Преди 1 час

Исканията им са експлоатацията на въглищните централи да продължи и след либерализацията на пазара на електроенергия

<p>Електрическата&nbsp;G-класа&nbsp;е с&nbsp;4 мотора и много нютон метри</p>

Електрическата Mercedes G-Class е с 4 мотора и колосален въртящ момент

Технологии Преди 2 часа

И да, може да завива на място като танк

Старт на делото за смъртта на 14-годишния Филип, убит на пешеходна пътека

Започва делото за смъртта на 14-годишното момче на пешеходна пътека в София

България Преди 2 часа

На подсъдимата скамейка ще застане Петър Тодоров

TikTok ще бъде забранен, ако не бъде продаден

TikTok ще бъде забранен, ако не бъде продаден

Технологии Преди 2 часа

Решението може да промени сегмента на социалните мрежи

Силяновска води убедително пред Пендаровски

Силяновска води убедително пред Пендаровски

Свят Преди 8 часа

Избирателната активност в РС Македония е била около 48%

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 9 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 10 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Най-после САЩ дадоха на Украйна ракети ATACMS с голям обсег

Най-после САЩ дадоха на Украйна ракети ATACMS с голям обсег

Свят Преди 10 часа

Оръжията са пристигнали този месец

Пробив на Русия в Украйна, какво се случва

Пробив на Русия в Украйна, какво се случва

Свят Преди 11 часа

Все още не е ясно как украинската армия възнамерява да спре настъплението на руснаците

<p>Василев: Внесохме искането за оставката на председателя на Народното събрание</p>

Асен Василев: Внесохме искането за оставката на председателя на Народното събрание

България Преди 12 часа

Петков обясни, че подписите са събрани от ПП и БСП

Главчев: До 15 май плащаме на земеделците парите по украинската помощ

Главчев: До 15 май плащаме на земеделците парите по украинската помощ

България Преди 12 часа

Той определи среща като безпрецедентна

Радев: Напълно подкрепям Главчев, за който и да е министър

Радев: Напълно подкрепям Главчев, за който и да е министър

България Преди 13 часа

Радев: Договорът с „Боташ” може да бъде много изгоден

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 13 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 13 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 13 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро