KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)
Новият модел е с по 10 мм по-дълъг, по-широк и по-висок от предшественика си, като междуосието му е увеличено с 35 мм.   
Източник: Vesti.bg
6

В мига, в който взех ключовете от върховния модел в гамата на KIA се върнах назад във времето. Времето, когато фантазията ми се развиваше с помощта на автори като Джеймс Фенимор Купър и Карл Май. Но за разлика от някои фенове на „Винету”, аз винаги съм предпочитал историята за Чингачгук и сина му Ункас.

Аналогията ми може да ви се стори смешна, но аз имам своето обяснение. То не е свързано с хурона Магуа, а със зелената идея, която преобърна автомобилната индустрия с краката нагоре. Политици от всички страни на голямата вода залагат изисквания и стандарти, които тласкат производителите към електромобилите. KIA не прави изключение.

Зад волана на KIA Sorento

До 2027 г. компанията ще разшири гамата си електромобили със 7 нови модела (BEV), като в същото време Plan S на марката предвижда и разработването на гама от PBV (Purpose-Build Vehicles): автомобили за корпоративни клиенти, базирани на гъвкави платформи на модулен принцип, проектирани така, че да отговарят на конкретните изисквания за мобилност на широк спектър от корпоративни и флийт клиенти.

Удълженото с 35 мм междуосие е спомогнало за отваряне на един от най-големите багажници в сегмента: до 821 л (за 7-местните модели) или 910 л (за 5-местните модели).
Удълженото с 35 мм междуосие е спомогнало за отваряне на един от най-големите багажници в сегмента: до 821 л (за 7-местните модели) или 910 л (за 5-местните модели). Източник: Vesti.bg

Всичко това ме кара да правя асоциацията с „Последния мохикан”, тъй като много скоро подобни разточителни автомобили от калибъра на Sorento може да загубят мястото си на пазара в Европа (или поне Западна Европа).

Затова предлагам да им се радвате, докато все още има такава възможност. Аз определено се радвах на Sorento, който предлага най-доброто, на което в момента е способна марката. И трябва да ви кажа, че луксът и комфортът са на нивото на германските конкуренти, без да преувеличавам.

Клиентите може да избират между 10 цветови опции, а размерът на джантите варира от 17 до 20 (за пръв път) цола.
Клиентите може да избират между 10 цветови опции, а размерът на джантите варира от 17 до 20 (за пръв път) цола. Източник: Vesti.bg

От пръв поглед е видно, че четвъртото поколение на модела е изцяло ново като дизайн, но същото важи и за самата платформа. Сигурно е едно: с новия Sorento няма да останете незабелязан на пътя. Освен че е голям, той е и много по-дързък като дизайн и излъчване. Отпред впечатление прави новата интерпретация на корпоративната „тигров нос“ радиаторна решетка, която си пасва идеално с LED фаровете и тънките дневни светлини. KIA казва, че предният капак е по-дълъг, а А-колоните са изтеглени с 30 мм назад от предната ос.

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа

Широчината и дължината на автомобила са увеличени с по 10 мм, но предният и задният надвес са намалени. Междуосието обаче е нарасналото с 35 мм. Това, освен че увеличава вътрешния обем, е довело до визуалното удължаване на силуета, макар той да е с 10 мм по-висок спрямо предшественика си. Задницата е дори по-дръзка като визия с разделените вертикални стопове, които внасят американско излъчване. В бронята има доста хром с лъжливите ауспухови накрайници, а големият надпис SORENTO ще направи невъзможно да сбъркате модела.

Водачът може да избира между четири изгледа на приборното табло, може да релаксира с различни звуци от природата, да избере един от 64 цвята на амбиентното осветление, както и да следи сляпата точка при завиване чрез включване на камера в скоростомера или оборотомера при подаване на ляв или десен мигач съответно.
Водачът може да избира между четири изгледа на приборното табло, може да релаксира с различни звуци от природата, да избере един от 64 цвята на амбиентното осветление, както и да следи сляпата точка при завиване чрез включване на камера в скоростомера или оборотомера при подаване на ляв или десен мигач съответно. Източник: Vesti.bg

Истинската изненада е в интериора. Преди време сметнах, че Stinger е черешката на тортата, но тогава бях толкова впечатлен, защото не очаквах от KIA автомобил от калибъра на този гранд турер. Продължавам да го харесвам много, но Sorento просто блести с лукс, материали и технологии. Карам топ изпълнението Limited, в което има всичко, с което KIA разполага. Не възнамерявам да се спирам на системите за активна и пасивна безопасност, защото всичките 3- и 4-буквени системи са налични. Панорамният стъклен покрив е задължителен, аудио системата BOSE (12 високоговорителя) – ако сте музикален фен.

BMW 330e Touring е перфектната комбинация (тест драйв)

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

За мен по-важни са материалите и изпълнението. Няма дразнещи на допир пластмаси, какъвто е случаят под нивото на волана в Touareg. Многото бутони (доскоро любими за KIA) вече са изчезнали, заменени от 12,3-инчово приборно табло, свързано с 10,25-инчов дисплей на инфоразвлекателната система, които оформят един общ блок. Стандартният скоростен лост е заменен от въртящ се регулатор, а зад него има по-малък такъв, чрез който да се избират различните режими на задвижване. Оставени са добрите стари бутони за контрол на климатичната система, тъй като регулирането на температурата от сензорен дисплей по време на път не е от най-удачните решения. Обръщам внимание на този детайл, тъй като дисплеят на климатичната система е заобиколен от две двойки вертикални вентилационни отвори (долните са ми в повече), които приковават погледа.

Източник: Vesti.bg

За да може Sorento (и KIA) да не попада под тежките удари на Брюксел, моделът е в крак с модата, като се предлага с хибридна (1,6T Hybrid, 230 к.с.) и плъг-ин хибридна версия, осигуряваща пробег на ток до 57 км (WLTP). Това е възможно благодарение на батерията с капацитет 13,8 kWh. В градски условия автомобилът може да мине до 70 км с едно зареждане (EAER city) преди да се включи турбо бензиновият двигател 1,6 T-GDi. Той генерира 180 к.с. и въртящ момент от 265 Нм. Електромоторът е с мощност 67 kW, а комбинираната максимална мощност на модела възлиза на 265 к.с. и 350 Нм въртящ момент.

Touareg е по-дълъг и по-широк, разчита на 3,0-литров V6 дизелов двигател (286 к.с. и 600 Нм), но интериорът на Sorento е много по-атрактивен като изпълнение и материали. Ценовата разлика не е за подценяване: топ изпълнението (Limited) на дизеловото Sorento е 106 600 лв., докато базовата цена на споменатия Touareg започва от 107 115 лв.
Touareg е по-дълъг и по-широк, разчита на 3,0-литров V6 дизелов двигател (286 к.с. и 600 Нм), но интериорът на Sorento е много по-атрактивен като изпълнение и материали. Ценовата разлика не е за подценяване: топ изпълнението (Limited) на дизеловото Sorento е 106 600 лв., докато базовата цена на споменатия Touareg започва от 107 115 лв. Източник: Vesti.bg

Но в моя случай аз шофирам добрия стар дизел, който е все по-непопулярен сред клиентите, но този тип автомобили се нуждаят именно от големия въртящ момент (440 Нм от 1750 об/мин) на новия 2,2-литров дизел и ниския му разход. Плъг-ин хибридът е добър за града, но когато тръгнеш на дълъг път разходът вероятно ще скочи драстично. А Sorento е автомобил, който гази километрите без да ви натоварва с нищо.

Именно пътуването на дълги разстояние е най-голямата сила на автомобила. Поема неравностите абсолютно неусетно, разходът може да падне до 7,8 л/100 км (тук говорим за кола с височина 1,7 м и тегло 1,9 тона) при шофиране по магистрала с максимално разрешената скорост, а интериорът е един от най-просторните в сегмента. Обемът на багажника също е впечатляващ, а в него има място за две допълнителни седалки, за които дори има регулатори за климатизацията.

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Под средният подлакътник е разположен кръглият превключвател Mode Select, чрез който се избира между един от четирите режима на задвижване. Има и Sport, който променя реакцията на дроселовата клапа и работата на новата 8-степенна автоматична трансмисия, но Sorento не е спортен автомобил. Да, на отсечката между Банско и Гоце Делчев го използвах, защото трябваше да изпреварвам на къси отсечки, но през останалото време си държа на Comfort, тъй като комфортната возия е най-силната черта на автомобила.

За това спомагат и много удобните седалки (в гърба на предните две има по един USB вход), както и обезшуменият интериор. Тук ще направя уточнението, че той е такъв до към 130 км/ч, над тази скорост външните габарити си казват своята дума за повишаване на паразитните шумове. Изнесените по-назад А-колони подобряват видимостта, но пък монтираната под горния спойлер задна чистачка не си върши добре работата.

Източник: Vesti.bg

Просветът от 166 мм не предполага, че Sorento може много на силно пресечен терен, но пък с едно натискане на регулатора активирате Terrain Mode, който предлага подобрена проходимост на кал, сняг и пясък (Mud, Snow или Sand). В зависимост от направения режим, системата оптимизира автоматично работата на задвижването така, че да осигури най-добра проходимост в съответната ситуация чрез промяна на мощността и разпределението на въртящия момент на двигателя, както и на работните характеристики на електронния контрол на стабилността.

Източник: Vesti.bg

Амбициите да искаш да си куснеш от паничката на германските законодатели обикновено завършва с пошляпване през ръката. Но в този случай амбицията е с пълно покритие, защото Sorento наистина има с какво да се противопостави на VW Touareg. Това е постигнато с атрактивен дизайн, изключително качествен и просторен интериор, подобрена проходимост на различни терени, богато оборудване и целия арсенал от системи за активна и пасивна безопасност и автономия, с които разполага KIA. А и цената е доста под тази на конкурент като VW Touareg.

Технически характеристики:

KIA Sorento 2,2D 4WD 8AT

Размери

Дължина, мм: 4810

Широчина, мм: 1900

Височина, мм: 1700

Междуосие, мм: 2815

Маса, кг: 1819

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2151

Макс. мощност, к.с.: 202

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 440 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,2

Среден разход, л/100 км: 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 159

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 89 990

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 106 600

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 2 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 2 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 3 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 3 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 4 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 4 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 4 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 5 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 5 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 5 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 5 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове

Разкриха подробности за случая с Димитър Стоянов

Разкриха подробности за случая с Димитър Стоянов

България Преди 5 часа

Според полицията това е рутинен случай

Видео: Украински дрон унищожи танк Т-72 и друга руска техника

Видео: Украински дрон унищожи танк Т-72 и друга руска техника

Свят Преди 5 часа

Унищожена е и руска техника в Донецкия регион на Украйна

Дисциплинарно производство срещу скандален прокурор в София

Дисциплинарно производство срещу скандален прокурор в София

България Преди 6 часа

То е по искане на и.ф. главен прокурор Борислав Сарафов, който настоява за неговото уволнение

Тристранният съвет прие Наредбата за обезщетения при безработица

Тристранният съвет прие Наредбата за обезщетения при безработица

България Преди 6 часа

Административните органи следва да извършват служебна проверка в съответния регистър