Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
1

З аложената с десетилетия любов към немските автомобили е причината много наши сънародници да използват израза „френска му работа” като обида. Аз отдавна съм се научил да не робувам на стереотипите, защото са много малко нещата, които аз лично не харесвам във Франция или френското. Париж ли не е хубав? Сена, Лувърът, храната, прекрасните малки заведения, миризмата на кроасани, виното или пък пасторалният Прованс… Жените са красиви (дори мъжете изглеждат изключително добре), френската ривиера е красива. Всичко във Франция е подчинено на красотата. Проблемът е един: красотата идва на съответната цена.

Зад волана на Peugeot 3008

Жил Видал бе човекът, който отвори вратата за красотата в моделната гама на Peugeot. И трябва да кажа, че всяко негово творение буквално приковаваше погледите. Това е последното му, защото Видал направи рязък завой с преминаването си в Renault, но оставя работата си в сигурните ръце на Матиас Хосан, който има над 18 години стаж в PSA Group. Задачата пред него ще е да продължи политиката на Peugeot да представя красиви продукти. Точно такъв е и обновеният 3008.

Предницата на модела е най-силно променена с нови фарове, радиаторна решетка без рамка и характерният от 208 и 2008 светлинен подпис на дневните LED светлини.
Предницата на модела е най-силно променена с нови фарове, радиаторна решетка без рамка и характерният от 208 и 2008 светлинен подпис на дневните LED светлини. Източник: Пежо България

Няма да се притесня и да констатирам, че 3008 е един от най-добре изглеждащите модели в сегмента. Такъв беше, когато се появи на пазара, такъв продължава да бъде и сега заради промените, направени във визията му. Най-забележими са те в предницата на 3008, където виждаме нови фарове и характерните вече за 208 и 2008 LED дневни светлини, спускащи се вертикално надолу. Радиаторната решетка без рамка също прави впечатление, а черните вложки в двата края на бронята подсилват спортното излъчване. Отзад нови са Full LED стоповете с 3D ефект във формата на 3 следи от нокти. Моделът идва с два нови екстериорни цвята, както и с нови дизайни за 18- и 19-цоловите джанти.

Новият дървесен декор с кожа за арматурното табло е характерен за GT/GT Pack, което важи също за новите тапицерии кожа/Алкантара и черна или червена кожа Nappa.
Новият дървесен декор с кожа за арматурното табло е характерен за GT/GT Pack, което важи също за новите тапицерии кожа/Алкантара и черна или червена кожа Nappa. Източник: Пежо България

Промените в интериора са по-малко, но за това си има своето логично обяснение: дори и сега, пет години след официалния си дебют, 3008 продължава да предлага един от най-атрактивно (и качествено) изпълните интериори. За да може да устои на конкурентите, като сред тях бих могъл да изтъкна новия Hyundai Tucson, Peugeot 3008 идва с огледало за обратно виждане без рамка, нов дървен декор с кожа Nappa по таблото и повече хром по вратите (за нива GT и GT Pack), както и нови тапицерии за същите нива на изпълнение (Nappa и Alcantara)

Сензорният екран на централната конзола вече е 10-инчов, а не 8-инчов както досега.
Сензорният екран на централната конзола вече е 10-инчов, а не 8-инчов както досега. Източник: Пежо България

Традиционалистите вероятно биха изтъкнали като минус скосения малък волан (и биха имали аргументи в своя полза), но с него се свиква. По-важното за мен е, че това е един от салоните, в които се чувствам наистина добре. За това се грижат много качествените материали (тествам най-високото ниво на оборудване) и иновативнияг 12,3-инчов i-Cockpit, допълнен вече от 10-инчов (преди 8) сензорен екран на централната конзола.

KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Човек може да избира между няколко изгледа на приборното табло, може директно да изключва (с бутон от ляво на волана) системата за поддържане лентата на движение, което е много важно за мен, а 7-те пиано клавиша си остават един от основните акценти. Те служат за директен достъп до радиото, климатичната система, 3D навигацията с гласови команди, настройките на автомобила, телефона, мобилните приложения и аварийните светлини. Хибридните версии имат още един бутон, който дава достъп до менюто на електрическите функции.

Плъг-ин хибридът е с 300 к.с., 520 Нм въртящ момент и 4х4 задвижване, но това получавате срещу много солена цена. Затова по-разумното е да заложите на Grip Control и конвенционално задвижване, може би дизел, с който Peugeot продължават да се хвалят.
Плъг-ин хибридът е с 300 к.с., 520 Нм въртящ момент и 4х4 задвижване, но това получавате срещу много солена цена. Затова по-разумното е да заложите на Grip Control и конвенционално задвижване, може би дизел, с който Peugeot продължават да се хвалят. Източник: Пежо България

Задвижването на 3008 е поверено на 1,2- и 1,6-литрови бензинови двигатели със 130 и 180 к.с., както и на все още много харесвания у нас дизел, като в този случай говорим за 1,5 Blue HDi със 130 к.с. Аз обаче съм подвластен на новите тенденции, затова изборът ми се спира на върха в гамата на модела: 3008 Hybrid4. Той, освен че е с три мотора, предлага и задвижване на четирите колела, което за родния пазар е от голямо значение. Това се постига благодарение на 1,6-литров бензинов двигател с 200 к.с. и два електромотора. Първият е монтиран отпред (81 kW), а вторият отзад (83 kW).

За протокола ще отбележа, че се предлага и версия Hybrid само с предно и мощност 225 к.с. (165 kW), която комбинира същия 1,6-литров мотор (но със 180 к.с.) с електромотор с 80 kW, разположен отпред.

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

BMW 330e Touring е перфектната комбинация (тест драйв)

Плъг-ин хибридът е чудесно предложение, ако шофирате едни 300 км седмично в града, защото реално бихте могли да се движите само на ток. Ако зареждате автомобила поне веднъж дневно (два пъти е оптимално), то реално пробегът от 59 км само на ток (WLTP) би бил абсолютно достатъчен, за да не спирате и на бензиностанцията. Повечето проучвания показват, че около 80% от дневните пътувания в голяма част от света са на разстояние под 50 км. Капацитетът на батерията е 13,2 kWh, като тя може да се зарежда за до 1,45 ч от стенен заряден модул wallbox (7,4 кВт) или за 8 часа от контакта в гаража ви.

Французите са облекчили клиентите при направата на техния избор, като за вече има три нива на оборудване Active, Allure и GT, като към всяко е добавено и по един допълнителен пакет Active Pack, Allure Pack и GT Pack. На върха застава Black Pack.
Французите са облекчили клиентите при направата на техния избор, като за вече има три нива на оборудване Active, Allure и GT, като към всяко е добавено и по един допълнителен пакет Active Pack, Allure Pack и GT Pack. На върха застава Black Pack. Източник: Пежо България

Сумарната мощност на 3008 Hybrid4 възлиза на 300 к.с. и въртящ момент от цели 520 Нм. Тези параметри гарантират едно отлично ускорение от 5,9 сек до 100 км/ч, но по-важното е, че средният разход на гориво може да варира между 1,0 – 1,3 л/100 км (при повече движение в града). Такъв за мен се оказа мираж, но при следното уточнение: качих се в автомобила на навъртени няколко километра (беше още с фолио по дисплеите), след което се отправих директно за Бургас. Не съм дебел, но кракът ми тежи, затова на магистрала гледам да не падам под допустимата скорост. Резултатът е среден разход около 9 л/100 км. Затова при повече извънградско шофиране би трябва да погледнете към 1,5-литровия дизел, задвижване, с което Peugeot винаги се е гордял.

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Превключвателят на централната конзола позволява избор на задвижване между Normal, Eco и Sport, а при хибридните модели те са Electric (той се включва при стартиране)/Hybrid/Sport/4WD. Особено интересен е последният, тъй като Peugeot не може да се похвали с 4х4 задвижване, но двата електромотора предлагат точно това – задвижване на четирите колела, като в батерията винаги остава заряд, за да може това 4х4 да сработи, когато имате нужда от него. Иначе бихте могли да използвате и функцията e-SAVE, която позволява да запазите определен пробег само на ток, за да го използвате, когато стигнете до точка, в която бихте искали да се движите екологично.

Източник: Ивелин Солаков

За високия разход на магистралата (освен споменатите вече причини) влияние оказва и доста сериозното тегло на плъг-ин хибрида от 1853 кг. Батерията и електромоторът отзад намаляват и товарното пространство, което при стандартния модел е 520 л, един от най-добрите параметри в класа. На магистралата 3008 вози меко и комфортно (въпреки голямото тегло), а сериозните параметри на задвижващата система са предпоставка и за по-динамично шофиране, но воланът не е от най-информативните. Окачването отпред е независимо (псевдо Макферсън), а отзад полунезависимо (деформируема торсионна греда).

Източник: Ивелин Солаков

Както казах и в началото, на френското мога да намеря един голям недостатък: хубавото струва много пари. В моя случай: възможно най-високата цена в ценовата листа за новия 3008. Затова лично аз бих погледнал към конвенционалното задвижване, като разликата между бензина и дизела е в диапазона на 3000 лв. И тук говорим за суми от 50 до 60 000 лв., но високите цени на новите автомобили вече са нещо нормално. Абсолютно също е положението и при новия Hyundai Tucson, който вече споменах веднъж, като там цените се движат от 50 до 85 000 лв. Причини за това може да се търсят в прещедрото оборудване за активна и пасивна безопасност, като 3008 дори предлага камера за нощно виждане, което е рядкост в този сегмент. Истината е, че френският лукс си остава едно скъпо удоволствие, но за предишните 4 години 3008 се е реализирал в тираж от над 800 000 бройки, което означава, че за ценителите горната констатация не е пречка.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 3008 Hybrid4

Размери

Дължина, мм: 4447

Широчина, мм: 1841

Височина, мм: 1620

Междуосие, мм: 2675

Тегло, кг: 1853

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 200 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 3000

Електромотор

Брой: по 1 отпред и отзад

Макс. мощност, kW: 81 и 83

Макс. въртящ момент, Нм: 320 и 166

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 235

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,9

Среден разход, л/100 км: 1,0 – 1,3

Вредни емисии СО2, г/км: 29 - 31

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 49 962 (1,2 PureTech, Active)

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 91 334 (Allure)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Макет на прозрачен автомобил на щанда на Huawei по време на автомобилното изложение в Пекин през 2020 г.

Huawei пуска електромобил до края на годината

Технологии Преди 1 час

Агенция Reuters цитира четири свои източника, според които до края на годината ще видим поне един електрически автомобил с марка Huawei.

Как автоматично да изтриваме стари съобщения в iPhone

Как автоматично да изтриваме стари съобщения в iPhone

Технологии Преди 1 час

Лесна функция улеснява организирането на комуникацията

<p>Държавата отпуска още 100 млн. лв. за безлихвени кредити</p>

Държавата отпуска още 100 млн. лв. за безлихвени кредити

Теми в развитие Преди 12 часа

Хора обаче сигнализираха, че такива вече не се дават от банките

Мария Бакалова

Какво е посланието на Мария Бакалова към българите

Любопитно Преди 13 часа

Актрисата даде интервю за Асошиейтед прес

<p>Най-мързеливите породи кучета</p>

Най-мързеливите породи кучета

Любопитно Преди 14 часа

Изборът ви на порода куче за домашен любимец е най-правилно да бъде съобразен с вашия начин на живот

Паметникът на връх Шипка

Отменят тържествата на Шипка

Теми в развитие Преди 16 часа

Ето каква е причината

<p>Кошмар: над 300 ученички бяха отвлечени в Нигерия</p>

Кошмар: над 300 ученички бяха отвлечени в Нигерия

Свят Преди 16 часа

Това е поредното масово отвличане от училище в страната

Бойко Борисов, Зорана Михайлович, Теменужка Петкова

Съвместна работна група ще ускори изграждането на интерконектора между България и Сърбия

България Преди 17 часа

"Неслучайно проектът е от общ интерес за ЕС", заяви Теменужка Петкова

Бойко Борисов

Борисов: По-силен ЕС е в интерес и на глобалното сътрудничество

България Преди 18 часа

Премиерът взе участие във видеоконференцията на държавните и правителствените ръководителите на страните членки

Алексей Навални

Алексей Навални е изпратен в наказателна колония

Свят Преди 18 часа

Там руският опозиционер ще излежава присъдата си от две години и половина затвор

<p>Ще ни изненада ли Баба Марта с времето</p>

Ще ни изненада ли Баба Марта с времето

България Преди 18 часа

От -7 до 27 градуса ще са температурите през март

За силен имунитет - яжте тези храни

За силен имунитет - яжте тези храни

Любопитно Преди 18 часа

Полезната и богата на витамини храна е важен избор, за да бъдем здрави

В Софийски градски съд започна по същество делото срещу Кристиан Николов (на снимката)

Какво разказаха свидетели за катастрофата с Милен Цветков

България Преди 19 часа

Продължават разпитите на свидетели по делото за катастрофата, при която почина журналистът Милен Цветков

<p>Нюйоркският вариант&nbsp;засяга по-възрастни хора&nbsp;</p>

Нюйоркският вариант на COVID-19 засяга по-възрастни хора

Теми в развитие Преди 20 часа

"Това е нещо, което трябва да следим", казва директор на институт по генетика