Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)
Източник: #preso_petrov
1

В края на 80-те (1989 г. по-точно) години на миналия век в Страната на изгряващото слънце се ражда ново автомобилно творение. Мисията му е една - да атакува Америка. На 8 ноември 1989 г. японски легион под командването на Nissan щурмува САЩ, но не с бомби и торпеда, потопили американския флот при Пърл Харбър през 1941 г., а с луксозни автомобили, които да превземат пазара в премиум сегмента. Тогава колите на марката не са били много повече от луксозни Nissan-и за северноамериканския пазар.

РАЗЛЕДАЙТЕ МОРСКАТА НИ РАЗХОДКА С INFINITI Q50 HYBRID AWD

Единственото, което сега е останало от онази концепция, е добре изпитаният V6 на Nissan. Всичко останало е лукс, престиж и дори начин на живот, защото целта на европейските модели на Infiniti е да конкурират германските законодатели. Мнозина са се опитвали, но малцина (най-точно ще е да кажа никой) са успявали. Q също няма как да бие продажбите на Серия 3, а да предизвикаш BMW в собствената му играе е дързък ход. Но, подобно на интендантът (Q) на 007, Infiniti Q50 също разполага с цял технологичен арсенал, с който отмъква баварски клиенти.

Източник: #preso_petrov

Infiniti Q50 не е нито по-бърз, нито по-мощен, нито по-луксозен от немските си конкуренти, той просто е по-различен. Това е най-точното определение.

Що касае дизайна, Q50 определено може да се похвали със супер атрактивна визия, особено сравняван с немските си конкуренти. Q50 изглежда сякаш е проектиран от човек, а не от робот, херметически запечатан в студиото.

Дизайнерите са сближили максимално границите между спортното и елегантното излъчване. Мощната и масивна предница контрастира с елегантните форми на задницата, а в профил линиите са като на купе модел. Тази визия е в противовес на японския му конкурент Lexus, който е направил своите модели остри и ръбати, а отпред приличат на Хищника от едноименния филм с Арнолд Шварценегер, когато накрая сваля шлема на гадината.

Източник: #preso_petrov

В моя случай под предния капак е монтиран добре познат „Хищник” – атмосферен V6 с работен обем 3,5 литра, мощност 306 к.с. и 350 Нм. Той се подпомага от електромотор с мощност 50 кВт (64 к.с.) и 270 Нм, за да се постигне сумарен капацитет на системата от 364 к.с. и 546 Нм, които задвижват четирите колела посредством на 7-степенна автоматична трансмисия, като до 50% от въртящия момент може да бъде изпратен към предните колела при нужда.

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

Целият този пакет работи чудесно. Педалът на газта в Q50 Hybrid има чувствителност като на състезателен автомобил, особено в режим Sport на системата Drive Mode Selector (другите налични са за индивидуално настройване, стандартен, еко и сняг). Наистина, при линейно ускорение запаса от мощност е в изобилие, който използвам при всяка възможност. Ако батерията с капацитет 1,4 квт ч е заредена, то ускорението до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, като тук говорим за тегло от порядъка на 1900 кг (в зависимост от нивото на оборудване). Това е с 0,4 сек по-бавно от BMW 340i xDrive (5,0 сек), което е с около 300 кг по-леко и с 4000 лв. по-скъпо в базовото си оборудване.

Източник: #preso_petrov

По-важното за един хибрид е, че преходните процеси между бензиновия и електрическия мотор са отлично замаскирани: за тях разбираш не от вибрациите, а от показанията на приборите.

В крайна сметка определението спортен приляга чудесно за този хибрид, което не би трябвало да е така, тъй като при този тип автомобили се цели нисък разход на гориво. Е, такъв е и постигнат. Изминах около 1000 км с тестовия автомобил, като на магистралата не съм вдигал повече от разрешението 140 км/ч. Върнах автомобила със среден разход от 8,3 л/100 км бензин.

Големият проблем крие пакетът литиево-йонни батерии, който буквално е изял багажника. На хартия 400 литра звучи добре, но реално в него има място за два средни по размер куфара и един по-малък. Ако тръгнете на море с дете, този обем няма как да ви стигне.

За мое щастие този път бях само със съпругата ми, поради което побрахме нужното ни в малкия багажник. Иначе купето е достатъчно просторно за 2850 мм междуосие. Отзад има достатъчно място в областта на краката, стига двамата пътуващи отпред да не са над 1,80 метра.

Насоката на оформлението на интериора е ясна: осигуряване на пълен комфорт и лукс, в което начинание дизайнерите са се справили чудесно. Чувствам се отлично зад волана, тъй като отпред са ясно обособени две зони, подобни на кокпит, обгръщащи и водача, и пътника до него. Разделени сме от тунел и централна конзола, в която доминират два екрана: единият за навигацията, а другият за инфотейнмънт системата, настройките на автомобила и други. Интересното е, че при тези два дисплея Infiniti e запазила и доста механични бутони, на които вече не съм голям фен. Да, те са много по-лесни за употреба, няма две мнения по този въпрос, но и вече не са толкова модерни. Таблото също е аналогово, двата основни прибора за класически, но и поостарели като визия. Младежта ще намери за обезпокоително липсата на Android Auto или Apple CarPlay, но аз си предпочитам вградената навигация.

Източник: #preso_petrov

Не мога да пропусна системата Direct Adaptive Steering, т. нар. кормилно управление steer-by-wire, премахващо механичната връзка между гумите и волана. От меню на мултимедийната система може да се изберете едно от трите нива на усилие, както и едно от трите степени на острота на реакцията. Най-острият режим е наистина остър: от край до край са нужни само два и половина оборота на волана.

Аз си поиграх с настройките в режим Individual, като се спрях на стандартни настройки на двигателя и трансмисията, а воланът избрах със средна тежест и максимална острота. Това прави маневрирането в града много лесно, но на магистралата воланът не е толкова информативен. Возията, за сметка на това, е комфортна, макар трансмисията да е доста рязка в режим Sport. Затова предпочитам стандартния.

Източник: #preso_petrov

Най-новите автомобили влагат много в активната и пасивната безопасност, като три- и четирибуквените съкращения на системите може да запълнят една цяла страница в продуктовите каталози. Затова ще се задоволя само да кажа, че за сигурността тук се грижи Infiniti Safety Shield.

Заради коли като тази кросоувърите никога не може да се превърнат в мои любимци. Да, седаните постоянно губят позиции, но за мен това е класическата формула за луксозен автомобил, предлагащ най-доброто като излъчване, имидж и возия.

Технически характеристики:

Infiniti Q50 Hybrid AWD

Размери

Дължина, мм: 4810

Широчина, мм: 1820

Височина, мм: 1430

Междуосие, мм: 2850

Тегло, кг: 1888 - 1936

Електромотор

Мощност, к.с. (кВт): 68 (50)

Въртящ момент, Нм: 270

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, атмосферен

Работен обем, куб. см: 3498

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 306 при 6800

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 350 при 5000

Сумарна мощност, к.с.: 364

Сумарен въртящ момент, Нм: 546

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 6,6 – 6,8

Вредни емисии СО2, г/км: 154 – 159

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 100 700

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Двама психолози се разхождали на брега на морето. По някое време се чул вик: - Помощ! Давя се! Някой да ме извади от водата! Първият…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Водата и отслабването: Истината зад мита

Водата и отслабването: Истината зад мита

Любопитно Преди 2 минути

Вижте мнението на експертите

Габриел представи визията, приоритетите и очакванията на България за Срещата на върха за бъдещето през 2024 г.

Габриел представи визията, приоритетите и очакванията на България за Срещата на върха за бъдещето през 2024 г.

България Преди 16 минути

Вицепремиерът е част от българската делегация в Ню Йорк, където се провежда 78-ата годишна сесия на Общото събрание на ООН

Защитавали ли са български духовници интересите на Русия?

Защитавали ли са български духовници интересите на Русия?

България Преди 1 час

Агенцията за национална сигурност експулсира руски гражданин и двама граждани на Беларус

Йотова: Недоверие в службите изказват хора, които очевидно искат да сложат ръка на тях

Йотова: Недоверие в службите изказват хора, които очевидно искат да сложат ръка на тях

България Преди 1 час

Аз съм сигурна, че президента Радев няма да допусне това, отбеляза тя

Мария Габриел: На 22 септември България заяви пред света, че е свободна държава

Мария Габриел: На 22 септември България заяви пред света, че е свободна държава

България Преди 1 час

Вицепремиерът призовава всички българи да помнят делото на предците си

<p>Ретро влак&nbsp;между София и Мездра за Деня на независимостта&nbsp;(СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Ретро влак с парен локомотив пътува между София и Мездра за Деня на независимостта (СНИМКИ/ВИДЕО)

Любопитно Преди 2 часа

Маршрутът на композицията включва три престоя в гарите Курило, Реброво и Своге

„Keep Walking България” - проект за впечатляващи жени, които оставят следа

„Keep Walking България” - проект за впечатляващи жени, които оставят следа

Любопитно Преди 2 часа

Истории, които си заслужва да бъдат разказани

Психично болен мъж тормози цяло село, хората се страхуват да излязат

Психично болен мъж тормози цяло село, хората се страхуват да излязат

България Преди 2 часа

Местните казват, че преди години убил майка си

Радев: Единението и волята са пътят за постигане на националните идеали

Радев: Единението и волята са пътят за постигане на националните идеали

България Преди 3 часа

Това написа президентът във Facebook по повод Деня на независимостта

Нови разкрития за задържания с близо 400 хил. лв. служител на Община Несебър

Нови разкрития за задържания с близо 400 хил. лв. служител на Община Несебър

България Преди 3 часа

Полицията и прокуратурата в Бургас имат данни, че сумата е предвидена за търговия с вот преди началото на предизборната кампания

Откриват първото летище за медицинска помощ по въздуха у нас

Откриват първото летище за медицинска помощ по въздуха у нас

България Преди 4 часа

На церемонията ще присъства министърът на отбраната Тодор Тагарев

Пияна шофьорка помете паркирани коли във Владая

Пияна шофьорка помете паркирани коли във Владая

България Преди 4 часа

Тестът с дрегер, който ѝ бил направен, отчел над 1,02 промила алкохол

<p>Ето кога ще бъдат доставени първите танкове &quot;Ейбрамс&quot; на Украйна&nbsp;</p>

Байдън: Първите танкове "Ейбрамс" ще пристигнат в Украйна следващата седмица

Свят Преди 4 часа

Президентът на САЩ заяви също, че е одобрил следващия транш от помощта за Киев в размер на 325 млн. долара

Автобус с деца излетя от магистрала в САЩ, има жертви и ранени

Автобус с деца излетя от магистрала в САЩ, има жертви и ранени

Свят Преди 4 часа

Вероятно повредена предна гума е допринесла за инцидента

Зеленски е на посещение в Канада

Зеленски е на посещение в Канада

Свят Преди 5 часа

Той ще се срещне с премиера Джъстин Трюдо и ще направи обръщение към канадския парламент

COVID-19: Новите случаи за последните 24 часа у нас

COVID-19: Новите случаи за последните 24 часа у нас

Теми в развитие Преди 5 часа

Направени са 1 546 PCR и антигенни теста