„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)
Източник: Peugeot България

Н е знам в който точно момент от пътуването ми до Солун и обратно с 508 се появи тази подсъзнателна асоциация с лентата La vita e bella („Животът е прекрасен”). И от сега ще ви кажа, че не съм се объркал, знам, че филмът е италиански, а автомобилът френски. Следва логичният въпрос: защо съм сложил италианско заглавие на материал за френска кола? Отговорът също е повече от лаконичен, поне в моите възприятия: защото дизайнът на 508 сякаш е правен от италианци.

За мен най-красивият автомобил в този сегмент е Alfa Romeo Giulia. А сега идва това Peugeot 508, което разчупва стереотипите и дългогодишните написани постулати за седаните от сегмент D, предлагайки една невероятна визия и излъчване, нареждайки лъва редом до Giulia.

ВИЖТЕ АТРАКТИВНАТА ВЪНШНОСТ И I-COCKPIT НА PEUGEOT 508

От много дълго време не съм се впечатлявал така от дизайна на един автомобил, но още в Женева през пролетта, когато бе световният дебют на 508, останах поразен от автомобила. А да се впечатлиш толкова много от кола на място, на което са събрани автомобили от калибъра на McLaren Senna, Koenigsegg, Bugatti и другите не е никак, ама никак лесно. Нещо повече, 508 бе първият автомобил, в който седнах тогава. Той бе и единственият, в който се върнах, за да седна за втори път, защото това е автомобилът, който ме впечатли адски много с дизайна си и фактът, че е масов, докато споменатите по-горе марки будят възхита, но са за богоизбрани.

Вярно е, Peugeot 508 е подправено с „дебела” цена, но срещу нея предлага нещо, което буквално разбива всички клишета. Вместо традиционната седан формула с 5 врати, 508 идва във формат на 4-врат фастбек без рамки на вратите, изпълнен по всички правила и закони на типичните купе модели.

Това е автомобил, който се разграничава рязко от Passat, Insignia и Mondeo, от Серия 3 и А4. Това е автомобил, който следва много близо заложените в концепцията Exalt дизайнерски решения, които преди няколко години подминахме с лека ръка, защото никой не вярваше, че ще ги видим в серийно производство, но се объркахме.

Признавам си, 508 е автомобил, чийто дизайн мога да възхвалявам още дълго време. Мога да започна да описвам предницата с радиаторната решетка с шахматен мотив, разположена между предните Full LED фарове, конфигурация, вдъхновена от най-новия концептуален автомобил на марката: Peugeot Instinct. Но няма да продължавам, защото бях повече от красноречив по темата дизайн. Ще допълня само, че профилът е отличителен, а задницата – поразителна. Сравненията с американските muscle cars е повече от задължителна. И всичко това буквално приковава погледите на почти всички в движението.

А влезеш ли вътре в 508, всичките ти сетива са изложени на такова облъчване, че се чудиш дали няма някакво объркване. Та това трябва да е седан от сегмент D! Казано по друг начин: това трябва да е бизнес или семеен автомобил, в който всичко трябва да следва постулати, писани преди десетилетия. Но не и тук. Peugeot наложиха своя i-Cockpit в цялата си гама, като този интериор няма аналог в индустрията. Но в 508 всичко, което ми е добре познато вече, е издигнато до нови равнища.

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

i-Cockpit е съставен от четири елемента: компактен волан, бордно табло (12,3 инча, което може да конфигурирате като изглед) на нивото на погледа, висока и супер изчистена централна конзола и голям сензорен екран (10 инча). Под него има седем бутона, наподобяващи клавиши на пиано, които осигуряват директен достъп до основните функции за комфорт: радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify (за настройване на интериорната подсветка, регулиране на масажната функция на седалките и звука от аудио системата Focal с 10 високоговорителя).

Тук има нещо, което ще ви стресне в първия момент, защото изисква да се пребориш с навиците си. Изключително малкият на диаметър волан предизвиква двуполюсни мнения. После идва проблемът да виждате цялото приборно табло. Затова трябва да свалите седалката в най-ниското й положение, след това сваляте и волана в най-ниското му положение, за да намерите оптималната позиция за управление на 508. Тази конфигурация не е направена самоцелно, изнесените на нивото на очите уреди държат погледа само напред, не се налага да сваляте очи към приборите и така да се разсейвате от пътя, като таблото играе своеобразна роля на Head-Up дисплей.

Ще го кажа пак: 508 не е евтин автомобил. Средно е с около 3% над цената на аналогичен Passat, което, знам, ще ви накарате да подсвирнете. А вероятно мнозина ще ме помислят за лаик, като заявя, че 508 не е конкурент на Passat, а на Arteon. Но още по-проблемно може да ви прозвучи, че Peugeot 508 се цели не в Pаssat, а в BMW Сeрия 3. Да, в предходната „тройка”, но заявката е повече от впечатляваща, защото качеството на материалите в 508 е по-високо от това в Passat. А седнете ли на задните седалки, няма да чуете никакъв паразитен шум около С-колони, нещо, което е типично за почти всички автомобили. Но тук уплътнението е перфектно изпълнено, имам място за краката, но по-интересното е, че имам достатъчно място и за главата. Трима човека отзад не могат да се возят, но и от Peugeot казват, че са наясно с това, защото клиентите на 508 няма да са 5-членни семейства, а по-млади и заможни клиенти, които използват колата или за представителни цели, или за едно чудесно пътуване.

С ръка на сърцето ще кажа, че се радвах именно на такова до Солун и обратно, макар тази отсечка въобще да не ми е от любимите. Но 508 е автомобил, който задължително трябва да се кара първо, след това да се прибягва (евентуално) до нецензурни поговорки за френските автомобили. Защото ще останете супер изненадани.

Моделът е олекотен средно със 70 кг спрямо предшественика си, което е важно за разхода на гориво. За пътното поведение важно е многораменното окачване на задната ос, управлявано от променливи амортисьори - Активно управление на окачването (стандартно оборудване при версия GT и с всички бензинови двигатели; опция при 2,0-литровите дизелови двигатели). Така бяха оборудвани почти всички тестови модели, което ще рече, че имате възможност да избирате измежду режими ECO/Sport/Comfort/Standart, като по този начин се променят настройките и на амортисьорите.

Задвижването на модела се осигурява от 1,5-литров дизел със 130 к.с. (6-степенна ръчна и 8-степенна автоматична трансмисия) и два 2,0-литрови BlueHDI със 160 и 180 к.с. Карах втория, но моят фаворит е бензиновият мотор. И тук, може би за пръв път в кариерата ми ще кажа нещо, което учуди и мен: харесах повече версията на 1,6-литровия „баварски” мотор със 180 к.с., а не тази с 225 к.с. Причината е, че като динамика не е нищо впечатляващо, а разходът е по-висок. За сметна на това версията със 180 к.с. е калибрирана отлично с 8-степенната кутия на Aisin, всичко се случва по-плавно и неусетно, а разходът от Солун до София показа 7,3 – 7,0 л/100, което е повече от добър показател за трима човека на борда и пълен догоре багажник.

Не се доверявайте на стереотипите, Peugeot 508 е автомобил, който поставя ново начало, а не следва отъпкани пътеки. Не е евтин, но да вземеш от клиентите на VW и BMW не може да излезе евтино. И накрая ще дам още един кредит на Peugeot за смелостта да вложи толкова много в един автомобил, което у мнозина е предизвикало повдигане на вежди, защото днес всички погледи са насочени към кросоувърите. Но не е ли време за нормализиране и на този толкова надут балон? 508 е една от надеждите в тази посока.

Технически характеристики:

Peugeot 508 PureTech 180

Размери

Дължина, мм: 4750

Широчина, мм: 1847

Височина, мм: 1404

Междуосие, мм: 2793

Тегло, кг: 1420

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 180 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 250 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 123

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 58 965 (Active)

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 65 339 (GT Line)

Вижте още:

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

- Какво е стабилна връзка? - Когато започнеш да слагаш лук и чесън в салатата.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Опит за кражба от Батановския манастир

Опит за кражба от Батановския манастир

България Преди 24 минути

Крадците са разбили входната врата и касата за дарения, но в нея не е имало пари

Доналд Тръмп-младши разговаря с Вучич и със сръбски бизнесмени в Белград

Доналд Тръмп-младши разговаря с Вучич и със сръбски бизнесмени в Белград

Свят Преди 1 час

Това е второ посещение на сина на американския президент в Сърбия в рамките на месец и половина

Вечерята на кореспондентите в Белия дом - без Тръмп и в помрачено настроение

Вечерята на кореспондентите в Белия дом - без Тръмп и в помрачено настроение

Свят Преди 1 час

По традиция президентите на САЩ присъстват на тези вечери

Путин предложи помощ на Иран след мощната експлозия

Путин предложи помощ на Иран след мощната експлозия

Свят Преди 1 час

Най-вероятната причина за инцидента, станал на пристанище до южния град Бандар Абас, е взрив на химически материали

Правосъдие на пауза: Защо съдът трябва да затвори вратата пред Тръмп

Правосъдие на пауза: Защо съдът трябва да затвори вратата пред Тръмп

Свят Преди 2 часа

Съдилищата са издали няколко заповеди, които администрацията на Тръмп е пренебрегнала, и сега съдебната власт трябва да реши как да реагира

Какво е „пронатализъм“, за който се застъпват Илон Мъск и Джей Ди Ванс

Какво е „пронатализъм“, за който се застъпват Илон Мъск и Джей Ди Ванс

Любопитно Преди 3 часа

Как "пронатализмът" може да повлияе на раждаемостта?

Хутите изстреляха хиперзвукова ракета към Израел

Хутите изстреляха хиперзвукова ракета към Израел

Свят Преди 3 часа

Заради с атаката прозвучаха сирени в израелски райони около Мъртво море

Корнелия Нинова учреди нова партия

Корнелия Нинова учреди нова партия

България Преди 4 часа

"Ще бъдем морална управленска алтернатива на управлението на България, заяви тя

<p>Арести&nbsp;в Турция във връзка с корупционното разследване, довело до ареста на Имамоглу</p>

47 задържани в Турция във връзка с корупционното разследване, довело до ареста на Имамоглу

Свят Преди 4 часа

Задържането му предизвика най-големите протести в страната от над десетилетие

Председателят на Европейския съвет Антонио Коща е на посещение у нас

Председателят на Европейския съвет Антонио Коща е на посещение у нас

България Преди 4 часа

На 27 април той ще се срещне с министър-председателя Росен Желязков

Николаос Цитиридис: Не мисля, че съм провален като водещ

Николаос Цитиридис: Не мисля, че съм провален като водещ

Любопитно Преди 5 часа

Той споделя пред Мариян Станков - Мон Дьо своите малки истини за "истинския си свят"

Иконата на Богодорицата с младенеца в Санта Мария Маджоре

От днес може да бъде посещаван гробът на папа Франциск в базиликата "Санта Мария Маджоре"

Свят Преди 5 часа

Преди да почине, Светият отец поиска да бъде погребан именно там

Цветът на косата разкрива колко ще живееш? Ето какво казват учените

Цветът на косата разкрива колко ще живееш? Ето какво казват учените

Любопитно Преди 6 часа

Какво са открили учените за цвета на косата и дълголетието четете в следващите редове

„Те ще платят за всичко“: Украински футболист говори за руските окупатори

„Те ще платят за всичко“: Украински футболист говори за руските окупатори

Свят Преди 6 часа

От февруари 2024 г. Авдиевка е под временна окупация от Русия

Кола се вряза в хора по време на уличен фестивал във Ванкувър, има загинали и ранени

Кола се вряза в хора по време на уличен фестивал във Ванкувър, има загинали и ранени

Свят Преди 6 часа

Шофьорът на превозното средство е бил задържан на място