„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)
Източник: Peugeot България
9

Н е знам в който точно момент от пътуването ми до Солун и обратно с 508 се появи тази подсъзнателна асоциация с лентата La vita e bella („Животът е прекрасен”). И от сега ще ви кажа, че не съм се объркал, знам, че филмът е италиански, а автомобилът френски. Следва логичният въпрос: защо съм сложил италианско заглавие на материал за френска кола? Отговорът също е повече от лаконичен, поне в моите възприятия: защото дизайнът на 508 сякаш е правен от италианци.

За мен най-красивият автомобил в този сегмент е Alfa Romeo Giulia. А сега идва това Peugeot 508, което разчупва стереотипите и дългогодишните написани постулати за седаните от сегмент D, предлагайки една невероятна визия и излъчване, нареждайки лъва редом до Giulia.

ВИЖТЕ АТРАКТИВНАТА ВЪНШНОСТ И I-COCKPIT НА PEUGEOT 508

От много дълго време не съм се впечатлявал така от дизайна на един автомобил, но още в Женева през пролетта, когато бе световният дебют на 508, останах поразен от автомобила. А да се впечатлиш толкова много от кола на място, на което са събрани автомобили от калибъра на McLaren Senna, Koenigsegg, Bugatti и другите не е никак, ама никак лесно. Нещо повече, 508 бе първият автомобил, в който седнах тогава. Той бе и единственият, в който се върнах, за да седна за втори път, защото това е автомобилът, който ме впечатли адски много с дизайна си и фактът, че е масов, докато споменатите по-горе марки будят възхита, но са за богоизбрани.

Вярно е, Peugeot 508 е подправено с „дебела” цена, но срещу нея предлага нещо, което буквално разбива всички клишета. Вместо традиционната седан формула с 5 врати, 508 идва във формат на 4-врат фастбек без рамки на вратите, изпълнен по всички правила и закони на типичните купе модели.

Това е автомобил, който се разграничава рязко от Passat, Insignia и Mondeo, от Серия 3 и А4. Това е автомобил, който следва много близо заложените в концепцията Exalt дизайнерски решения, които преди няколко години подминахме с лека ръка, защото никой не вярваше, че ще ги видим в серийно производство, но се объркахме.

Признавам си, 508 е автомобил, чийто дизайн мога да възхвалявам още дълго време. Мога да започна да описвам предницата с радиаторната решетка с шахматен мотив, разположена между предните Full LED фарове, конфигурация, вдъхновена от най-новия концептуален автомобил на марката: Peugeot Instinct. Но няма да продължавам, защото бях повече от красноречив по темата дизайн. Ще допълня само, че профилът е отличителен, а задницата – поразителна. Сравненията с американските muscle cars е повече от задължителна. И всичко това буквално приковава погледите на почти всички в движението.

А влезеш ли вътре в 508, всичките ти сетива са изложени на такова облъчване, че се чудиш дали няма някакво объркване. Та това трябва да е седан от сегмент D! Казано по друг начин: това трябва да е бизнес или семеен автомобил, в който всичко трябва да следва постулати, писани преди десетилетия. Но не и тук. Peugeot наложиха своя i-Cockpit в цялата си гама, като този интериор няма аналог в индустрията. Но в 508 всичко, което ми е добре познато вече, е издигнато до нови равнища.

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

i-Cockpit е съставен от четири елемента: компактен волан, бордно табло (12,3 инча, което може да конфигурирате като изглед) на нивото на погледа, висока и супер изчистена централна конзола и голям сензорен екран (10 инча). Под него има седем бутона, наподобяващи клавиши на пиано, които осигуряват директен достъп до основните функции за комфорт: радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify (за настройване на интериорната подсветка, регулиране на масажната функция на седалките и звука от аудио системата Focal с 10 високоговорителя).

Тук има нещо, което ще ви стресне в първия момент, защото изисква да се пребориш с навиците си. Изключително малкият на диаметър волан предизвиква двуполюсни мнения. После идва проблемът да виждате цялото приборно табло. Затова трябва да свалите седалката в най-ниското й положение, след това сваляте и волана в най-ниското му положение, за да намерите оптималната позиция за управление на 508. Тази конфигурация не е направена самоцелно, изнесените на нивото на очите уреди държат погледа само напред, не се налага да сваляте очи към приборите и така да се разсейвате от пътя, като таблото играе своеобразна роля на Head-Up дисплей.

Ще го кажа пак: 508 не е евтин автомобил. Средно е с около 3% над цената на аналогичен Passat, което, знам, ще ви накарате да подсвирнете. А вероятно мнозина ще ме помислят за лаик, като заявя, че 508 не е конкурент на Passat, а на Arteon. Но още по-проблемно може да ви прозвучи, че Peugeot 508 се цели не в Pаssat, а в BMW Сeрия 3. Да, в предходната „тройка”, но заявката е повече от впечатляваща, защото качеството на материалите в 508 е по-високо от това в Passat. А седнете ли на задните седалки, няма да чуете никакъв паразитен шум около С-колони, нещо, което е типично за почти всички автомобили. Но тук уплътнението е перфектно изпълнено, имам място за краката, но по-интересното е, че имам достатъчно място и за главата. Трима човека отзад не могат да се возят, но и от Peugeot казват, че са наясно с това, защото клиентите на 508 няма да са 5-членни семейства, а по-млади и заможни клиенти, които използват колата или за представителни цели, или за едно чудесно пътуване.

С ръка на сърцето ще кажа, че се радвах именно на такова до Солун и обратно, макар тази отсечка въобще да не ми е от любимите. Но 508 е автомобил, който задължително трябва да се кара първо, след това да се прибягва (евентуално) до нецензурни поговорки за френските автомобили. Защото ще останете супер изненадани.

Моделът е олекотен средно със 70 кг спрямо предшественика си, което е важно за разхода на гориво. За пътното поведение важно е многораменното окачване на задната ос, управлявано от променливи амортисьори - Активно управление на окачването (стандартно оборудване при версия GT и с всички бензинови двигатели; опция при 2,0-литровите дизелови двигатели). Така бяха оборудвани почти всички тестови модели, което ще рече, че имате възможност да избирате измежду режими ECO/Sport/Comfort/Standart, като по този начин се променят настройките и на амортисьорите.

Задвижването на модела се осигурява от 1,5-литров дизел със 130 к.с. (6-степенна ръчна и 8-степенна автоматична трансмисия) и два 2,0-литрови BlueHDI със 160 и 180 к.с. Карах втория, но моят фаворит е бензиновият мотор. И тук, може би за пръв път в кариерата ми ще кажа нещо, което учуди и мен: харесах повече версията на 1,6-литровия „баварски” мотор със 180 к.с., а не тази с 225 к.с. Причината е, че като динамика не е нищо впечатляващо, а разходът е по-висок. За сметна на това версията със 180 к.с. е калибрирана отлично с 8-степенната кутия на Aisin, всичко се случва по-плавно и неусетно, а разходът от Солун до София показа 7,3 – 7,0 л/100, което е повече от добър показател за трима човека на борда и пълен догоре багажник.

Не се доверявайте на стереотипите, Peugeot 508 е автомобил, който поставя ново начало, а не следва отъпкани пътеки. Не е евтин, но да вземеш от клиентите на VW и BMW не може да излезе евтино. И накрая ще дам още един кредит на Peugeot за смелостта да вложи толкова много в един автомобил, което у мнозина е предизвикало повдигане на вежди, защото днес всички погледи са насочени към кросоувърите. Но не е ли време за нормализиране и на този толкова надут балон? 508 е една от надеждите в тази посока.

Технически характеристики:

Peugeot 508 PureTech 180

Размери

Дължина, мм: 4750

Широчина, мм: 1847

Височина, мм: 1404

Междуосие, мм: 2793

Тегло, кг: 1420

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 180 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 250 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,9

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 123

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 58 965 (Active)

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 65 339 (GT Line)

Вижте още:

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 9
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

9 коментара
 
Помогни на някой в беда и той ще си спомни името ти... когато пак е в беда.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ФБР с изявление за мистериозните дронове, достигнали Ню Йорк

ФБР с изявление за мистериозните дронове, достигнали Ню Йорк

Свят Преди 18 минути

Наблюденията, които започнаха през ноември, разтревожиха жителите на съседния щат Ню Джърси

Върховният лидер на Иран: Случващото се в Сирия е резултат от заговор между Израел и САЩ

Върховният лидер на Иран: Случващото се в Сирия е резултат от заговор между Израел и САЩ

Свят Преди 34 минути

Той определи като „невежи“ анализаторите, които смятат, че Иран е отслабнал

,

Ел Салвадор търси златна мина за 3 трилиона долара

Свят Преди 1 час

Признаци за възможно възобновяване на минната дейност се появяват за първи път през октомври 2022 г.

Мъж и дете пострадаха при катастрофа на АМ "Тракия"

Мъж и дете пострадаха при катастрофа на АМ "Тракия"

България Преди 1 час

Сигналът за инцидента е получен малко след 21:00 часа във вторник

НС създаде две комисии - за безводието и огнищата на чума и шарка по животните

НС създаде две комисии - за безводието и огнищата на чума и шарка по животните

България Преди 1 час

Те трябва да установят всички факти и обстоятелства

<p>Морган Фрийман&nbsp;разкри как ужасна катастрофа е променила живота му</p>

Морган Фрийман сподели, че е получил пейсмейкър след ужасна катастрофа

Свят Преди 1 час

Легендарният 87-годишен актьор разказа за инцидента, който е променил живота му

40 години от Възродителния процес: Говорят бивши лагеристи от Белене

40 години от Възродителния процес: Говорят бивши лагеристи от Белене

България Преди 1 час

Своите истории разказаха бивши лагеристи от "Белене" в периода 1984 - 1987 г.

Вътрешните министри от ЕС гласуват за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

Вътрешните министри от ЕС гласуват за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

Свят Преди 2 часа

Министърът на вътрешните работи на Австрия Герхард Карнер вече заяви, че Австрия ще вдигне ветото си и ще гласува с "да"

<p>Рекорден взрив на денга в Южна Америка</p>

Рекорден взрив на денга в Южна Америка

Свят Преди 2 часа

Вижте какви са симптомите са този вирус

„Ще се изчерпим“: Британската министърка предупреди, че местата в затворите намаляват

„Ще се изчерпим“: Британската министърка предупреди, че местата в затворите намаляват

Свят Преди 2 часа

Правителството ще построи четири нови затвора през следващите седем години, с което ще създаде 6 400 нови места

Увеличават пенсиите от 1 юли 2025 г.

Увеличават пенсиите от 1 юли 2025 г.

Пари Преди 2 часа

Това обяви временният управител на НОИ Весела Караиванова - Начева по време на обсъждането на проекта на бюджета на ДОО на Тристранката

„Ще те убия!“: Повдигнаха обвинение на мъж, заплашвал и пребил баба си

„Ще те убия!“: Повдигнаха обвинение на мъж, заплашвал и пребил баба си

България Преди 2 часа

34-годишният е нанесъл телесна повреда на възрастната жена, съобщиха от прокуратурата

Кейт Мос и Николай фон Бисмарк

Кейт Мос заряза граф Бисмарк, искала да се забавлява

Любопитно Преди 2 часа

Музикантът Джейми Хинс е единственият, който убеждава Кейт да се омъжи, но не успява да я укроти и бракът им се разпада

„По възможно най-сигурния начин“: Как Асад стигна до Москва?

„По възможно най-сигурния начин“: Как Асад стигна до Москва?

Свят Преди 2 часа

Ще бъде ли предаден Асад на Международния наказателен съд, коментира Сергей Рябков - зам.-министър на външните работи на Русия