Т рагедията на Air India в Ахмедабад е първият случай на катастрофа на самолет Boeing 787 Dreamliner.
Самолет на Air India, пътуващ за Лондон с 242 души на борда, се разби само минути след излитането си от западния индийски град Ахмедабад в четвъртък, съобщиха авиокомпанията и полицията. Индийският федерален министър на здравеопазването потвърди, че има „много загинали“.
(Във видеото: Самолет с близо 250 души на борда се разби на летище в Индия)
Макар че авиокомпаниите, използващи самолетите на Boeing, имаха широко разпространени проблеми с двигателите на самолетите 787, поради което много от тях трябваше да приземят самолетите и да намалят полетите, досегашните резултати по отношение на безопасността на самолетите 787 са добри, пише The Guardian.
Въпреки това Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) е трябвало да разследва няколко проблема през годините, включително падане във въздуха по време на полет на LATAM миналата година.
Самолет с над 200 души на борда се разби в Индия
Миналата година един информатор също така призова Boeing да приземи всички 787 Dreamliners по света, при изслушванията във Вашингтон. Boeing отхвърли твърденията на бившия инженер и заяви, че е напълно уверен в самолета.
В света се експлоатират повече от 1100 самолета 787, които се използват от повечето големи международни авиокомпании. Моделът е ценен заради много по-добрата си горивна ефективност и по-ниския шум от типовете, които замени.
Двете големи катастрофи, които се дължаха на неизправности в самолетите на Boeing, бяха с използване на новия тогава модел 737 Max - в Индонезия и Етиопия през 2019 и 2020 г. Този модел, изваден от експлоатация за почти една година, преди да бъде възобновен и върнат в широка употреба.
Историята на авиационната безопасност на Индия е спорна, но с разцвета на авиоиндустрията и все по-честото използване на пътнически полети, показателите за безопасност се подобриха.
Air India вече експлоатира около 30 Dreamliner-а, а от 2012 г. използва американския самолет за дълги разстояния.
В авиацията катастрофите са статистически най-вероятни при кацане или излитане. Според информацията за проследяване на полета в Flightradar24, самолетът е излетял и е достигнал височина от 625 фута.
Последната катастрофа на Air India през август 2020 г. е с по-малък самолет Boeing 737-800 Air India Express, който се е приземявал обратно на летище Каликут при много лошо време и се е измъкнал от пистата.
Говорител на Boeing заяви: „В момента се очаква да се случи това, което се случи"