1

С игурно ви се е случвало.

Тъкмо сте се нахранили и само след половин час започвате отново да изпитвате глад. Усещането е много неприятно, нали?

Не сте единствени. Този феномен е много често срещан.

В текста долу ще разберете кои са главните причини за появата на това усещане и как можете да се справите с него.

Източник: iStock/Getty Images

Не сте пили достатъчно вода

Тази причина може и да ви се струва странна, но когато тялото е дехидратирано, то започва да имитира признаци на глад.

Следващият път, когато ви се случи да изпитате глад малко, след като сте се нахранили, изпийте една чаша вода и изчакайте 15 минути, за да видите дали има ефект.

Източник: iStock/Getty Images

Скучно ви е

Случва се понякога да си хапваме нещо, защото ни е скучно, стоим си вкъщи и посягаме към хладилника без наистина да сме гладни. Лошо е обаче, когато това се превърне в навик.

Следващия път, когато ви се случи да отворите хладилника или шкафа с лакомства, помислете си дали наистина сте гладни или просто ви е скучно. Разходете се или почетете книга.

Източник: iStock/Getty Images

Не приемате достатъчно протеини и мазнини

Ястие, богато на протеини и мазнини, е един от най-сигурните начини, чрез които ще се подсигурим да останем сити през целия ден.

Пилешкото е отличен избор, а за вегетарианците – кисело мляко, яйца, пълнозърнести храни, боб. Като източник на мазнини можете да използвате шепа ядки, както и авокадо.

Източник: iStock/Getty Images

Храните се в неправилни интервали

Изпускането на обяда например съвсем вероятно ще увеличи апетита ви многократно и на вечеря ще изядете повече, отколкото трябва.

Важно е да се храним през кратки интервали, като в режима ни присъстват междинни хранения, закуска, обяд и вечеря. Препоръчва се закуската да е най-богата и даваща енергия, а останалите хранения да са „по-леки”.

Източник: iStock/Getty Images

Не спите достатъчно

Вследствие на безсъние или неспокоен сън хормоните, които отговарят за регулирането на усещането за глад, напълно се разбъркват.

Така че, ако усещате постоянна умора, тялото ще е в постоянно търсене на източник на енергия (най-често захар), за да остане будно.

Опитвайте се да спите поне по 7-8 часа на нощ, така че организмът ви да е отпочинал и всички системи в тялото ви да са в оптимално състояние.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@