Н ово проучване на учени, проведено върху мишки, разкри, че яденето на грозде може да намали риска от деменция и да ви помогне да живеете пет години по-дълго.

(Във видеото: Какво представлява "диетата на дъгата")

Какви точно са ползите от гроздето, съобщава Surrey Live .

Какви са ползите от гроздето за дълголетие

Едно проучване може да е ключът към борбата с деменцията и потенциалното удължаване на живота. Оказва се грозде.

Изследователите бяха изумени от констатациите, които показаха, че включването на този познат плод в диета с високо съдържание на мазнини може да намали риска от неалкохолна мастна чернодробна болест (NAFLD) и да повиши нивата на антиоксидантните гени.

Предишни проучвания свързват NAFLD с повишен риск от развитие на деменция. Екип от Университета на Западна Нова Англия проведе изследване върху мишки и теоретизира, че положителният ефект може да означава допълнителни четири до пет години човешки живот.

8 неща, които се случват с тялото ни, когато спрем да ядем плодове

Гроздето е богато на полезни антиоксиданти, включително ресвератрол, за който е известно, че задейства ген, свързан с дълголетието, и флавоноиди, които осигуряват противовъзпалителни ефекти.

Професорът по фармация Джон Пецуто, който ръководи изследователския екип с повече от 600 научни статии на негово име, нарече резултатите от изследването забележителни.

Много хора използват хранителни добавки, но д-р Пецуто настоява, че е невъзможно да се получат достатъчно антиоксиданти от тях.

В друго проучване неговият екип установи, че консумацията на грозде променя генната експресия в мозъка, което води до подобрено поведение и когнитивна функция, дори когато се сблъскате с диета с високо съдържание на мазнини.

Най-здравословните плодове на планетата

По-специално, гроздето благоприятно модифицира гените, свързани с развитието на мастен черен дроб при мишки, което предполага, че може да предотврати или задържи мазнините в черния дроб, което е проблем.

В допълнение, друга статия в списание Food and Nutrition отбелязва положителния ефект на гроздето върху метаболизма.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Пратеникът на Тръмп с поредица от срещи в Египет за примирието в Газа

Свят Преди 17 минути

В северния курортен град Ел Аламейн Къшнър разговаря с египетския президент Абдел Фатах ас Сиси

Части от военни дронове от войната в Украйна изплуват край Истанбул

Части от военни дронове от войната в Украйна изплуват край Истанбул

Свят Преди 2 часа

Части от безпилотни апарати, използвани във войната между Русия и Украйна, продължават да изплуват по турското Черноморие. Екипи на бреговата охрана и жандармерията разследват намерените останки в района на Истанбул, Сакария и Дюздже

"

АЕЦ “Козлодуй“ предприе допълнителни мерки във връзка с безпрецедентно ниското ниво на Дунав

България Преди 3 часа

Към днешна дата предприятието работи съгласно графика за електропроизводство.

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти

Любопитно Преди 3 часа

След години на медиен натиск, онлайн тормоз и лични трагедии, поп звездата обяви, че се оттегля от сцената след десетте си концерта в зала „O2 Арена“. На първото си шоу тя загатна и за събирането си с бившия си приятел Рики Алварес

,

По-бързо от светлината? Вълнов феномен обърка физиката

Любопитно Преди 3 часа

Учени откриха, че интерференцията между директни и отразени вълни може да изпрати енергиен пик с двойно по-висока скорост. Ефектът работи под вода, но може да важи и за светлината във вакуум.

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг

Свят Преди 3 часа

Главата на Римокатолическата църкви осъди продължаващите атаки на израелски заселници срещу цивилни палестинци. От лятната си резиденция Папа Лъв XIV настоя за спешни действия от международната общност за създаване на две държави

,

Военният командир на САЩ приключи 10-дневна обиколка в Близкия изток

Свят Преди 3 часа

Последната спирка беше самолетоносачът „Ейбрахам Линкълн“

.

НАП разкри над 250 нарушения на търговци във Варненска област

България Преди 4 часа

Най-често търговците не издават касов бон

.

Звезда на „Байерн“ припадна на терена заради жегите в Германия

Свят Преди 5 часа

Джамал Мусиала вкара гол при победата с 3:1 срещу „Лайпциг“, но минути по-късно колабира на терена от 33-градусовата жега в Мюнхен. Халфът се възстанови бързо, но инцидентът предизвика сериозен уплах сред щаба на баварския гигант

.

Румъния сваля с 20% акциза върху дизела заради поскъпването на горивата

Свят Преди 5 часа

Решението влиза в сила от днес и ще действа до 31 август

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Преговори в Египет: „Хамас“ потвърди ангажимент към мирния план за Газа

Свят Преди 5 часа

Делегация на „Хамас“ потвърди в Египет ангажимента си към мирната пътна карта от 15 точки на Доналд Тръмп. Палестинската групировка настоява за натиск върху Израел, а идната седмица Джаред Къшнър и Николай Младенов пристигат в региона

.

Най-големият пожар в историята на Белгия заплашва да премине в Германия

Свят Преди 5 часа

Огънят в природния резерват вече обхвана 3000 хектара, а километровият огнен фронт се придвижва към германската граница. Трудният терен, торфените блата и променливите ветрове затрудняват екипите от Белгия, Германия и Нидерландия

,

Българка с падълборд беше спасена и глобена в Гърция

България Преди 5 часа

Съобщава се, че жената е в добро здравословно състояние

НАТО: Дронът, свален над Румъния тази сутрин, вероятно е бил руски

НАТО: Дронът, свален над Румъния тази сутрин, вероятно е бил руски

Свят Преди 6 часа

Говорителят уточни, че детайлите около инцидента все още са в процес на разследване.