В ременно отнемат лиценза на „Суиспорт България“
🛑 Министърът на транспорта Гроздан Караджов съобщи, че лицензът на наземния оператор ще бъде отнет в понеделник.
Причината: Инцидентът с блокирани пътници на полет от Лондон, оставени близо час в ръкава на летище „Васил Левски“.
❗ Искана оставка и кадрови рокади
Караджов поиска оставката на главния секретар на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) заради липса на доклад и действия.
До края на понеделник се очаква втори доклад с имената на виновните служители в ГВА.
⚠️ Системни проблеми с наземните оператори
Повтарящи се нарушения от страна на операторите – вече е третият подобен случай.
Въведени са глоби и предписания, които не са дали резултат.
📉 Липса на контрол и действия от ГВА
От февруари има внесено искане от "СОФ Кънект" за минимални условия за качество – не е разгледано от ГВА.
Министърът: "Слагаме край на глобите – започват реални наказания".
✈️ Промени на летището
Всички полети от трети страни (извън Шенген) ще използват автобуси, дори при спиране на ръкав.
За заминаващи пътници остава използването на ръкав.
Подготвя се архитектурен проект за подобрения, докато се построи Терминал 3.
✅ Проблемът не е в Гранична полиция
Пътниците от проблемния полет са били проверени само за 8 минути – закъснението не е по тяхна вина.
Временно се отнема лицензът на един от наземните оператори у нас "Суиспорт България". Това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов, след инцидента с близо 300 пътници на полет от Лондон, които бяха били блокирани за близо час в "ръкава", свързващ самолета с терминала на Летище "Васил Левски".
300 пътници са били блокирани в "ръкав" на летище "Васил Левски"
Караджов поиска и оставката на главния секретар на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА), който е замествал Анелия Маринова.
"Недоволен съм, че трети път се занимавам с наземните оператори и техните проблеми. За мен три е вече прекалено. Българските граждани имат право да получат абсолютно същото обслужване, каквото и в другите аеропорти в света. Отнемането на лиценза на Суиспорт ще стане от ГBA в понеделник, като ще се даде разумен срок тяхната работа да се поеме от останалите оператори. Същото ще последва към всеки наземен оператор, който не си върши работата", заяви Караджов.
"Вече на два пъти знаете, че имахме проблем с наземните оператори, първо им направихме проверка, предписахме предписания, те не се съобразиха. Втори път им наложихме глоби и в понеделник в 8:30, който мина, на оперативка понеже госпожа Анелия Маринова беше в командировка, възложих на главния секретар на ГВА именно до края на деня да ми даде доклад за всички мерки, които смята ГВА да вземе за обслужването на гражданите и гостите в България. Такъв доклад не ми беше предаден и затова на главния секретар в ГВА му поисках оставката и ще бъде освободен в понеделник. А до края на деня в понеделник трябва да се внесе и втори доклад с това кои са нарушените процедури в ГВА и кои са виновните служители, те също ще понесат своята отговорност", подчерта Караджов.
През месец февруари операторът на летището "СОФ Кънект" е внесъл искане за минимални условия за качество. За съжаление към днешна дата такива няма сключени, това от февруари месец е останало по бюрата на ГВА и всъщност отговорност от тези служители ще има от другата седмица, уточни министърът.
Ще има и още промени в системата на летището.
"На първо време всички самолети, които кацат от трети страни, извън Шенген, ще спират на ръкава, но пътниците ще слизат по стълбичка, така че да се качат веднага в автобусите. Това ще бъде значително подобрение", обясни Караджов.
За заминаванията остава обслужването с ръкава.
Докато стане готов Терминал 3, Караджов е разпоредил на "Софт Кънект" да наеме архитектурна фирма, която да провери различните възможности. Единият вариант е да се направи остъклен ръкав, по който нешенгенският трафик да отива до паспортния контрол, или гишетата на Гранична полиция да се качат горе, където слизат хората от ръкава.
Караджов посочи, че проблемът не е бил в гранична полиция, тъй като пътниците от въпросния полет са били обработени само за 8 минути.
Министърът е категоричен, че се свършва с глобите и ще се започне с "истинските наказания".
Анелия Маринова призна, че ГВА не си е свършила работата при контрола на наземните оператори. На среща в понеделник тя трябва да представи доклад пред Караджов. Може да се стигне до още оставки, подчерта от своя страна той.