7

„Тези мерки изобщо не бива да се обвързват с кризата от пандемията. Никаква връзка няма. Същите мерки трябва да се прилагат и в мирно време. Това са неща, които не трябва да продължат само до края на извънредното положение, някои трябва да бъдат дългосрочни”, коментира пред NOVA Теодор Дечев, директор „Индустриални политики” в Асоциацията на индустриалния капитал в България.

Той поясни, че като цяло АИКБ подкрепя мерките, обявени вчера от министъра на земеделието и храните Десислава Танева.

Дечев посочи, че някои от мерките, като обозначаването върху етикетите, че стоката е произведена на по-малко от 200 км разстояние от магазина, се прилагат от години в други държави.

Щандове за местна продукция скараха министерство и търговски вериги

По думите му защитата на родното производство не нарушава пазарните принципи, защото не става въпрос за забрана на вносните, а за гаранции за българските стоки.

„Искам да подчертая – има цял подотрасъл, който е пропуснат”, подчерта Дечев за рибните продукти.

Според председателя на Асоциацията на млекопреработвателните Димитър Зоров, изискването поне половината търговски площи да са заети от български стоки, е регулация, като тези налагани на производителите.

„Когато ако един оператор иска да работи в определена държава, той трябва да се съобразява с нейните нормативни документи и законодателство”, заяви Зоров.

Танева: Няма риск от пренасяне на коронавирус чрез храната

 „Млечният бранш като никога е повече от единен и поздравяват министър Танева за нейната позиция”, добави Зоров.

Той посочи, че животновъдният сектор е в тежко състояние и „ще умре” до дни, ако не му окажат помощ.

Зоров настоя 90% от всички млечни продукти в търговските вериги да са произведени в България от българско сурово мляко.

Бойко Синапов от Обединени български животновъди заяви, че той и колегите му от бранша не са съгласни да предлагат стоките си по паркингите пред магазините.

„Сега е моментът да защитим българския производител”, категоричен е Синапов.

„От 10 години ние искаме да има обособени щандове за българско производство по веригите. Всеки производител да си излезе на пазара с неговото лого, а не в един кашон и кашон. За да знаят потребителите от кого точно да си купят”, каза Атанаска Бялкова от Сдружение на оранжерийните производители.

Тя е категорична, че големите търговски вериги трябва да започнат да купуват продукти от всички български производители. 

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Lexus LS 400
Ексклузивно

Преди 33 години се появява първият Lexus

Преди 5 часа
<p>Едва ли ще има втора вълна на COVID-19</p>
Ексклузивно

Едва ли ще има втора вълна на COVID-19

Преди 7 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини