Хибридите между човек и робот са напът да се превърнат в реалност, след като японски учени успяха да обединят мускулни влакна с роботизиран скелет, пише английското издание „Дейли Мейл“ (Daily Mail).

Предишните опити да бъде постигнато това бяха краткотрайни и завършваха с неуспех. В новото изследване е бил предприет различен подход, при който мускулите са били отгледани от нулата, вместо да бъде взет такъв, израснал в животно.

Опасност от роботи-убийци надвисва над човечеството

Робот полицай се самоуби във Вашингтон

Това откритие може би открива пътя към създаването на киборги* със свръхчовешка сила,

но учените уточняват, че това е малка стъпка в тази посока и създаването на завършен киборг няма да е възможно поне още десетина години.

Този проект е пробив в областта на биороботиката, тъй като използва напълно функционираща мускулна тъкан. Общ проблем, пред който са изправени учените, е , че мускулите имат свойството да губят силата си и да се свиват.

Досега киборгите бяха реалност само във филмите:

Водещият учен на изследването Юя Моримото от Института по индустриални науки към университета в Токио обаче е преодолял тези проблеми. Новият му метод гарантира, че мускулите са по-силни и по-трайни от предишните.

За да направят това, учените е трябвало да използват специални пластове, съдържащи миобласти – мускулни прекурсорни клетки – от плъхове. В продължение на 10 дни мускулите бавно растели върху скелета. Мускулите били с дължина 8 мм общо и имали способността да се съкращават със сила от 10 милинютона.

Мускулите оцеляват и функционират добре повече от седмица, което далеч надвишава постиженията да други учени досега.

„След като изградихме мускулите, успешно ги използвахме като антагонистични двойки в робота, като единият се свива, а другият – разширява, точно както в тялото на човек. Фактът, че упражняват противоположни или един на друг, ги спира от това да се свият и състоянието им да се влоши, както при предишни проучвания“, казва друг от авторите на изследването Шоджи Такеучи.

Например, бицепсите и трицепсите образуват антагонистична двойка, тъй като работят в опозиция или за изправяне на ръката, или за огъване.

Учените се надяват да надграждат успеха си и да развият още по-сложни части на човешкото тяло, на които да създадат реплики върху биохибриди.

*киборг – биологически организъм, съдържащ механични компоненти, а също така робот, съдържащ биологически компоненти

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.