1

И майки предвид огромния брой автомобили, които продават, е трудно да спорим със стратегията на германските марки да правят автомобилите си като матрьоши. Затова съм много впечатлен, когато се появи техен конкурент, който е доста по-смел в това отношение.

Това XC40 може и да има отличителните дизайнерски черти на SUV-гамата на марката, но останалата част от дизайна и общите пропорции са много по-различни. Със сигурност не изглежда, че Volvo е сложил ХС60 в ксерокса и е свалил мащаба на 75%.

ВИЖТЕ НОВОТО VOLVO XC40 В ПЪЛНИЯ МУ БЛЯСЪК

Кръстосването на улиците във и около Барселона с новото Volvo XC40 е приятно изживяване, но и дестинацията изглежда доста подходяща. Последните три международни тест драйва на марката се проведоха именно тук, на които имах удоволствието да присъствам. XC40 сякаш е автомобилната версия на Хуан Понсе де Леон, испанският конкистадор и изследовател, който основава първото европейско селище в Пуерто Рико. Той обаче е по-известен с търсенето си на „извора на вечната младост”. Същата е задачата и на третия кросоувър в гамата на Volvo: да търси младостта, която да влее парите си в компанията.

Средната възраст на клиентите, според производителя, е около и над 50 години. Те са високо образовани и с достатъчно пари в банковата сметка. Това звучи добре на хартия, но безбройните млади купувачи, готови да плащат месечна вноска от 700-800 лв. изглеждат по-добра перспектива.

Но да спечелиш вниманието на тези млади купувачи, за които месечната вноска не е особено лесна задача, е трудно упражнение. Затова на първо време Volvo залага на силните цветове като Lava Orange за интериора или бледия Amazon Blue за екстериора (с бял покрив и кутии на страничните огледала). Но цветовете са само малък щрих от общия дизайнерски похват, който дизайнерите на Volvo предприемат с новия ХС40.

XC40 е моделът, който вкарва много „за пръв път” в речника на Volvo. Това е първият модел на компанията, използващ новата платформа CMA, на която ще бъдат качени моделите от серия 40 (като непотвърдения V40, който трябва да се конкурира с Golf), както и електрическите такива. Платформата е съвместно производство със собственика Geely, която китайците използваха за Lynk C& Co. 01, който в началото на месеца записа рекорд: за 127 секунди бяха продадени 6000 автомобила.

XC40 е и първият модел на Volvo в сегмента на малките SUV, където застава срещу дългогодишните участници Q3, Х1, GLA.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

Срещу тези утвърдени играчи Volvo XC40 вади нестандартните и различни идеи. На първо място той е най-широкият и най-висок сред конкурентите си, което му придава откроима визия с по-квадратната си форма. Обратно на немската тройка, ХС40 вдига рязко страничната линия нагоре, която, комбинирана с много широката С-колона и двуцветен покрив придават на модела онази различна визия, която кара автомобила да изпъква. Тук са „Чукът на Тор” и характерните стопове (макар и интерпретирани), но иначе Volvo XC40 крещи в лицето на младите хора със своя нестандартен дизайн.

А ако мислите, че малкият гумен шведски флаг на предния ляв калник е нещо различно, то заповядайте в интериора. Не го крия, казвал съм го в няколко удобни случая до момента: интериорът на Volvo със сигурност е един от най-добрите в момента. За обрисуването на големите модели (ХС90, S/V90) съм използвал и клишета (скандинавска педантичност, шведски дизайн, просторен и светъл като всекидневна), но сега няма да го направя. Защото и тук дизайнерите отново получават суперлативи за работата си.

Запазена е характерната Sensus технология с 9-инчовия сензорен екран на централната конзола и 12,3-инчовия TFT екран на приборното табло. Вентилационните отвори ми приличат на мини копия на летателен апарат от „Междузвездни войни”, арматурното табло е извито и облепено с декоративни елементи, а дизайнерите са се погрижили да отворят и редица ниши за съхранение, които не сме свикнали да виждаме. Такава например е подвижното кошче между предните седалки, което е и водоустойчиво. Но погледът веднага е привлечен от „кухите” врати: високоговорителите са преместени от традиционните им места във вратите, което отваря достатъчно пространство в тях за съхранение дори на 15-инчов лаптоп. А, тъй като той не трябва да стои пред хорските очи, шкафчето под шофьорската седалка е достатъчно да го скриете.

Поредното доказателство, че шведите искат да водят, а не да следват другите, идва и с факта, че XC40 ще е първият автомобил, който ще предлага програмата Care by Volvo, която включва в месечната такса застраховката, данъци, поддръжка и пътна помощ. Този проект тръгва пилотно в Швеция, Великобритания, Германия, Испания, Италия, Норвегия, Полша и САЩ, като на по-късен етап се планира пазарите да нараснат. Макар и в малко по-различна форма, родният вносител на Volvo предлага премиум програма, включваща Door to Door 24/7 – професионална грижа от врата до врата 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието, на територията на България, както и безплатна пътна помощ в рамките на ЕС.

Първоначално моделът се лансира с два 2,0-литрови 4-цилиндрови двигателя. Прекарах повече време зад волана на дизеловия D4 със 187 к.с., но в този конкретен случай лично аз предпочитам бензиновият Т5 с 247 к.с. В дългосрочен план се планира появата на хибриден и електрически ХС40, а догодина очакваме 3-цилиндров бензин и дизел.

И двата двигателя при лансирането на модела вървят в комплект със задвижване на четирите колела и 8-степенна трансмисия. Спокойно обаче този модел може да се окомплектова само с предно и по-малък мотор, тъй като офроуд няма да атакува, а градът ще е неговата арена на изява. Така ще се намали и теглото на модела, който е прекалено тежък за компактните си размери. Обяснявам си това с много системи и екстри на борда, но тегло от около 1700 км пак си е много.

Чисто технологично моделът е конвенционален. Стоманен монокок, MacPherson предно и многораменно задно окачване, електрическо серво на волана и надлъжно разположен двигател.

Бензиновият двигател и изключително пъргав, трансмисията работи плавно, а в града малко над 9 л/100 км ми се видя добро постижение. Но ще отбележа, че карах предимно в града, а извън града многото камери ме държаха стриктно в ограниченията на скоростта. Моделът предлага избор на различни режими, но те не влияят на окачването, а само на трансмисията, дросела и спирачките. Возията е комфортна, а не спортна, като комфортът на задните седалки също е впечатляващ с огромното място в областта на краката. Имах възможността да се убедя в това, тъй като спътникът ми бе доста висок човек, но дори и зад него краката ми не се докосваха в облегалката. Но пък трима човека отзад няма да може да седят в комфорт.

Volvo твърди, че ХС40 е най-безопасният автомобил в класа си. Това не мога да го измеря, но, когато пиша за Volvo, се задоволявам само с един факт: до 2020 г. шведите обещават в техен нов автомобил да няма смъртен случай или такъв с тежки телесни повреди. За мен това е достатъчен атестат, за да не навлизам в подробности, които много биха натежали.

Цените? Цените са точно като за млади хипстъри, но подплатени с работно място в сериозна маркетингова или софтуерна компания, гарантираща висока заплата. Защото бензиновото XC40 се харчи за около 87 бона. Стори ми се високо, но бърза справка с конкурентите показва, че в базовото ниво на обзавеждане Х1 xDrive25i с 231 к.с. струва 85 750 лв..

Технически характеристики:

Volvo XC40 T5 AVD

Размери

Дължина, мм: 4425

Широчина, мм: 1863

Височина, мм: 1652

Междуосие, мм: 2702

Собствено тегло, кг: 1684

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 247 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 350 при 1800-4800

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 230

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,5

Среден разход, л/100 км: 7,1

Вредни емисии СО2, г/км: 164

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 87 270

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Четете още:

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 

Не пропускай

<p>Жената, която <strong>спаси милиони</strong> животи </p>
Ексклузивно

Жената, която спаси милиони животи 

Преди 3 часа
<p>Вижте руския <strong>„Град на мъртвите”</strong></p>
Ексклузивно

Вижте руския „Град на мъртвите”

Преди 1 ден
Путин, ще остане ли или ще си тръгне
Ексклузивно

Путин, ще остане ли или ще си тръгне

Преди 18 часа
Светлана Бахчеванова
Ексклузивно

Как една българка променя три държави

Преди 50 минути
Какво не знаем за круизите
Ексклузивно

Какво не знаем за круизите

Преди 1 час
Бум на варицела в цялата страна
Ексклузивно

Бум на варицела в цялата страна

Преди 1 час
Къде е обявен жълт код за мъгла днес
Ексклузивно

Къде е обявен жълт код за мъгла днес

Преди 3 часа
<p>Жената, която <strong>спаси милиони</strong> животи&nbsp;</p>
Ексклузивно

Жената, която спаси милиони животи 

Преди 3 часа
DW: Когато Америка забрани алкохола
Ексклузивно

DW: Когато Америка забрани алкохола

Преди 15 часа
Путин, ще остане ли или ще си тръгне
Ексклузивно

Путин, ще остане ли или ще си тръгне

Преди 18 часа
<p><strong>Антъни Джошуа</strong> се срещна с Усик</p>
Ексклузивно

Антъни Джошуа се срещна с Усик

Преди 19 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини