Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)
Източник: netinfo
4

Л ятото мина, за съжаление, но за една от любимите ми напитки няма времеви диапазон. Аз го карам просташки: 50 мл. джин, заливам с тоник и лед. Така няколко пъти. Изтънчените души си поръчват „Джин тоник”, при което барманът разбърква 60 мл джин и 60 мл тоник, изсипва върху лед в коктейлна чаша и слага резен лимон. И в двата случая ефектът е един (почти) и същ, зависи само от приетото количество: готино настроение, придружено от хубава музика, млади хора и хубави спомени.

Това е новата Kia Stonic. Лятна напитка за млади хора, готови да се забавляват като на карнавала в Рио. Аналогията ми не е никак случайна. Новият Stonic използва платформата на Kia Rio, за да атакува един от най-бързо развиващите се сегменти на пазара.

ЦВЯТ И НАСТРОЕНИЕ С KIA STONIC: ФОТОГАЛЕРИЯ

Предположенията на Kia са, че европейският В-SUV сегмент ще се удвои до 2020 г., което ще рече 2 млн. коли годишно (при 1,1 към момента). На този фон ходът да се използва платформата на малкия Rio за създаване на Stonic ми изглежда повече от очакван.

А след като мина официалната пресконференция за представянето на модела, състояла се в Берлин, логиката на решението за появата на Stonic става съвсем логичен. Знаете ли защо в маркетинг отделите на автомобилните компании се взимат огромни заплати? Защото от добрата им работа зависи доброто финансово бъдеще на марката. А презентацията на Stonic бе направена предимно от маркетолози, които ме заляха с цифри, целящи да ме убедят в правотата на компанията да очаква, че именно Stonic ще се превърне в истински бестселър, който ще помогне Kia да завърши 2017 г. за девети път поред с ръст на продажбите в Европа.

Сред многото слайдове забелязвам един, който е особено интересен. Според резултатите от това проучване, проведено от Kia, 21% от клиентите търсят автомобил, който изглежда по-голям от обикновения хечбек. Добавям и друг факт: в този сегмент само 10% от продажбите се падат на автомобили с 4х4, а другите 90% от клиентите не искат или не се нуждаят от подобно задвижване. Тези 90% от хората искат по-висока шофьорска позиция и открояващ се дизайн. И така, ето го Kia Stonic.

Изглежда страхотно, а с тези цветове ще задоволи всеки женски вкус. В случая всеки е силно, все пак споменах думата в словосъчетание с жена, но Stonic се предлага с 9 екстериорни цвята и 5 цвята за тавана (заедно с предните А-колони и корпусите на страничните огледала), за да имат дамите избор от 20 комбинации. Жълто-черната комбинация е моят фаворит, но сребърното купе и зеленият покрив също приковава вниманието. Релсите на покрива са страхотни, 17-инчовите джанти също, а търсеното SUV-излъчване се подсилва от защитните скари отпред и отзад, дългият преден капак, сравнително ниската височина и обърнатата С-колона отзад. Визията, задължително двуцветна, (при най-високото ниво на оборудване е стандартна, докато при долните две нива се доплащат 1140 лв.) определено изкарва Stonic на преден план в градския трафик.

А организаторите бяха избрали Берлин и околностите, за да направят европейския тест драйв на модела, взимайки предвид това, че градът е известен със своя културен и нощен живот, привличащ младите хора така, както Kia се надява да привлича тях със Stonic. Мислех си, че София е царството на дюнера, но съм се лъгал, дълбоко. Берлин е завладян от дюнерджийници. Признавам си, този факт остави горчивина у мен, но пък също така трябва да признаят, че дюнерът е наистина страхотен, нищо общо със софийския.

Пътното поведение на Kia остави много приятно впечатление. Бях изненадан да открия, че Stonic е забавен малък автомобил за управление. За да се намали отрицателното въздействие на по-голямата височина, инженерите са втвърдили окачването, но може би една идея в повече. Дори и по немските пътища неравностите се усещат, което в един момент ме накара да се чувствам като в хотхеч. Но с тази разлика, че Stonic не се държи като такъв.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Opel Crossland е X(екс)-тра привлекателен (тест драйв)

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

„Роуг 1: История от Междуконтинентални войни” на борда на X-Trail (тест драйв)

Обяснението за тази твърда возия си давам, след като стигам на изоставено летище, построено от човека с малките мустачки през 1937 г., използвано в последствие от руснаците, а сега осигуряващо идеални условия за тест в контролирана среда и допир до близкото минало на Берлин.

Там си спомням думите от презентацията предишната вечер, на която получавам отговор, че конкурент на Stonic е лидерът на пазара Captur. Представителите на Kia изброяват още няколко модела на отделни пазари, но в края казват нещо, което тогава приех с насмешка: „Целта, естествено, е Captur. Но нашият бенчмарк, по който се мерим, е Mazda CX-3.” Подсмихнах се и изключих това дръзко решение, защото и за мен като пътно поведение CX-3 е еталон в сегмента.

Но на полигона инструкторите бяха подредили един интересен слалом. Целта бе трасето да се мине с възможно най-висока скорост, за възможно най-кратко време. Инструкторът до мен ми прави демонстрация и вече нямам търпение да седна на неговото място. Ха, тази кола, която по принцип не е направена за такова динамично шофиране, стои изключително добре в изписаните с конуси завои. Редувам „вратите” с 50 до 60 км/ч, втора, максимум трета предавка… Stonic може да се мери с отличниците и отново ме изненада по най-приятния начин.

Няма да ви лъжа, моделът си има и своите минуси. Като най-сериозен оценявам твърдата пластмаса в интериора, с която е трябвало да се гони по-ниска цена. Но пък отново двуцветното изпълнение на интериора и най-вече атрактивната и минималистична централна конзола ме карат да преглътна по-твърдата пластмаса.

Три са бензиновите и един дизелов (1,6 л) двигатели. Последният ми даде 5,7 л/100 км разход при доста разумно каране (с изключение на факта, че на немския аутобан постигнах по-висока от максималните 175 км/ч), което не ме очарова. Атмосферните 1,25-и 1,4-литрови бензинови мотори запълват гамата, в която аз откроявам 1,0-литровият турбо мотор. Той предлага наистина добри показатели, отлична гъвкавост и звук, който харесах, а неспециалистите дори няма да разберат, че карат 3-цилиндров мотор. Всички агрегати се предлагат с механична скоростна кутия, но от 2018 г. за 1,0-литровия мотор ще се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която в момента инженерите калибрират.

В продажби Kia Stonic ще влезе към края на 2017 г., а в нейна полза ще се „изкаже” и ценовата листа. По нея базовият модел на Stonic е с 1800 лв. по-евтина от базовото Renault Captur. С около 2000 лв. е по-евтин и базовият Stonic с дизелов агрегат спрямо същия дизел при Captur.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Размери

Дължина, мм: 4140

Широчина, мм: 1760

Височина, мм: 1520

Междуосие, мм: 2580

Тегло, кг: 1185

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 172 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 184

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,0

Вредни емисии СО2, г/км: 115

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 30 980

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Кристалина Георгиева не изключва възможна световна рецесия

Кристалина Георгиева не изключва възможна световна рецесия

Свят Преди 5 часа

Според нея перспективите пред световната икономика "значително са се влошили" от април насам

Еврото се срива, вероятна е рецесия

Еврото се срива, вероятна е рецесия

Свят Преди 6 часа

Това се дължи до голяма степен на войната в Украйна

Готова е черновата на управленската програма на ПП

Готова е черновата на управленската програма на ПП

България Преди 8 часа

В нея има общо 40 законопроекта

Стрелецът на парада на 4 юли е обмислял втора атака

Стрелецът на парада на 4 юли е обмислял втора атака

Свят Преди 8 часа

След като избягал от мястото на стрелбата в Хайланд Парк, Илинойс, Робърт Кримо заминал за близкия Медисън, Уисконсин

Василев: Към момента нямаме 121 депутати

Василев: Към момента нямаме 121 депутати

България Преди 8 часа

Пред „Продължаваме Промяната” все още стои въпросът как да осигурят нужната подкрепа в парламента

Радев: Изгонването на 70 дипломатически служители е безпрецедентен акт

Радев: Изгонването на 70 дипломатически служители е безпрецедентен акт

България Преди 9 часа

По думите му това решение увеличава риска за България най-вече за енергетиката, икономиката и гражданите

<p>Руски екстремисти обучават и финансират европейски крайнодесни последователи?</p>

Зам.-председател на ЕК: Руски екстремисти обучават и финансират европейски крайнодесни последователи

Свят Преди 9 часа

Това заяви пред Европейския парламент заместник-председателят на Европейската комисия Вера Юрова

Предлагат задължително носене на маски в столичните болници

Предлагат задължително носене на маски в столичните болници

България Преди 9 часа

Основание е влошаването на епидемичната ситуация в София, която вече е в жълтата зона на заболеваемостта от COVID-19

Бойко Рашков коментира тежката катастрофа на бул. "Черни връх" в София

Бойко Рашков коментира тежката катастрофа на бул. "Черни връх" в София

България Преди 10 часа

Министърът посочи, че при някои рецидивни действия може би трябва да се помисли за завишаване на наказанието и да се стигне до ефективно осъждане

ГЕРБ: България е отказала да участва в операция на Европол за разследване на пари

ГЕРБ: България е отказала да участва в операция на Европол за разследване на пари

България Преди 10 часа

Българският евродепутат Андрей Новаков коментира, че не е ясно защо България не се е съгласила да участва в операцията по разследването на харченето на парите

Кирил Петков назначи още един зам.-министър в МРРБ

Кирил Петков назначи още един зам.-министър в МРРБ

България Преди 10 часа

Това съобщиха от Министерския съвет

Таксиметрови шофьори блокираха бул. "Черни връх" след катастрофата (ВИДЕО)

Таксиметрови шофьори блокираха бул. "Черни връх" след катастрофата (ВИДЕО)

България Преди 10 часа

По-късно на мястото, където Георги Семерджиев уби с автомобила си две момичета, ще има протест

СЗО се събира спешно заради маймунската едра шарка

СЗО се събира спешно заради маймунската едра шарка

Свят Преди 11 часа

Маймунската едра шарка е вирус, който се предава на хората от животни, като симптомите включват треска, обрив и подути лимфни възли

МВР показа кадри от задържането на Георги Семерджиев

МВР показа кадри от задържането на Георги Семерджиев

България Преди 11 часа

Тежката катастрофа, причинена от Семерджиев, се случи на 5 юли в София

МВнР на РСМ: Няма оправдание за езика на омразата

МВнР на РСМ: Няма оправдание за езика на омразата

Свят Преди 11 часа

От МВнР на РСМ осъдиха остро „насилствените и неадекватни действия на част от участниците в снощните протести“