Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)
Източник: Preso Petrov
2

Т ериториалността на големите котки е една от основните характеристики на тези животни. Те напускат територията си само, когато са на лов за любимата си плячка. А от известно време териториалният ягуар е на лов за едър дивеч в лицето на SUV зверовете. Проблемът е, че конкуренцията за въпросния дивеч е жестока сред върховните хищници. Не само че се конкурират за една и съща плячка, но и безпощадно се атакуват един друг.

Войната между Audi, BMW и Mercedes е на кръв, от което се възползва Jaguar. F-Pace не може да отнеме всичката им плячка, но за тези около година и половина увеличи продажбите на Jaguar двойно. С това запуши устата на всички критици, които в началото гледаха с неодобрение и насмешка на решението Jaguar да се включи в битката за SUV клиенти.

РАЗГЛЕДАЙТЕ "КОТКАТА" В ЕСТЕСТВЕНИЯ Й ХАБИТАТ

F-Pace копира точно историята на Cayenne и Porsche. Дебелият и висок Cayenne изигра ролята на спасител, а в последствие и на „златна кокошка” за Porsche. Същото може да се каже сега и за F-Pace, макар той да нямаше задачата да спасява Jaguar от нищо. Но пък носи основния процент продажби на компанията, заради което не трябва да се изненадваме, че Jaguar вече лансира E-Pace, а няма да се забави много и електрическият I-Pace.

Източник: Preso Petrov

Името на този модел трябва да се произнася с чувство: Еф-Пейс… Усещате ли енергията? Тя идва от думата „Pace”. Същата може да се чуе в състезателните уикенди от Формула 1, когато от откритата радиокомуникация може да чуем от състезателния инженер към пилота фразата „Pace is good!” (Темпото ти е добро). Така обикновено инженерът надъхва пилота си да догони този пред него.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)

Твоят личен космос на борда на Peugeot 5008 (тест драйв)

Kia Stinger поразява и най-силния враг (тест драйв)

Jaguar F-Pace прави това с помощта на няколко молекули от ДНК-то на Land Rover. Вярно, първият опит на Jaguar в SUV класа тръгва по по-различен път от майстора на всъдеходите, когато стане дума за задвижване на четирите колела. В този случай F-Pace е преимуществено автомобил със задвижване на задните колела, но когато предните загубят сцепление, системата изпраща до 50% към тях, за да възстанови стабилността. Това е направено, за да носи F-Pace удоволствие и забавление на пътя, макар, ако решите, той ще може да ви отведе и до някоя горска хижа по време на силна буря, тъй като има просвет от 213 мм (същия като на Discovery Sport) и може да преминава през водни препятствия с дълбочина до 525 мм. Но нека не се заблуждаваме, тази кола никога няма да си изцапа гумите с нещо толкова гадно като кал, пясък или камъни, защото „валяците” на F-Pace са предназначени да газят асфалта и да вадят 24-каратовата ви усмивка върху лицето ви.

Източник: Preso Petrov

Точно такава бе моята, когато за пръв път карах F-Pace. Сега я докарах до 18-каратова, защото конете ми бяха с 60 по-малко, но отново се забавлявах и радвах на този автомобил. Влюбен съм в него, затова ще се задоволя да намеря косури само на сензорния дисплей и малко по-постното (спрямо преките конкуренти) оформление на интериора. Тук още малко „пудра и грим” нямаше да се отразят зле. Иначе всичко останало в този автомобил е просто пленяващо.

Продажбите му също говорят, че клиентите остават пленени от него, защото това е инструментът на Jaguar, който води в компанията нови клиенти, които никога преди това не биха си купили Jag. Те са и с 10-ина години по-млади от традиционния клиент на марката, които си купуват този автомобил, защото в момента Jaguar е една най-прогресивните марки на пазара.

Източник: Preso Petrov

Син цвят (като на концепцията C-X17), панорамен покрив, 20-цолови джанти, невероятни линии, супер кожа, страхотен волан, супер вървеж. Всичко в този автомобил ме радва. Допълнителни 60 к.с. от 3,0-литровия V6 дизел щеше да ме радва още повече, но сега темата е новият 2,0-литров 4-цилиндров Ingenium дизел на компанията. Усъвършенстваният двигател с 240 к.с. и 500 Нм има подобрени бутала, колянов вал и горивни инжектори и е първият 4-цилиндров двигател на Jaguar Land Rover, който използва двоен турбокомпресор. Последователната конфигурация увеличава мощността при високи обороти на двигателя и същевременно подобрява реакциите при ниските обороти. Агрегатът работи в чудесен синхрон с 8-степенната автоматична кутия, като тази комбинация дава на хартия среден разход от 5,8 л/100 км и 7,2 секунди до 100 км.

Източник: Preso Petrov

Казах на хартия, защото в реални условия минималният разход, който постигнех, бе 6,5 л/100 км. Изминах около 500 км, като половината от тях бях само със съпругата и детето ми на борда. В такъв вариант разходът ми стигна максимум 8,5 л/100 км. Останалите 250 км обаче добавих още двама студенти, с чийто багаж напълних багажника почти догоре. А това не е лисна задача, тъй като обемът му е цели 650 литра, колкото предлага и Mercedes GLE Coupe, от който е доста по-компактен като външни размери. В гонене на влаковата им връзка до Пловдив, трябваше да натискам малко повече газта, но дори и в този случай максимумът, който отчете бордовия компютър, бе 9,4 л/100 км.

Източник: Preso Petrov

Пътниците, особено тези с дълги крака, а племенникът ми е доста високо момче, ще са във възторг от Jaguar. Да, не е рекордьор в класа по вътрешен обем, но междуосието на F-Pace е с 67 мм по-дълго от това на Macan. Което значи, че в Jaguar е по-просторно отколкото в Porsche. Лично аз имам 20-сантиметров запас в областта на коленете, когато седнах на задните седалки, за да видя и този параметър от автомобила.

Какво още друго различава F-Pace от конкурентите му. Леката, здрава конструкция на каросерията се състои от 80% алуминий и е единствената монокок каросерия с високо съдържание на алуминий в сегмента. Високата коравина на усукване на каросерията осигурява още по-добри показатели на заимстваните от модела F-Type предно окачване с двойни носачи и усъвършенствано задно окачване тип Integral Link. Заедно с векторното управление на въртящия момент, което се предлага като стандартно оборудване, и системата за електронно сервоусилване на волана, F-Pace задава стандартите за возия и управление. Дори базовият модел е оборудван стандартно с монотръбни амортисьори, а електроуправляемата система Адаптивна динамика измерва движението на каросерията и колелата съответно 100 и 500 пъти в секунда, осигурявайки оптимално плавно движение при всякакви пътни условия.

Може да не е толкова динамичен, колкото е V6-дизелът, но и тук оставам впечатлен, защото все пак говорим за 4-цилиндров мотор, който задвижва автомобил около 1,9 тона. Eлектроусилвателят EPAS прави волана изключително прецизен, твърд и директен. Паснал е идеално в захвата ми. AWD системата с въртящ момент при необходимост е най-усъвършенстваната система на Jaguar. Системата Adaptive Surface Response (ASR) прави 4х4 задвижването още по-ефективно при трудни пътни условия. Допълнителните технологии, които осигуряват динамика при всякакви повърхности, включват съществуващите системи на Jaguar; All Surface Progress Control и Low Friction Launch.

Източник: Preso Petrov

Промените в интериора акцентират върху увеличения избор, комфорт и удобство. Нова опция за интериора в цвят Light Oyster / Ebony. Всички модели Prestige и Portfolio включват волан Sport като стандартно оборудване. Флагманската версия Portfolio включва усъвършенствани предни седалки с електрическо регулиране на височината на подглавника и ръчно регулиране на страничната опора на подглавниците, осигурявайки максимален комфорт и простота. В допълнение, технологията за екрана Dual View на Jaguar осигурява още по-голямо удобство за водача и пътника отпред. Интелигентната технология InControl се предлага в комбинация с Touch Pro и позволява на водача да следва инструкциите на сателитната навигация, докато пътникът отпред използва същия екран, за да гледа телевизия или съдържание от USB.

F-Pace е поредният автомобил, който обори стереотипите. С такива автомобили като Jaguar F-Pace не искам бъдещето, очертаващо се на ток и автономни, да идва. Искам да изпитват по-дълго време такива емоции, каквито струят от този автомобил.

Технически характеристики:

Jaguar F-Pace 25d

Размери

Дължина, мм: 4746

Широчина, мм: 2070

Височина, мм: 1693

Междуосие, мм: 2874

Собствено тегло, кг: 1810

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 1999

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 240 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 500 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 217

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,2

Среден разход, л/100 км: 7,8

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 104 780

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Арабският хиперавтомобил с 5000 к.с. се приближава до клиентите

Toyota предвиди кога ще настъпи смъртта на ДВГ

Автопаркът се рои, продължава да застарява, а любовта към VW не вехне. Подробна статистика от КАТ

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Кадри от филма "Нощна смяна"

Българският филм „Нощна смяна“ показва тежкия живот на миньорите

Еди Шварц и Йордан Петков, които са сценаристи, режисьори и продуценти на “Нощна смяна” разказват повече за филма в интервю на Силвия Прибиловска за Vesti.bg

<p>СЗО: Засега COVID-19 няма мутация, която да го прави по-силен</p>

СЗО: Засега COVID-19 няма мутация, която да го прави по-силен

Теми в развитие Преди 11 часа

Мутацията D614G е открита за първи път през февруари, така че тя не е нова

ГКПП „Кулата-Промахон”

МВнР е поставило въпроса за граничните пунктове с Гърция

България Преди 13 часа

Заместник-министърът на външните работи Петко Дойков се е срещнал с гръцкия посланик Димитриос Хронопулос

АЕЦ "Козлодуй"

Служител на АЕЦ „Козлодуй” е с положителна проба за COVID-19

Теми в развитие Преди 15 часа

Увеличават се заразените с COVID-19 абитуриенти във Велико Търново

Мохамед Ахмад Абдулкаде

Обвиняемият за тероризъм Абдулкадер остава в ареста

България Преди 15 часа

Той е привлечен към наказателна отговорност за престъпление по чл. 108а, ал. 6 от НК – участие на български гражданин в терористично престъпление зад граница

<p>Сакскобургготски: Кощунство и некомпетентно поведение</p>

Максимална санкция за фирмата, допуснала багери в парк „Рила”

България Преди 16 часа

Върховната административна прокуратура поиска екоминистерството да извърши незабавна проверка в Национален парк „Рила”

<p>Откриха древни останки от аборигенска култура на дъното на Индийския океан</p>

Откриха древни останки от аборигенска култура на дъното на Индийския океан край Австралия

Любопитно Преди 16 часа

Изследователите смятат, че би трябвало да бъдат открити още много подобни oбекти

Най-популярният десерт в Бразилия: Мус от маракуя

Най-популярният десерт в Бразилия: Мус от маракуя

Любопитно Преди 16 часа

Вижте как да си го приготвите

<p>Почина млад лекар, заразил се с COVID-19, спасявайки пациент</p>

Почина млад лекар, заразил се с COVID-19, спасявайки пациент

Теми в развитие Преди 17 часа

Д-р Юлиян Стамов се е заразил от инфектиран при най-рискованата за заразяване процедура

Десислава Иванчева и Биляна Петрова

Прокуратурата иска по-тежки наказания за Иванчева, Петрова и Дюлгеров

България Преди 17 часа

На първа инстанция тримата получиха съответно 20, 15 и 12 години затвор

Билката, която e най-добър приятел на организма ви

Билката, която e най-добър приятел на организма ви

Любопитно Преди 17 часа

Доказано е, че помага за по-бързото оздравяване при грип, настинка, запушен нос и кашлица. Вижте коя е тя:

За първи път: Астрономи видяха как изглежда ядрото на газов гигант

За първи път: Астрономи видяха как изглежда ядрото на газов гигант

Любопитно Преди 18 часа

Обектът, наречен "TOI 849 b", бил открит да се върти около звезда, подобно на Слънцето, на 730 светлинни години от Земята

Двама загинали и 73 ранени при експлозия в турска фабрика

Двама загинали и 73 ранени при експлозия в турска фабрика

Свят Преди 18 часа

Десетки пожарникари и спасители са изпратени на мястото на инцидента

ЕК разреши продажбата на "Ремдесивир" в ЕС

ЕК разреши продажбата на "Ремдесивир" в ЕС

Теми в развитие Преди 19 часа

За това лекарство има данни, че ускорява лечението на COVID-19

Въвеждат извънредно положение в Белград

Въвеждат извънредно положение в Белград

Теми в развитие Преди 20 часа

Към момента 82,5% от всички заразени с коронавируса в Сърбия са в столицата

"Карай направо" с Тити Папазов

"Карай направо" с Тити Папазов

България Преди 20 часа

Какво споделя баскетболният треньор, вижте тази събота след централната емисия новини на NOVA

Иракли

ВАП протестира разрешенията за строеж в защитена зона "Емине - Иракли"

България Преди 21 часа

Внесен е протест срещу разрешения на строеж, издадени от главния архитект на община Несебър