Ултрамаратонецът BMW 640d Gran Turismo (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
4

Д умата ултрамаратонец у нас сме свикнали да свързваме с Красимир Георгиев, бягал от Арктика до Камбоджа, покорил „Долината на смъртта”. Последното му предизвикателство миналата година бе “27.5 часа – здрав дух, здраво тяло”. В продължение на 27,5 часа той тегли пикап с тегло 2100 кг с благотворителна цел, като идеята му бе да помогне за психичното здраве на хората в тези тежки времена на пандемия.

Моят лек за душата са автомобилите. На разположение за около 100 часа и аз имах автомобил с приблизително същото тегло (2085 кг), но не го теглих, а се оставих на лукса и страхотната му возия, които да ме убедят в едно нещо: към този момент двигателят с вътрешно горене продължава да е решение без алтернатива, когато стане дума за дълъг път, удоволствие от шофирането и комфорт.

Зад волана на BMW Серия 6 Gran Turismo

Ток и електрификация. Това е основната философия на абсолютно всяка автомобилна компания през последните няколко години. Казвал съм го нееднократно, ще го кажа отново: нямам никакво съмнение, че електромобилите са бъдещето. Също толкова сигурен съм, че към този момент електромобилите са полезни на 100% предимно в града. Да, можеш да отидеш до Пловдив и да се върнеш (евентуално) с електрическа кола, но това наглед елементарно упражнение към днешна дата е съпроводено с редица условности, наложени от спецификата на електромобила.

Източник: Vesti.bg

Затова все още електрическите коли са перфектното решение през седмицата, но през уикенда, когато човек излезе да пътува на дълги разстояния, удоволствието от шофирането е изцяло в ръцете на двигателя с вътрешно горене. А на борда на BMW Серия 6 Гран Туризмо, удоволствието от шофирането (и пътуването като цяло) е лайтмотивът, от който са се водили инженерите в Мюнхен. И не говоря за дългогодишната философия на марката, че единствено палавата задница е гаранция за удоволствие от шофирането. Не, тук става дума за комфорт, лукс, икономия и пълна тишина на борда на този огромен гранд турер.

Източник: Vesti.bg

Появата на „осмицата” в моделното семейство на BMW накара компанията да направи някои промени по Серия 6, превръщайки едно класическо купе в огромен хечбек. Но нека сме наясно: странната и неприета задница на Серия 5 GT от преди години тук я няма. Да, задната част на Серия 6 GT е оформена малко по-различно от познатата форма, но дизайнерите са си научили урока и са направили линията възможно най-елегантна, за да може автомобилът (най-условно) да застане срещу Audi A7 Sportback.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)

Няма да влизам в подробности за дребните визуални промени, които всеки модел на баварците преминава в средата на жизнения си цикъл. Ще кажа само, че дизайнът на „шестицата” е между „петицата” и „седмицата”, като основната разлика е в линията на покрива. За мен е много атрактивна, защото покривът се спуска отперд-назад, докато страничната линия на прозорците се спуска обратно - отзад-напред. Тези две линии са знак, че този автомобил е всичко друго, но не и класически. Защото в този случай имаме автомобил с междуосието на Серия 7, високия покрив на Х6, багажник с обем 630 литра и огромна врата на багажника. Резултатът е автомобил, който може да удовлетвори изискванията и на най-взискателния пътник. Аз се нареждам сред тях и мога открито да заявя, че този автомобил е един от най-комфортните модели за дълъг път, които съм карал през последните 22 години.

KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)

BMW 330e Touring е перфектната комбинация (тест драйв)

Като шофьор аз почти винаги съм зад волана, но в автомобил с междуосие от 3070 мм, мястото на задната седалката също е доста примамливо като опция. Причината е, че Серия 6 Gran Turismo е подчинена на комфорта. Незнайно как (вероятно го дължа и на съпругата ми), но тръгна ли на път, винаги ми трябва голям багажник. В този случай той е предостатъчен, а мястото за краката на пътниците отзад е достойно за моята мерна единица за този показател, а именно Skoda Superb.

Източник: Vesti.bg

Интериорът е всичко онова, което съм свикнал да получавам от BMW: лукс (обилно количество кафява кожа, придружена с характерната миризма), комфорт (страхотни седалки) и въпросния обем в багажника и купето. Седалките наистина правят пътуването удоволствие (съчетано с масажна функция). Те са по-високо разположени, като така предлагат по-добра видимост и онова чувство на превъзходство, което се нрави особено много на SUV-клиентите. Дигитализацията (два 10,2-инчови дисплея) в интериора е ясна, както и огромният набор от системи за безопасност и подпомагане на водача. Аз съм малко по-експресивен и си служа с повече жестове по време на разговор, но зад волана на 6 Series GT това по-скоро пречи, защото с жестовете си постоянно правя някакви промени по аудио системата, климатика или навигацията. Ще маркирам също отличното озвучаване в голямото купе. Отбелязвам този факт, защото страхотно обезшуменият интериор предлага отлични условия да се наслаждавате на вашия плейлист.

Източник: Vesti.bg

Ще продължа аналогията ми с SUV-автомобилите, като кажа, че за разлика от тях, при Серия 6 GT повдигнати са само седалките, докато центърът на тежестта си остава ниско долу като при лек автомобил. Това ще рече, че гран туризмото може да изкара усмивката ви и с доста по-ангажиращо вниманието ви шофиране, особено ако решите да активирате режим Sport Individual. Тук xDrive отпуска леко задницата, а реакциите на дроселовата клапа стават по-бързо, но въпреки това този автомобил носи удоволствие от шофирането по друг начин.

Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Това става в режим Comfort, когато оставиш адаптивните амортисьори да вършат своята работа така, че дългият над 5 метра автомобил буквално да се носи над доста поразбитите ни пътища. С този автомобил нямам съмнение, че мога да измина 1000 км само с едно-две спирания за тоалетна, а накрая, вместо да се проснеш изцеден от умора, да направиш 2-3-часова разходка в центъра на някой красив европейски град.

Източник: Vesti.bg

За това „вина” носи „лошият”, „мръсен” дизел. Трилитровият редови „шестак“ развива 340 к.с. мощност, подплатени със 700 Нм въртящ момент от 1750 об/мин. Благодарение на тези параметри, независимо от теглото от около 2100 км, Серия 6 GT ускорява до 100 км/ч за само 5,3 секунди! Не по-малко впечатляващ е и фактът, че този огромен автомобил може да слезе до разход от 7,5 л/100 км (!), като средният по заводски параметри е 6,2 – 6,8 л/100 км. Големият проблем е свързан с габаритите на автомобила, което го прави крайно непрактичен в гъсто населената градска среда в София, където паркирането е приключение. Но извън града, за където е предназначен този автомобил, комфортното му пътно поведение е е забележително.

Източник: Vesti.bg

BMW Серия 6 Гран Туризмо е автомобил за хора, които искат стилен външен вид (но по-различен от установените канони), съчетан с повече практичност и много комфорт. Това е автомобил, с който трябва да се пътува много и на дълги разстояния, защото заклейменият дизел продължава да ме радва със своята икономичност и свобода на съзнанието, без да ми се налага да карам с постоянно втренчен поглед в оставащия пробег, нещо, което е така характерно за електромобилите, когато излезете извън града с тях.

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

Технически характеристики:

BMW 640d GT xDrive

Размери

Дължина, мм: 5091

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1540

Междуосие, мм: 3070

Собствено тегло, кг: 2085

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 4400

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 700 при 1750-2250

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 6,8 – 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 179 - 163

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 150 350

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 2 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 2 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 5 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 6 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 6 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 7 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 7 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 7 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 8 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 8 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 8 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 8 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 9 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 9 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 9 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове