Ултрамаратонецът BMW 640d Gran Turismo (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
4

Д умата ултрамаратонец у нас сме свикнали да свързваме с Красимир Георгиев, бягал от Арктика до Камбоджа, покорил „Долината на смъртта”. Последното му предизвикателство миналата година бе “27.5 часа – здрав дух, здраво тяло”. В продължение на 27,5 часа той тегли пикап с тегло 2100 кг с благотворителна цел, като идеята му бе да помогне за психичното здраве на хората в тези тежки времена на пандемия.

Моят лек за душата са автомобилите. На разположение за около 100 часа и аз имах автомобил с приблизително същото тегло (2085 кг), но не го теглих, а се оставих на лукса и страхотната му возия, които да ме убедят в едно нещо: към този момент двигателят с вътрешно горене продължава да е решение без алтернатива, когато стане дума за дълъг път, удоволствие от шофирането и комфорт.

Зад волана на BMW Серия 6 Gran Turismo

Ток и електрификация. Това е основната философия на абсолютно всяка автомобилна компания през последните няколко години. Казвал съм го нееднократно, ще го кажа отново: нямам никакво съмнение, че електромобилите са бъдещето. Също толкова сигурен съм, че към този момент електромобилите са полезни на 100% предимно в града. Да, можеш да отидеш до Пловдив и да се върнеш (евентуално) с електрическа кола, но това наглед елементарно упражнение към днешна дата е съпроводено с редица условности, наложени от спецификата на електромобила.

Източник: Vesti.bg

Затова все още електрическите коли са перфектното решение през седмицата, но през уикенда, когато човек излезе да пътува на дълги разстояния, удоволствието от шофирането е изцяло в ръцете на двигателя с вътрешно горене. А на борда на BMW Серия 6 Гран Туризмо, удоволствието от шофирането (и пътуването като цяло) е лайтмотивът, от който са се водили инженерите в Мюнхен. И не говоря за дългогодишната философия на марката, че единствено палавата задница е гаранция за удоволствие от шофирането. Не, тук става дума за комфорт, лукс, икономия и пълна тишина на борда на този огромен гранд турер.

Източник: Vesti.bg

Появата на „осмицата” в моделното семейство на BMW накара компанията да направи някои промени по Серия 6, превръщайки едно класическо купе в огромен хечбек. Но нека сме наясно: странната и неприета задница на Серия 5 GT от преди години тук я няма. Да, задната част на Серия 6 GT е оформена малко по-различно от познатата форма, но дизайнерите са си научили урока и са направили линията възможно най-елегантна, за да може автомобилът (най-условно) да застане срещу Audi A7 Sportback.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)

Няма да влизам в подробности за дребните визуални промени, които всеки модел на баварците преминава в средата на жизнения си цикъл. Ще кажа само, че дизайнът на „шестицата” е между „петицата” и „седмицата”, като основната разлика е в линията на покрива. За мен е много атрактивна, защото покривът се спуска отперд-назад, докато страничната линия на прозорците се спуска обратно - отзад-напред. Тези две линии са знак, че този автомобил е всичко друго, но не и класически. Защото в този случай имаме автомобил с междуосието на Серия 7, високия покрив на Х6, багажник с обем 630 литра и огромна врата на багажника. Резултатът е автомобил, който може да удовлетвори изискванията и на най-взискателния пътник. Аз се нареждам сред тях и мога открито да заявя, че този автомобил е един от най-комфортните модели за дълъг път, които съм карал през последните 22 години.

KIA Sorento е последният мохикан (тест драйв)

BMW 330e Touring е перфектната комбинация (тест драйв)

Като шофьор аз почти винаги съм зад волана, но в автомобил с междуосие от 3070 мм, мястото на задната седалката също е доста примамливо като опция. Причината е, че Серия 6 Gran Turismo е подчинена на комфорта. Незнайно как (вероятно го дължа и на съпругата ми), но тръгна ли на път, винаги ми трябва голям багажник. В този случай той е предостатъчен, а мястото за краката на пътниците отзад е достойно за моята мерна единица за този показател, а именно Skoda Superb.

Източник: Vesti.bg

Интериорът е всичко онова, което съм свикнал да получавам от BMW: лукс (обилно количество кафява кожа, придружена с характерната миризма), комфорт (страхотни седалки) и въпросния обем в багажника и купето. Седалките наистина правят пътуването удоволствие (съчетано с масажна функция). Те са по-високо разположени, като така предлагат по-добра видимост и онова чувство на превъзходство, което се нрави особено много на SUV-клиентите. Дигитализацията (два 10,2-инчови дисплея) в интериора е ясна, както и огромният набор от системи за безопасност и подпомагане на водача. Аз съм малко по-експресивен и си служа с повече жестове по време на разговор, но зад волана на 6 Series GT това по-скоро пречи, защото с жестовете си постоянно правя някакви промени по аудио системата, климатика или навигацията. Ще маркирам също отличното озвучаване в голямото купе. Отбелязвам този факт, защото страхотно обезшуменият интериор предлага отлични условия да се наслаждавате на вашия плейлист.

Източник: Vesti.bg

Ще продължа аналогията ми с SUV-автомобилите, като кажа, че за разлика от тях, при Серия 6 GT повдигнати са само седалките, докато центърът на тежестта си остава ниско долу като при лек автомобил. Това ще рече, че гран туризмото може да изкара усмивката ви и с доста по-ангажиращо вниманието ви шофиране, особено ако решите да активирате режим Sport Individual. Тук xDrive отпуска леко задницата, а реакциите на дроселовата клапа стават по-бързо, но въпреки това този автомобил носи удоволствие от шофирането по друг начин.

Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)

Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)

Това става в режим Comfort, когато оставиш адаптивните амортисьори да вършат своята работа така, че дългият над 5 метра автомобил буквално да се носи над доста поразбитите ни пътища. С този автомобил нямам съмнение, че мога да измина 1000 км само с едно-две спирания за тоалетна, а накрая, вместо да се проснеш изцеден от умора, да направиш 2-3-часова разходка в центъра на някой красив европейски град.

Източник: Vesti.bg

За това „вина” носи „лошият”, „мръсен” дизел. Трилитровият редови „шестак“ развива 340 к.с. мощност, подплатени със 700 Нм въртящ момент от 1750 об/мин. Благодарение на тези параметри, независимо от теглото от около 2100 км, Серия 6 GT ускорява до 100 км/ч за само 5,3 секунди! Не по-малко впечатляващ е и фактът, че този огромен автомобил може да слезе до разход от 7,5 л/100 км (!), като средният по заводски параметри е 6,2 – 6,8 л/100 км. Големият проблем е свързан с габаритите на автомобила, което го прави крайно непрактичен в гъсто населената градска среда в София, където паркирането е приключение. Но извън града, за където е предназначен този автомобил, комфортното му пътно поведение е е забележително.

Източник: Vesti.bg

BMW Серия 6 Гран Туризмо е автомобил за хора, които искат стилен външен вид (но по-различен от установените канони), съчетан с повече практичност и много комфорт. Това е автомобил, с който трябва да се пътува много и на дълги разстояния, защото заклейменият дизел продължава да ме радва със своята икономичност и свобода на съзнанието, без да ми се налага да карам с постоянно втренчен поглед в оставащия пробег, нещо, което е така характерно за електромобилите, когато излезете извън града с тях.

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

Новият Hyundai Tucson е призван да впечатлява (тест драйв)

Технически характеристики:

BMW 640d GT xDrive

Размери

Дължина, мм: 5091

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1540

Междуосие, мм: 3070

Собствено тегло, кг: 2085

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 4400

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 700 при 1750-2250

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 6,8 – 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 179 - 163

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 150 350

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Съботно изкушение: Тарт с малини и ягоди

Съботно изкушение: Тарт с малини и ягоди

Любопитно Преди 23 минути

Вижте как да си приготвите този десерт

<p>Ден за размисъл преди вота</p>

Ден за размисъл преди вота, предизборната агитация е забранена

Избори 2022 Преди 1 час

На социологическите агенции не е позволено да оповестяват допитвания до общественото мнение по повод изборите

Аспарух напусна “Игри на волята: България” след тежка контузия на Арената

Аспарух напусна “Игри на волята: България” след тежка контузия на Арената

Любопитно Преди 9 часа

Играта беше спряна, а Аспарух изведен от медицинския екип

Съветът за сигурност на ООН заседава, Русия наложи вето

Съветът за сигурност на ООН заседава, Русия наложи вето

Свят Преди 9 часа

Блинкън заяви по-рано, че при вето САЩ ще поискат гласуване в Общото събрание

Байдън предупреди Путин: Ще защитим всеки сантиметър от НАТО

Байдън предупреди Путин: Ще защитим всеки сантиметър от НАТО

Свят Преди 9 часа

Байдън: Америка и нейните съюзници няма да бъдат сплашени

Председателят на ЕК пристигна в София

Председателят на ЕК пристигна в София

България Преди 10 часа

На Летище София тази вечер Урсула фон дер Лайен беше посрещната от Цветан Кюланов

Путин: Победата ще бъде наша

Путин: Победата ще бъде наша

Преди 10 часа

Путин на Червения площад: Украйна е създадена от Русия

Средната пенсия ще достигне 725 лв. от 1 октомври

Средната пенсия ще достигне 725 лв. от 1 октомври

България Преди 11 часа

Очакванията са, че малко над 700 000 пенсионери ще получат по-висока пенсия след 1 октомври

Медведев: Това ще ускори Трета световна война

Медведев: Това ще ускори Трета световна война

Свят Преди 11 часа

Медведев: Зеленски иска да ускори членството в НАТО. Страхотна идея!

<p>Светът реагира на акта на анексиране от Русия</p>

Светът реагира на акта на анексиране на украински територии от Русия

Свят Преди 12 часа

Министрите на външните работи на страните от Г-7 обяявиха, че никога няма да признаят присъединяването на украински територии към Русия

Речта на Владимир Путин ужасно напомня на… Хитлер

Речта на Владимир Путин ужасно напомня на… Хитлер

Свят Преди 13 часа

Путин обвини САЩ, англосаксонските и европейските елити, че се опитват да унищожат Русия

Зеленски: Ще искаме присъединяване към НАТО

Зеленски: Ще искаме присъединяване към НАТО

Свят Преди 14 часа

Украинският президент заяви, че Украйна е готова да преговаря с Русия, но не и с Владимир Путин

Росен Христов

След саботажа в Северно море, България взима мерки

България Преди 15 часа

Росен Христов заяви, че интервенциите в пазара не трябва да водят до нарушаване на доставките или до недостиг

„Изборът на България: Въпрос на парламент“ на 2 октомври по NOVA

„Изборът на България: Въпрос на парламент“ на 2 октомври по NOVA

Избори 2022 Преди 15 часа

Обективна журналистика, актуална информация, прецизни анализи и прогнози очакват зрителите в ефира и платформите на Нова Броудкастинг Груп

Демонстрация: Как да гласуваме с машина (ВИДЕО)

Демонстрация: Как да гласуваме с машина (ВИДЕО)

Избори 2022 Преди 15 часа

Вижте стъпките за упражняване правото на глас

Как ще гласуват учениците и студентите?

Как ще гласуват учениците и студентите?

Избори 2022 Преди 15 часа

Какви документи ще трябва да представят учениците и студентите, които искат да гласуват в други населени места