Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7
STOP&GO: Опционалните матрични фарове IQ.LIGHT LED осветяват пътя с по 32 светодиода от всеки светлинен блок.   
Източник: Vesti.bg
7

VW Multivan е един от автомобилите, гарантирал ми най-големи емоции през последните 22 години, в които се занимавам с автомобилна журналистика. Ще направя уточнението, че става въпрос за версията California и типичната за модела палатка на покрива, благодарение на която можех да гледам звездите и Северното сияние на островите Лофотен, най-северната точна на континента. Това е един от най-мултифункционалните автомобили. Това е автомобил, собствениците на който вероятно биват засипвани с комплименти от колеги с много по-големи и скъпи кемпери, където опънат палатката.

Зад волана на Volkswagen Multivan T7

Причината е, че California е изключително добре измислен. Същото мога да кажа и за напълно новия Multivan T7. Тук къмпингуването не е било в полезрението на инженерите и дизайнерите, усилията им са били насочени към превръщането на автомобила в един перфектен офис на колела, в който и най-заможните клиенти няма да могат да намерят никакви косури. Може би само емблемата ще му пречи, но във всяко едно друго направление Multivan T7 е на равна нога с Mercedes-Benz V-Class, да не говоря, че в някои отношения и го изпреварва.

STOP&GO: Т7 е отслабнал с 204 кг спрямо Multivan 6.1, макар че здравината на усукването е увеличена с 50%. Само преминаването от стоманени на лети джанти е свалило 45 кг.
STOP&GO: Т7 е отслабнал с 204 кг спрямо Multivan 6.1, макар че здравината на усукването е увеличена с 50%. Само преминаването от стоманени на лети джанти е свалило 45 кг. Източник: Vesti.bg

Има неща в автомобилния свят, които се случват прекалено рядко, едно от които е дебют на напълно нов VW Multivan. Феновете на Bulli трябваше да чакат цели 18 години, за да видят един напълно нов модел. Точно толкова време предшественикът му се въртеше на поточната линия, което само говори за качествата на модела. Дори Т 6.1 е базиран на Т5, представен през 2003 г. Но това няма значение, защото с Т7 се променя всичко, при това само към добро. Някои от най-запалените фенове имаха своите притеснения, но тях ги уверявам, че те са безпочвени. А и винаги имат възможността да изберат Т 6.1, който ще върви на поточната линия известно време заедно с новия модел.

STOP&GO: Multivan се предлага в 14 цвята, към които има и три специални двуцветни изпълнения.
STOP&GO: Multivan се предлага в 14 цвята, към които има и три специални двуцветни изпълнения. Източник: Vesti.bg

Подразделението за лекотоварни автомобили на Volkswagen буквално преосмисли Multivan, качвайки го на вездесъщата платформа MQB, върху която стъпва всичко - от Polo до Т7. Благодарение на платформата, в модела са внедрени над двадесет асистиращи системи за управление, познати вече от Golf и Caddy. В допълнение към класиките Side Assist и ACC, за пръв път се предлагат Travel Assist, Trailer Assist и 360-градусова камера. Но това е само началото. За първи път Bulli предлага електрическо отваряне на задния капак с леко движение на крака под него. Същото удобство е на разположение и при предлаганите стандартно от ниво на оборудване “Style” странични плъзгащи се врати с електрически механизъм за отваряне и затваряне.

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Платформата MQB прави възможно предлагане на къса и дълга база на модела, като тук ще спестя многото цифри. Дължината на новия модел е 4,97 м (+6,9 см), което е трудно забележимо заради увеличеното до 3,12 м междуосие. Късите надвеси отпред и отзад по-специално правят модела да изглежда по-компактен от реалните му размери. Вместо втора, още по-дълга база, може да поръчате Т7 с удължена с 20 см задна част, като така се отваря още повече пространство в интериора.

STOP&GO: Коефициентът на челно въздушно съпротивление е намалял от 0,35 на 0,30, което е най-добрия показател в класа.
STOP&GO: Коефициентът на челно въздушно съпротивление е намалял от 0,35 на 0,30, което е най-добрия показател в класа. Източник: Vesti.bg

Дизайнът на Volkswagen Multivan следва стила, наложен от осмото поколение на Golf, от който е взета светодиодната оптика с характерна форма. Забележителна новост са матричните фарове IQ.LIGHT (опция). Стандартно всички нива на оборудване са с LED светлини. Иначе матричната система включва функцията Dynamic Light Assist, която гарантира постоянно включени дълги светлини без опасност от заслепяване на водачите на насрещно движещите се превозни средства.

Ясно видимо в дизайна е и стилистичната ДНК на предходния модел. Един от най-ярките дизайнерски елементи е познатата от Т3 хоризонтална линия, която опасва цялата каросерия. При новия Multivan тя е допълнена и подчертана с хромирани декоративни апликации. Още по-силно изпъква тя, ако клиентът избере да поръча (макар и срещу около 5000 лв. повече) двуцветно изпълнение на екстериора, като тук комбинациите са наистина страхотни на визия.

STOP&GO: Опционалният двуелементен панорамен покрив е между 900 и 910 мм широк и 1284 мм дълъг над пътническото отделение, като той намалява входящата слънчева топлина със 78%.
STOP&GO: Опционалният двуелементен панорамен покрив е между 900 и 910 мм широк и 1284 мм дълъг над пътническото отделение, като той намалява входящата слънчева топлина със 78%. Източник: Vesti.bg

За разлика от леките автомобили, при Multivan акцентът е поставен върху пътническото отделение и затова ще му отделя подобаващо внимание. Масичката в задната част бе неизменна част от оборудването на всички предишни поколение на Multivan. Но сега този характерен елемент е преосмислен. Многофункционалната маса е интегрирана в обновената релсова система на седалките. Така този модул може да се използва както в ролята на централна конзола между седалките на водача и пътника отпред, така и като сгъваема маса със стойки за напитки и отделения за съхранение на вещи на втория и третия ред седалки.

STOP&GO: Индивидуалните седалки на втори и трети ред са с до 25% по-леки, като тежат между 23 и 29 кг.
STOP&GO: Индивидуалните седалки на втори и трети ред са с до 25% по-леки, като тежат между 23 и 29 кг. Източник: Vesti.bg

Голямата новост в задното пътническо отделение е и наличието само на индивидуални седалки, като „пейката” на третия ред вече е изчезнала. Важното е, че теглото на тези седалки е намалено с 25% (те тежат между 23 и 29 кг). Това, заедно с новата релсова система, позволява много по-лесно монтиране, демонтиране и завъртане на 180 градуса на седалките. Това също така позволява седалките от едната страна на задната част да се отстранят и да се освободи място за превоз на по-голям товар. С други думи казано, петте (или четири) индивидуални седалки отзад могат да се конфигурират според нуждите и желанията на водача и пътниците.

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Обяздваме върховния мустанг: Ford Mustang Mach-E GT (тест драйв)

Няма как да не обърна внимание и на една от най-впечатляващите опции в Multivan, а именно панорамният стъклен покрив от две части. Същият (но не като размери) има и в Audi e-tron GT. Това само може да ви подскаже, че няма да се „изпържите” под яркото слънце, тъй като покритието "LowE" върху ламинираното усилено стъкло намалява топлинното излъчване със 78%. Разликата с GT е, че в супер автомобила на Audi пластовете на това покритие са три, а тук два. Иначе предната част на прозрачния панел е с широчина 913 мм и дължина 403 мм, а частта над втория ред седалки е с широчина 900-910 мм и впечатляваща дължина от 1284 мм.

STOP&GO: Multivan Т7 е с 37 мм по-широк от Т6.1, с 69 мм по-дълъг и с 43 мм по-нисък. Междуосието е цели 3124 мм, което значи +124 мм.
STOP&GO: Multivan Т7 е с 37 мм по-широк от Т6.1, с 69 мм по-дълъг и с 43 мм по-нисък. Междуосието е цели 3124 мм, което значи +124 мм. Източник: Vesti.bg

Стигам и до най-голямата новост в областта на задвижването. За разлика от V-Class, която се предлага само с дизелови двигатели, на пазара Multivan T7 стартира с два 1,5-литрови TSI двигателя с мощност 136 и 204 к.с. Пробвах първата версия и трябва да призная, че тази мощност е много малка за този голям автомобил. Но нищо подобно не може да се каже за голямата новост при модела, а именно дебюта му във версия плъг-ин хибрид, на който Volkswagen набляга най-много. Тук системната мощност за задвижването е 218 к.с. Литиево-йонната батерия е с нетен капацитет 10,4 kWh, която осигурява на Multivan eHybrid пробег в реални условия от 46 до 50 км (по цикъла WLTP). Този факт е особено важен, тъй като проучване на Федералното министерство на транспортна казва, че 95% от всички ежедневни пътувания в Германия са на разстояние под 50 км.

STOP&GO: Multivan предлага до седем на брой индивидуални седалки и може да бъде поръчан в трите версии на оборудване Multivan, Life и Style, както и в екшън варианта Energetic.
STOP&GO: Multivan предлага до седем на брой индивидуални седалки и може да бъде поръчан в трите версии на оборудване „Multivan“, „Life“ и „Style“, както и в „екшън” варианта „Energetic“. Източник: Vesti.bg

Общият автономен пробег на Multivan eHybrid достига до 700 км (WLTP), а рlug-in хибридната система е проектирана така, че Multivan eHybrid винаги стартира и потегля на електричество. Двигателят с вътрешно горене тук е 1,4 TSI, който се включва при скорост на движение над 140 км/ч. Стандартно той работи заедно с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (DSG) (другите версии са със 7-степенно DSG). Почитателите на дизела също ще бъдат удовлетворени със 150 дизелови „коне”, но това ще стане на по-късен етап през 2022 г.

STOP&GO: Интериорът на Т7 се превръща в концертна зала благодарение на специално разработената за модела аудио система Harman Kardon с 14 високоговорителя, 16-канален Ethernet усилвател и мощност 840 вата.
STOP&GO: Интериорът на Т7 се превръща в концертна зала благодарение на специално разработената за модела аудио система Harman Kardon с 14 високоговорителя, 16-канален Ethernet усилвател и мощност 840 вата. Източник: Vesti.bg

Иначе усещането зад волана е като в типичен лек автомобил, което е най-изненадващо предвид размерите на Multivan. На мое разположение са 10,25-инчовият Virtual Cockpit, сензорен екран на информационно-развлекателната система, както и Head-up дисплей, който за първи път се появява на лекотоварни автомобили на Volkswagen. Интересно е изнесеният на таблото селектор на автоматичната трансмисия, както и електрическата паркинг спирачка. Няма да наблягам на системите за свързаност и удобства, ще спомена 30-те цвята на амбиентното осветление, които вечер са много атрактивни.

STOP&GO: Късият вариант побира 469 л багаж и до 3672 л при сгънати задни четири седалки. Дългият вариант побира съответно 763 и 4005 л.
STOP&GO: Късият вариант побира 469 л багаж и до 3672 л при сгънати задни четири седалки. Дългият вариант побира съответно 763 и 4005 л. Източник: Vesti.bg

При първия ми маршрут карах плъг-ин хибрида на Multivan. За 70-километровата отсечка постигнах среден разход на гориво от 4,8 л/100 км (и 8,8 kWh/100 км) при средна скорост от 40 км/ч, но организаторите умишлено не ни качиха на германски аутобан, а въртяхме през селата около Франкфурт.

Peugeot 308 те пренася в „изгубения рай” (тест драйв)

BMW 4 Series е истинско откровение (тест драйв)

Днес Multivan е един гигантски Golf с всичко модерно и ново, което концернът VW Group може да предложи. Така, освен успех сред частните клиенти, многофункционалността и високото качество на луксозния интериор ще осигурят на новия Bulli и възможност да разшири своя пазарен дял и в качеството си на бизнесван и средство за шатъл превози.

За последното сериозна тежест има и цената на модела, която е драстично по-ниска от предпочитания избор при шатъл превозите. Освен че Mercedes V-Class разчита само на дизели (2,0-литров мотор с мощност 163, 190 и 237 к.с.), базовата цена на V 220 d (163 к.с., къса база) е 112 000 лв. с ДДС. При Volkswagen Multivan T7 най-евтината плъг-ин хибридна версия започва от 93 440 лв. с ДДС. Топ изпълнението V 300 d Executive започва от 192 998 лв. (дълга база), докато най-скъпият Multivan 1,4 eHybrid (Energetic, дълга база) започва от 113 905 лв. с ДДС.

Тестваме един от най-големите инфлуенсъри: Nissan Qashqai

Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>&quot;Победа на Тръмп оставя Украйна на произвола&ldquo;</p>

"Гардиън“: Победа на Тръмп оставя Украйна на произвола

Свят Преди 7 часа

Камала Харис, ако спечели, вероятно ще продължи политиката на Байдън

Олимпийските игри започват без примирието на Макрон

Олимпийските игри започват без примирието на Макрон

Свят Преди 8 часа

Френските дипломати се надяваха да използват това олимпийско примирие за преговори за Украйна

Ваканцията на депутатите ще е от 17 до 31-ви август

Ваканцията на депутатите ще е от 17 до 31-ви август

България Преди 11 часа

Темата за депутатската ваканция беше обсъдена вчера на председателски съвет

Задържаха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж

Задържаха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж

България Преди 11 часа

ДАНС провежда действия по установяване на подбудителите и съучастниците

<p>&quot;Емоционалните белези ще се лекуват с години&quot;</p>

"Емоционалните белези ще се лекуват с години": Ужасът на войната в Израел

Свят Преди 12 часа

В Газа повече от един милион палестински деца са травмирани от широко разпространената смърт и разрушения

Остър конфликт между СЗО и тютюнопроизводителите в Малави

Остър конфликт между СЗО и тютюнопроизводителите в Малави

Свят Преди 12 часа

Кампанията срещу тютюнопушенето на СЗО казва, че отглеждането на тютюн представлява сериозен риск за общественото здраве

<p>&quot;Тези рестрикции нарушават човешките им права&quot;</p>

Законни ли са "виртуалните процеси" срещу политически затворници в Никарагуа (ВИДЕО)

Свят Преди 12 часа

"Тези рестрикции нарушават човешките им права"

Трите сестри, които искат да спасят планетата (ВИДЕО)

Трите сестри, които искат да спасят планетата (ВИДЕО)

Свят Преди 12 часа

Проектът за устойчива мода има икономическо, екологично и социално въздействие

Чакъров заподозря натиск, Пеевски изпрати сигнал

Чакъров заподозря натиск, Пеевски изпрати сигнал

България Преди 12 часа

От НАП категорично отхвърлиха обвиненията, отправени от Чакъров

Престъпност, убийства, трафик на наркотици: Насилието в Еквадор продължава

Престъпност, убийства, трафик на наркотици: Насилието в Еквадор продължава

Свят Преди 12 часа

Експерт посочва, че гражданите са загубили доверието си в парламентарната институция

<p>Пластичен хирург посочи името на най-красивата жена</p>

Определиха Аня Тейлър Джой за най-красивата жена в света

Любопитно Преди 12 часа

Според хирург пропорциите ѝ са 94,66 процента близки до съвършенството

Харви Уайнстийн е в болница с COVID-19

Харви Уайнстийн е в болница с COVID-19

Свят Преди 12 часа

През февруари 2020 г. съдебните заседатели в Манхатън го признаха за виновен по обвинения в изнасилване

Главният секретар на МВР: Няма горящ огън, има тлеене в складовете за фойерверки край Елин Пелин

Главният секретар на МВР: Няма горящ огън, има тлеене в складовете за фойерверки край Елин Пелин

България Преди 13 часа

Калганджиев посочи, че са направени няколко облитания и обливания над горящите складове

Съдът потвърди: Васил Терзиев е кмет на София

Съдът потвърди: Васил Терзиев е кмет на София

България Преди 13 часа

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд

<p>НС реши - ускоряваме приемането на еврото</p>

Народното събрание реши - ускоряваме приемането на еврото

България Преди 13 часа

Костадинов коментира, че това е национално предателство

КС отсъди за промените в Конституцията

КС отсъди за промените в Конституцията

България Преди 13 часа

Остават в сила приетите промени за съставянето на служебен кабинет