MINI Countryman JCW отваря всички сетива (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
2

К андидат за работа влиза на интервю във френска банка. Сцената е от филм, а действието се развива през 2001 г. Започва да обяснява визията си за бъдещето и разплащането чрез мобилни приложения, за което бива отпратен с ехидни усмивки и забележки, че тяхната банка се крепи на над 250-годишната си история на пряк контакт с клиентите си.

Да, филмов сюжет, но той е само един от безбройните примери за еволюцията, която претърпява нашият живот. Събитията от последните години ускориха хода на промяна драстично. Светът на автомобила вече е коренно различен, а аз, макар да осъзнавам нуждата от това да се адаптирам към променените условия, продължавам да държа на своето, което ме е водило през цялата ми кариера. Това е моето вярване за знак на равенство между автомобила и емоциите.

---

Осъзнавам, че към днешна дата все по-малко хора откриват такъв знак за равенство. Още по-наясно съм, че бъдещите клиенти (и автомобили) няма да търсят (нито ще предлагат) емоции, а просто за тях автомобилът ще бъде средство за придвижване от едно място на друго.

Наречете ме старомоден, но аз никога не съм гледал на автомобила само като средство за придвижване. За мен той винаги е бил (и ще си остане) свързан с емоциите. А Countryman JCW е като изкусен чакръкчия: напипва онези точки, за да ви накара да усещате автомобила с всяка фибра от тялото си.

Британски автомобил в цвят Racing Green, паркиран до подредени дървени трупи. Картинка и асоциация, която ме връща назад в годините, когато прекарвах часове пред екрана със симулатора Колин Макрей по отсечките на британското рали.
Британски автомобил в цвят Racing Green, паркиран до подредени дървени трупи. Картинка и асоциация, която ме връща назад в годините, когато прекарвах часове пред екрана със симулатора „Колин Макрей” по отсечките на британското рали. Източник: Vesti.bg

Това третиране на сетивата започва в мига, в който погледнеш Countryman John Cooper Works. Моделът впечатлява като визия дори в най-базовата си модификация, но точно преди 60 години (септември 1961 г.) започва сътрудничеството между Джон Купър и Mini. Това е причината да избера именно Countryman JCW, който като бонус идва в този страхотен Racing Green цвят, поредното намигване към спортните гени и феноменалните успехи на Джон Купър, създал едни от най-емблематичните болиди във Формула 1.

Източник: Vesti.bg

Емблематичен като визия е и този модел, който представя британски прочит на тема Das Crossover. Безбройните му конкуренти могат да се похвалят с много по-високи продажби, но малцина са тези, които могат да се похвалят с ярката идентичност, която има Countryman (30% от световните продажби на MINI се падат именно на него). Няма да се спирам на характерните фарове, стопове (Union-Jack), шестоъгълната радиаторна решетка, силно изправените А-колони и вертикалните С-колони. Те, комбинирани с редица по-дребни елементи, страхотни цветове (и двуцветни изпълнения на купе/покрив/кутии на огледалата), червени спирачни апарати под атрактивните 18/19-ки и двата ауспуха отзад, превръщат Countryman JCW в пир за сетивата.

Източник: Vesti.bg

Страхотният бежов кожен салон също е от тези характеристики, които отварят сетивата. Страхотните седалки са чудесни в завоите на „Петрохан”, където изпъква и дебелият волан. Характерното от миналото приборно табло, наподобяващо контролните уреди на мотоциклет, местещи се заедно с волана, сега са заменени от опростен 8,8-инчов таблет. Той е комбиниран с изцяло нов интерфейс с модернизирани външен вид и управление, подлежащи на конфигурация live widgets и две цветови схеми (Lounge & Sport). Огромният кръгъл „джубокс” на инфоразвлекателната система продължава да е отличителна черта на всяко MINI.

MINI Cooper JCW отвръща с голяма любов (тест-драйв)

Skoda Octavia 2,0 TDI е перфектен семеен автомобил (тест драйв)

Инженерната мисъл на BMW често е давала страничен ефект върху мен (точно както ковид ваксините ме „чипосаха”). Със семейството ми на борда съм хрисим, галя педала на газта и гледам разход от 4,1 л/100 км на борд компютъра с дизелово Octavia, но понякога хрисимото ми поведение бива засенчено от тъмната ми страна. Но никога не съм бил от „джигитите” на пътя, а просто един истински автомобилен фен. Не дрифтя, стремежът ми е да остана неутрален като поведение спрямо останалите участници в движението, но високооктановите примеси в кръвта ми и този конкретен автомобил ме карат да се чувствам жив.

Графичната структура на задните светлини вече са с дизайн Union-Jack. Мотивът с флага е неподражаем елемент както през деня, така и през нощта.
Графичната структура на задните светлини вече са с дизайн Union-Jack. Мотивът с флага е неподражаем елемент както през деня, така и през нощта. Източник: Vesti.bg

Това се случва, когато чуя звука през двете димящи дула отзад. Макар да е генериран от 2,0-литров, 4-цилиндров двигател, той е една от предпоставките за отваряне на сетивата ми. Причината се крие в MINI TwinPower Turbo, който е с цели 75 к.с. (+114 к.с. спрямо Countryman S) и 100 Нм повече спрямо предходното поколение на мотора. Тези увеличени параметри се дължат на състезателния ноу-хау на John Cooper Works, трансформиран в специфични бутала и мотовилки, намалена степен на сгъстяване (от 10,2 на 9,5), подобрено охлаждане. Техническите параметри мога да продължа с последното поколение на системата за впръскване на горивото, благодарение на която то се впръсква в горивната камера под налягане от 350 бара.

Източник: Vesti.bg

Крайният резултат от тези технически нововъведения (има и още, но не искам да задълбавам) се свежда до „сухите” цифри. Те казват, че MINI John Cooper Works Countryman генерира максимален въртящ момент от 450 Нм в широкия диапазон от 1750 до 4500 об/мин, което е с около 28% повече от на предишния двигател. Максималната мощност пък е увеличена с 32% до 306 к.с., които се разгръщат между 5000 и 6250 об/мин. На пътя това се трансформира в ускорение до 100 км/ч за 5,1 секунди, но по-важна е еластичността в междинното ускорение, която наистина впечатлява.

Като опция се предлагат Адаптивни LED фарове с променливо разпределение на светлината и Matrix функция за дългите светлини. Matrix технологията разделя дългите светлини на четири LED сегмента, които при скорости над 70 км/ч работят независимо един от друг и могат да бъдат активирани и деактивирани според ситуацията на пътя.
Като опция се предлагат Адаптивни LED фарове с променливо разпределение на светлината и Matrix функция за дългите светлини. Matrix технологията разделя дългите светлини на четири LED сегмента, които при скорости над 70 км/ч работят независимо един от друг и могат да бъдат активирани и деактивирани според ситуацията на пътя. Източник: Vesti.bg

Не е тайна, че един автомобил, направен само от инженери, вероятно ще е най-скучното технологично творение. Но тъй като дотук обясних перфектно свършената работа от дизайнерите, ще продължа и с чудесната работа на инженерите, която не се изчерпва само с двигателя. Напротив, двата екипа са работили за постигането на една основна цел: да гарантират на собствениците откроим и адреналинов автомобил.

Peugeot 508 PSE: Да разлаем кучетата (тест драйв)

Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)

Напречно монтираният двигател пренася мощността си към четирите колела (системата 4ALL също е модифицирана за нуждите на повишената мощност на Countryman JCW) посредством оптимизираната 8-степенната спортна трансмисия Steptronic, която се характеризира с подобрена вътрешна ефикасност. Тя спомага за намаляване на разхода на гориво. Планките на волана са стандартни, както и Launch контролът. Трансмисията се отличава и с интегрирано блокиране на диференциала. Блокажът е свързан с DSC (Динамичен контрол на стабилността), което подобрява сцеплението на макадам или в неблагоприятни климатични условия, както и по време на динамично шофиране в завои. Заключващият ефект има за резултат прехвърляне на въртящ момент към външното колело, ако предното превърти. Това предотвратява загуба на сцепление, запазвайки мощността – дори при разлика в скоростта на въртене между левите и десните колела.

Източник: Vesti.bg

Инженерите са оставили своята магия и върху предното и задното окачване. Резултатът е, че заради специфичната кинематика на задното окачване, то способства за подобряване потенциала за пренос на странични сили при динамично взимане на завои. Прекалибрирани са и амортисьорите, както и DSC, като срещу допълнително заплащане може да оборудвате автомобила с адаптивно шаси с електронно контролирани амортисьори. Червените апарати на спортната спирачна система с 4 бутала е оптимизирана, а големите дискове (360 х 30 мм отпред и 330 х 20 мм отзад) се грижат за укротяване на опърничавата.

Последният самурай: Subaru Outback (тест драйв)

Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)

Всичко това е било направено с една единствена цел: усмивки по лицето на собствениците. Те идват на цена от минимум 86 хиляди, но животът на високи обороти изисква и подобни жертви. А те се правят в името на един от най-директните и забавни кросоувъри на пазара, независимо от факта, че тежи почти 1,7 тона.

Ще остана влюбен в този автомобил, макар един Cooper JCW с ръчка да предлага много повече като динамика и прецизност в завоите. За сметка на него Countryman JCW не страда от вродения порок на MINI, а именно липсата на място на задните седалки и в багажника. Тук има предостатъчно място за тази марка, а компромисът за постигането им е умело маскиран от инженерите. Така че спокойно се оставете на сетивата да ви водят, натиснете газта (максимум 9,7 л/100 км среден разход за 450 км) и се забавлявайте. Тази кола е емоция.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

MINI Countryman JCW

Размери

Дължина, мм: 4297

Широчина, мм: 1822

Височина, мм: 1557

Междуосие, мм: 2670

Тегло, кг: 1680

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 306 при 5000-6250

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1750 до 4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,1

Среден разход, л/100 км: 8,2 – 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 188 - 173

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 85 850

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Хакери атакуваха сайта на Ватикана

Хакери атакуваха сайта на Ватикана

Свят Преди 3 часа

Официалната интернет страница беше извадена извън строя

Италия готви глоби за неваксинираните над 50-годишна възраст

Италия готви глоби за неваксинираните над 50-годишна възраст

Теми в развитие Преди 3 часа

Те ще са в допълнение на вече съществуващите санкции за хора над 60 години

Радев: Република Корея е дългогодишен приятел и ценен партньор на България

Радев: Република Корея е дългогодишен приятел и ценен партньор на България

България Преди 5 часа

Президентът се срещна на „Дондуков“ 2 с кмета на град Бусан Пак Хьонг–джун

Футболната легенда Пеле е отново в болница

Футболната легенда Пеле е отново в болница

Свят Преди 5 часа

82-годишният бразилец страда от рак

Майка на дете със синдром на Даун осъди столична болница

Майка на дете със синдром на Даун осъди столична болница

България Преди 5 часа

Делото е без аналог в България

Радев пред Рюте: България извън Шенген не е в интерес на ЕС

Радев пред Рюте: България извън Шенген не е в интерес на ЕС

България Преди 6 часа

Това не допринася за общите усилия за справяне с предизвикателства пред сигурността и тежката икономическа криза в Европа, заяви държавният ни глава

Русия превзе две села близо до Бахмут

Русия превзе две села близо до Бахмут

Свят Преди 6 часа

Руските въоръжени сили се опитват да завладеят тези територии от лятото

<p>Ликвидираха новия лидер на ИДИЛ</p>

Ликвидираха новия лидер на ИДИЛ Абу ал-Хасан ал-Кураши

Свят Преди 7 часа

Той е загинал в бой с враговете на Бог

Донев и Вьоса Османи обсъдиха сътрудничеството в енергийната сфера

Донев и Вьоса Османи обсъдиха сътрудничеството в енергийната сфера

България Преди 8 часа

Президентът на Косово е на официално посещение в София

Приеха промени в Закона за семейни помощи за деца

Приеха промени в Закона за семейни помощи за деца

България Преди 8 часа

Измененията бяха внесени от Министерския съвет

Изоставено българче от Украйна беше прибрано от Агенцията за закрила на детето

Изоставено българче от Украйна беше прибрано от Агенцията за закрила на детето

България Преди 8 часа

То ще бъде настанено в подходяща социална услуга

Радев пред президента на Косово: Бъдещето ви е в ЕС

Радев пред президента на Косово: Бъдещето ви е в ЕС

България Преди 9 часа

Вьоса Османи-Садриу бе на официално посещение у нас

Започват строителните работи по метрото до "Слатина", ето кога

Започват строителните работи по метрото до "Слатина", ето кога

България Преди 9 часа

Със завършването и на 6-те километра делът му в системата на градския транспорт ще достигне 50%

Пътнически влак се блъсна в паднала скала край Розино

Пътнически влак се блъсна в паднала скала край Розино

България Преди 9 часа

Машинистът е с наранявания, няма опасност за живота му

Асен Василев: Има риск за доходите на хората

Асен Василев: Има риск за доходите на хората

България Преди 9 часа

От „Продължаваме Промяната“ отново коментираха, че невнасянето на нов бюджет за 2023 г. обрича страната на несигурност

Приеха предложението на ДПС за намаляване на цената на горивата

Приеха предложението на ДПС за намаляване на цената на горивата

България Преди 9 часа

Законопроектът на ДПС беше приет с 11 гласа "за", 1 "против" и 8 "въздържали се"