Peugeot 508 PSE: Да разлаем кучетата (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
3

Р обърт де Ниро и Дъстин Хофман са страхотен тандем в политическия трилър „Да разлаем кучетата”, който нагледно ни представя как се манипулира общественото мнение чрез телевизията. Прави се по целия свят, но у нас постановката върви цели 30 (че и повече) години. Към днешна дата е дори по-силна от всякога, защото телевизионната драма се измести от Facebook статуси, постове и обръщения. Но резултатът е един и същ: насочване на общественото мнение в една или друга посока.

Зад волана на Peugeot 508 PSE

Ако пренеса тази аналогия върху Peugeot 508 PSE, то тримата основни „манипулатори” (Де Ниро, Хофман и Уди Харелсън в лентата) тук са дизайнери, инженери и маркетолози. Рядко се случва участието на всяка една от тези групи до е с по 33% в създаването на един модел, но случаят е точно такъв, а резултатът: страхотен автомобил, по който феновете въздишат, когато влязат в шоурума да си купят 508 1,2 PureTech 130 например.

Въпреки че 508 PSE е най-мощният сериен автомобил на марката, той може да минава и до 42 км само на ток, като показва среден разход от 2 л/100 км по цикъла WLTP.
Въпреки че 508 PSE е най-мощният сериен автомобил на марката, той може да минава и до 42 км само на ток, като показва среден разход от 2 л/100 км по цикъла WLTP. Източник: Vesti.bg

А въздишките от страна на феновете на Peugeot са повече от оправдани. На първо място, защото това е първият спортен модел от пет години насам (и не е хотхеч). Но по-важното: зад този проект стои името Peugeot Sport. Същите тези инженери и дизайнери направиха 308 R HYbrid през 2015 г. с 500 „коня”, но последното им творение e най-впечатляващото. Носи обозначението 9X8 и е новият хипер болид на Peugeot, с който догодина марката ще атакува „24 часа на Льо Ман”. Този болид е като нищо друго, показвано до момента в моторния спорт: при него липсва задължителният за всички нива на спорта огромен заден спойлер.

Пътното поведение, освен специфичните настройки на шасито и режимите на задвижване, се гарантира от независимо, псевдо McPherson очакване отзад и полунезависимо, многоточкова задно окачване отзад и хидравлични амортисори на четирите колела.
Пътното поведение, освен специфичните настройки на шасито и режимите на задвижване, се гарантира от независимо, псевдо McPherson очакване отзад и полунезависимо, многоточкова задно окачване отзад и хидравлични амортисори на четирите колела. Източник: Vesti.bg

Изтъквам горния факт, за да стане ясно с какъв инженерен ноу-хау разполага Peugeot Sport, част от който е вграден в 508 PSE. Основният задвижващ елемент е познатият 1,6-литров бензинов двигател с мощност 200 к.с. и 300 Нм въртящ момент. Заедно с него работят по един електромотор на предната и задната ос, като предният е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия. Той развива 110 к.с. и 320 Нм (от 500 до 2500 об/мин), а задният добавя 113 к.с. и 166 Нм (от 0 до 4760 об/мин).

Peugeot 3008 e обект на желание (тест драйв)

Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)

Общата мощност на цялата система не е прост сбор на всички цифри, които биха превърнали този седан (фастбек е по-точното наименование) от сегмент D в конкурент на 911 Turbo. Вместо това говорим за системна мощност от 360 к.с. и 500 Нм въртящ момент, които превръщат 508 PSE в най-мощния сериен модел на Peugeot. Той е и най-скъпият, но за това после. Безпрецедентна за Peugeot е и динамиката: моделът ускорява до 100 км/ч за 5,2 секунди, като междинното ускорение между 80 и 120 км/ч отнема 3 секунди.

Към задвижващия тракт трябва да се прибави и литиево-йонната батерия с капацитет 11,5 kWh, благодарение на която моделът може да изминава до 42 км (WLTP) само на ток, а в техническите характеристики пише още, че средният разход на гориво е 2 л/100 км. Батерията може да се зареди за под 7 ч в стандартен ел. контакт, или за под 2 ч от стенна зарядна станция Wall Box, 32 А.

Мнозина критикуват Peugeot, че не предлага 4х4 задвижване за повечето си модели. Този случай е различен: по един електромотор на предната и задната ос гарантират задвижването на четирите колела.
Мнозина критикуват Peugeot, че не предлага 4х4 задвижване за повечето си модели. Този случай е различен: по един електромотор на предната и задната ос гарантират задвижването на четирите колела. Източник: Vesti.bg

Инженерите на Peugeot Sport са продължили с експертизата си в сферата на окачването, което е с 4 мм по-ниско спрямо стандартното 508, но с 50% по-кораво. Отпред то е независимо, псевдо McPherson, докато отзад е полунезависимо, многоточково. В четирите контактни точки с пътя са монтирани хидравлични амортисьори с 3 режима на работа, а самият контакт с пътя правят гумите Michelin Pilot Sport 4S, монтирани върху 20-цолови джанти. Зад предните прозират 4-буталните спирачни апарати Alkon, които „захапват” вентилираните дискове с диаметър 380 мм. Финалният щрих е разширената с 24 мм предна следа и с 12 мм задна следа.

Ускорение до 100 км/ч за 5,2 сек и междинно ускорение от 80 до 120 км/ч за 3 сек е динамика, която е безпрецедентна за марката.
Ускорение до 100 км/ч за 5,2 сек и междинно ускорение от 80 до 120 км/ч за 3 сек е динамика, която е безпрецедентна за марката. Източник: Vesti.bg

На този фон сякаш дизайнерите изостават, но те са свършили своята работа още в „основата”, а именно стандартният 508 без рамки на вратите, изпълнен по всички правила и закони на типичните купе модели. Това е автомобил, който няма много общо като дизайн с Passat, Insignia или Mondeo. Това е автомобил, който ме очарова още при първия ми визуален контакт при дебюта му на автоизложението в Женева преди повече от три години.

MINI Cooper JCW отвръща с голяма любов (тест-драйв)

Последният самурай: Subaru Outback (тест драйв)

А сега се влюбих още повече в него, тъй като специфичните щрихи му придават наистина впечатляващо излъчване. Характерният светлинен подпис е подсилен с променени радиаторна решетка и броня, в която е вграден специфичния за модела цвят Kryptonite, с който се изпълнени няколко детайла отвън и вътре. Един от тях е знакът на Peugeot Sport Engineered, наподобяващ емблемата на марка енергийни напитки. Отпред и отзад (както и пред задните гуми) се открояват специфични аеродинамични „крила”. Задницата се характеризира с два черни ауспуха и централен дифузьор в блестящ черен цвят.

Специфичните 20-инчови джанти са обути с гуми Michelin Pilot Sport 4S; предните спирачни 4-бутални апарати в цвят Kryptonite захапват вентилираните дискове с размер 380 мм.
Специфичните 20-инчови джанти са „обути” с гуми Michelin Pilot Sport 4S; предните спирачни 4-бутални апарати в цвят Kryptonite „захапват” вентилираните дискове с размер 380 мм. Източник: Vesti.bg

Всичко казано дотук ме отвежда до логичната финална права, а именно пътното поведение на 508 PSE. Режимът по подразбиране при стартиране е Electric, който гарантира, че съседите с проблеми със съня не биха ви чули, ако решите да тръгнете в ранни зори. Гарантира и, че е възможно да свършите нещо в града само в електрически режим на движение, защото моделът предлага до 42 км (при до 140 км/ч) пробег на електричество.

Но, както съм казвал няколкократно, смисълът на плъг-ин хибрида е да бъде зареждан поне веднъж дневно. Така ще може да се ползва пълният му капацитет в Electric, както и пълния му капацитет в Sport.

Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Освен ако не искате да се движите само на ток в града, 508 PSE предлага още режимите Comfort, Hybrid и 4WD. Аз лично не съм стигал до Comfort и 4WD, защото удоволствието се постига в Sport. Трябва да кажа, че през 20-цоловите джанти се усещат доста от неравностите на пътя, но при спокойно шофиране поведението на 508 PSE е комфортно ориентирано, типично за марката.

508 PSE предлага пет режима на задвижване, като в Sport се променят също настройките на кормилното управление, амортисьорите, педала на газта и амбиентното осветление.
508 PSE предлага пет режима на задвижване, като в Sport се променят също настройките на кормилното управление, амортисьорите, педала на газта и амбиентното осветление. Източник: Vesti.bg

Ситуацията придобива отчетливо различен характер в режим в Sport, като в момента на активирането му автомобилът буквално подскача напред. Променят се настройките на кормилното управление, амортисьорите, педала на газта и амбиентното осветление. Това е режимът, в който може да се използва целият потенциал от 360 к.с. (в другите е ограничен до 320). Основният проблем е работата на 8-степенната трансмисия, към чиито настройки спрямо 1,6-литровия двигател имам своите претенции. Но този факт не може да отнеме удоволствието от динамичните характеристики на 508 PSE. Просто трябва да се свикне със своенравния характер на 8АТ Aisin, за да се постигне пълно удоволствие от отличната инженерна работа, постигната от Peugeot Sport с този 1850-килограмов хибрид.

Източник: Vesti.bg

Конфигурацията на интериора е една от най-любопитните в бранша. Основните елементи на i-Cockpit са компактният волан (който продължава да буди двуполюсни мнения), 12,3-инчовото бордно табло, 10-инчовата централна конзола и страхотните пиано клавиши под нея, които осигуряват директен достъп до основните функции за комфорт: радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify (за настройване на интериорната подсветка, регулиране звука от аудио системата Focal с 10 високоговорителя, която тук е стандартно оборудване, както и на масажната функция на седалките). Те са с отличителен вид, изпълнени в комбинация от кожа, 3D мрежа и Alcantara. Двойните шевове в цвят Tramontane Grey и Kryptonite слагат финалният щрих.

Източник: Vesti.bg

Лекото намигване към света на Супермен (все пак досега ви разказвах за най-мощния сериен автомобил, създаван от Peugeot) идва от наименованието на характерната електриково зелена боя Kryptonite. Проблемът е, че това е материалът, който неутрализира безкрайната сила на Супермен и затова думата криптонит се използва в разговорната реч, като синоним на израза „ахилесова пета”. Единственото слабо място на неуязвимия Peugeot 508 PSE е неговата цена стартова цена от 133 493. Все пак цената на BMW M340 xDrive, който е най-близкият конкурент (макар и да не хибрид), започва от 126 200 лв. с ДДС (374 к.с., 4,4 сек до 100 км/ч).

Но едва ли в компанията се притесняват много от този факт, защото аз го казах и в самото начало: целта пред 508 PSE не е да се продава в големи обеми, а да покаже на клиентите на какво е способна марката, след което потенциалните клиенти да влязат и да си купят 208, 2008/3008 или пък 508 с 1,2-литров мотор.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 508 PSE

Размери

Дължина, мм: 4750

Широчина, мм: 1847

Височина, мм: 1404

Междуосие, мм: 2793

Тегло, кг: 1850

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 200 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 300 при 3000

Електромотори

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 110 отпред и 113 отзад

Макс. въртящ момент, Нм: 320 отпред и 166 отзад

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,2

Среден разход, л/100 км: 2

Вредни емисии СО2, г/км: 46

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 133 493

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
- Комшу, как е синът ти, още ли е в Германия? - Да, още е там! Завършва правния факултет! После ще местят скелето на медицинския...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>ЕК даде &quot;зелена светлина&quot; за Плана&nbsp;на Малта&nbsp;</p>

ЕК даде "зелена светлина" за Плана за възстановяване на Малта

Свят Преди 1 час

Това е важна стъпка за отпускането на 316.4 млн. евро

Гол мъж се разходи по центъра на Шумен

Гол мъж се разходи по центъра на Шумен

Любопитно Преди 3 часа

Не е ясно с какви мотиви мъжът е решил да демонстрира голотата си

Властелинът на пръстените

Италианец живее като хобит, актьори от "Властелина на пръстените" го подкрепиха

Любопитно Преди 4 часа

Никола Джентиле изгражда свое собствено "графство" – копие на измислената Средна земя на Толкин

<p>Откриха вкаменелости на гигантски пингвини&nbsp;</p>

Откриха вкаменелости на гигантски пингвини в Нова Зеландия

Любопитно Преди 5 часа

Вкаменелостите са били открити от ученици по време на обиколка по крайбрежие

Снимката е илюстративна

Запознайте се с Оливие - най-високият тийнейджър в света

Любопитно Преди 5 часа

Най-високият тийнейджър в света е с ръст от 226,9 сантиметра

Ангела Меркел

"Мадам Тюсо" облече Ангела Меркел в планинарски дрехи

Любопитно Преди 5 часа

"Времето на Ангела Меркел като канцлер" в музея приключва", заявиха представители на музея

Снимката е илюстративна

Няма научни доказателства, че носенето на маски вреди на здравето на децата

Теми в развитие Преди 5 часа

"Не знаем със сигурност, че маските не влияят на развитието, но знаем, че има неблагоприятни последици, ако не се опитваме да спрем разпространението на вируса", каза д-р Емили Леви

<p>Нови правила за децата, неприети в детска градина&nbsp;&nbsp;</p>

Нови правила за децата, неприети в детска градина

България Преди 5 часа

С приетите промени повече деца без места в държавните и общински детски градини ще получат компенсации

.

ЕК създава нов орган за реагиране при извънредни здравни ситуации

Теми в развитие Преди 6 часа

За първите шест години от дейността му са предвидени 6 милиарда евро

Пожар избухна в Пирин планина

Пожар избухна в Пирин планина

България Преди 6 часа

Гори местността Църнако и Бетоловото над комплекса "Пирин голф"

Епидемичен взрив от COVID-19 в кабелен завод в Бургас

Епидемичен взрив от COVID-19 в кабелен завод в Бургас

Теми в развитие Преди 6 часа

Установени са шест души. Поставени са за лечение в домашни условия

<p>Безплатни лекарства за пациенти, преминали през COVID зоните&nbsp;&nbsp;</p>

Дават безплатни лекарства на пациенти, преминали през COVID зоните

Теми в развитие Преди 6 часа

Това ще се случва от петък, съобщиха от МЗ

COVID-19: България купува и френска ваксина

COVID-19: България купува и френска ваксина

Теми в развитие Преди 6 часа

Заявени са 10 000 дози от ваксината на Санофи/ГлаксоСмитКлайн

Аварирал трамвай в София спря движението за кратко

Аварирал трамвай в София спря движението за кратко

България Преди 7 часа

Образува се задръстване от трамваи в посока към Съдебната палата

Кристиан Николов

Подсъдимият за смъртта на Милен Цветков излиза под домашен арест

България Преди 7 часа

Кристиян Николов ще бъде под домашен арест