MINI Cooper JCW отвръща с голяма любов (тест-драйв)
Източник: MINI България
1

З а феновете на Формула 1 името Джон Купър говори много. За лаиците по темата – той е пионер в света на моторните спортове в началото на 50-те години. Тогава решава да премести двигателя зад пилота вместо пред него, и така помага на Джак Брабъм да си осигури две световни титли във Формула 1 през 1959 и 1960 година.

Със своята склонност към неортодоксални решения, Купър прилича на своя приятел и колега дизайнер Алек Исигонис, който от своя страна предизвиква революция в сегмента на малките автомобили с classic Mini. Джон Купър веднага разпознава спортния потенциал на компактния модел с 4 места и инициира създаването на малка серия автомобили с по-големи спирачки и увеличена от 34 до 55 к.с. мощност на двигателя. Така се ражда Mini Cooper, което веднага се превръща в успех.

Зад волана на MINI Cooper JCW

Това става преди точно 60 години, когато Джон Купър поставя основите на легендарните състезателни успехи на classic Mini. Това е началото на сътрудничеството между MINI и семейство Купър, което продължава и до днес. Общата история се простира от първото Mini Cooper, представено през септември 1961 г., и достига до спортните модели John Cooper Works в актуалната гама, които имах възможността да тествам край морския бряг в продължение на два прекрасни дни.

Въпреки че марката остава вярна на легендарните си корени, настоящата интензивна актуализация на четвърто поколение затвърждава позицията на MINI като еталон за удоволствие от шофирането, изразителен дизайн и индивидуален стил.
Въпреки че марката остава вярна на легендарните си корени, настоящата интензивна актуализация на четвърто поколение затвърждава позицията на MINI като еталон за удоволствие от шофирането, изразителен дизайн и индивидуален стил. Източник: MINI България

Без да омаловажавам качествата на 5-вратото MINI, а още по-малко тези на Countryman, започвам директно с най-впечатляващите членове в обновената гама на марката – 3-вратия Cooper JCW и неговият открит брат-близнак. Цветът му се казва Zesty Yellow, а 18-инчовите джанти Pulse Spoke може да те хипнотизират, ако се взираш по-дълго време в тях. Хипнотизиращо е цялостното излъчване на обновеното MINI, но в това конкретно изпълнение човек буквално не може да откъсне очи от автомобила. Казвам го с пълната увереност и съзнание, тъй като всеки продукт на MINI се възприема (и купува) с очите и сърцето, тук разумът няма думата. Защото MINI е всичко друго, но не и разумно решение. Ако беше такова, човек трябваше да търси вътрешен обем, достатъчно място за багаж, разумна цена, повишена проходимост (евентуално). Но в този случай разумът отива на заден план, защото емоциите не може да се контролират от разума. Същото е при любовта: емоциите замъгляват разумното мислене. А новото MINI те дарява с голяма доза любов.

Източник: MINI България

Тя се усеща дори в пешеходците и другите участници в движението, докато кавалкадата от 12-13 крещящо атрактивни британски автомобила минава през центъра на Варна в посока Бургас. Едва ли тези хора могат да забележат новостите в обновената гама на MINI (тук дизайнерите изповядват фиософията на Porsche, която гласи, че успешната формула не трябва да се променя, само да се доизпипва), тъй като тук детайлите правят разликата.

Последният самурай: Subaru Outback (тест драйв)

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Изцяло новите LED предни и задни светлини вече са включени в стандартното оборудване за всички модификации и разполагат с изцяло нов черен вътрешен корпус. По-голямата радиаторна решетка сега образува изцяло шестоъгълна форма. Задължително трябва да отбележа т. нар. Multitone Roof: цветът на покрива е направен от смесването на тъмносиньо, светлосиньо и черно. Този привличащ погледа елемент е уникална характеристика в автомобилната индустрия и се постига с изцяло нова технология за боядисване в завода на MINI в Оксфорд. Няма да задълбавам със списъка от опции, но ще маркирам, че за моделната гама на MINI вече се предлагат три изцяло нови цвята, както и двете специални 18-инчови джанти.

Източник: MINI България

И тук отново ще се върна към сетивното, защото MINI John Cooper Works Cabriolet/Hatch е автомобил, предлагащ истинска атракция за останалите участници в движението, а на мен уникални изживявания. Те обаче трябва да се контролират, защото човек лесно се увлича и може да си докара беля на главата. Как може да става това? Много просто: натискате педала на газта и чувате режещия звук на V-шестака. Простете, обърках се, на 4-цилиндровия 2,0-литров мотор.

Няма да изпадам в подробности да описвам звука, излизащ през двата 85-милиметрови стоманени ауспуха, но ще се съсредоточа върху пътното поведение на MINI JCW: то продължава да е адски директно и твърдо, гарантирайки характерно go-kart усещане при шофиране, макар всеки следващ модел да наддава на килограми. Но дори и при кабриолета тези килограми (в плюс заради подвижния гюрук) продължават да са добре замаскирани от страхотния двигател.

Източник: MINI България

Четирицилиндровият агрегат с технология MINI TwinPower Turbo, разработен с помощта на състезателния опит на John Cooper Works, генерира максимална мощност от 231 к.с. и 320 Нм от работен обем 2,0 литра. Ускорението до 100 км/ч трае 6,3 секунди с 6-степенна механична кутия (да, тя е истинско откровение, макар малко клиенти да търсят подобна опция) или 6,1 сек с 8-степенната трансмисия Steptronic Sport.

Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)

Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)

Безапелационното пътно поведение, което в Рижкия проход блести (болките в кръста от разбития асфалт ще ги преглътна), се дължи и на специфичното за модела спортно окачване. Като опция вече се предлага нова версия адаптивно окачване, което гарантира оптимален баланс между спортно поведение и комфорт. Тук то функционира с над 10% по-висока сила на поемане на неравностите, като реакцията на амортисьорите е в рамките на 50 до 100 милисекунди.

Новото MINI арматурно табло замества конвенционалния километраж. 5-инчовият дигитален екран и дисплеите до него осигуряват информация за скоростта, нивото на горивото, пробега, температурата и навигационните указания. Успоредно с модернизацията на арматурното табло е обновен и 8,8-инчовият централен информационен дисплей.
Новото MINI арматурно табло замества конвенционалния километраж. 5-инчовият дигитален екран и дисплеите до него осигуряват информация за скоростта, нивото на горивото, пробега, температурата и навигационните указания. Успоредно с модернизацията на арматурното табло е обновен и 8,8-инчовият централен информационен дисплей. Източник: MINI България

Интериорът е друга черта от характера на този специфичен автомобил, която те кара да се влюбиш в него. Дълбоките седалки дават чудесна странична опора, материалите са на топ ниво, а дебелият волан ми пасва идеално в захвата. При влизане в автомобила веднага прави впечатление 8,8-инчовият екран, интегриран в новия дизайн на централния уред, вече сериен за всички модели. Той е комбиниран с изцяло нов интерфейс с модернизирани външен вид и управление, подлежащи на конфигурация live widgets и две цветови схеми (Lounge & Sport). Огромният кръгъл „джубокс” на инфоразвлекателната система продължава да е отличителна черта на всяко MINI, но цветовата шаренийка по външния му пръстен идва в повече.

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)

Нищо не ми е в повече, когато спуснете гюрука, което упражнение може да правите и в движение с до 30 км/ч. Може и да го държите отворен като шибедах до 40 см, но край морския бряг сваленият гюрук си е 5-звезден СПА релакс за душата. Интересното при кабриото е фактът, че то е страхотно обезшумено (за автомобил с гюрук), но ако трябва да избирам между хечбека и кабриолета – моят избор ще е по-класическият, защото този конкретен автомобил иска и те подтиква да бъде каран здраво. Между другото само ще вметна, че с яко натискане през Рижкия проход разходът бе около 9,5 л/100 км, което бе поредната приятна изненада за мен.

Източник: MINI България

Улавям се, че да момента не съм изтъкнал някакъв минус. Не, MINI Cooper JCW Cabrio/Hatch има минуси. Синът ми (12 години) гони 170 см височина и не бих му причинил наказанието да го возя на задните седалки. В багажника пък има място само за два бизнес куфара. А цената? При стартова цена от 63 650 лв. с ДДС за JCW Hatch (+9000 за кабриолета) и още 20-ина в опции, разумът би ми казал да си купя добре „наточен” кросоувър в сегмент С, в който жена ми ще се чувства чудесно от по-високата си позиция, ще може да вземе 6 куфара за едноседмичната ни почивка на море, а синът ми няма да има никакъв проблем с дългите си крака на задния ред седалки. Но MINI е марка, която не се избира с разума, а със сърцето и душата. Доказва го и мой колега, който е влюбен в личното си MINI и дори едногодишното му бебе не може да го накара да си помисли да се раздели с автомобила си. Това е любов за цял живот.

Новото MINI Countryman се предлага в 9 различни цвята, включително два вълнуващи нови варианта металик, както и два нови модела 19-инчови джанти. С оформените по нов начин предна и задна броня, съчетани с новата радиаторна решетка и новите предни и задни LED светлини то изглежда още по-модерно и спортно. Акцент са новите екстериорни пакети Piano Black и MINI ALL4 Exterior Optic Pack.
Новото MINI Countryman се предлага в 9 различни цвята, включително два вълнуващи нови варианта металик, както и два нови модела 19-инчови джанти. С оформените по нов начин предна и задна броня, съчетани с новата радиаторна решетка и новите предни и задни LED светлини то изглежда още по-модерно и спортно. Акцент са новите екстериорни пакети Piano Black и MINI ALL4 Exterior Optic Pack. Източник: MINI България

Технически характеристики:

MINI Cooper JCW Hatch

Размери

Дължина, мм: 3872

Широчина, мм: 1727

Височина, мм: 1414

Междуосие, мм: 2495

Тегло, кг: 1320 - 1350

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 231 при 5200-6200

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 320 при 1450-4800

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 246

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,1 – 6,3

Среден разход, л/100 км: 7,1 – 6,6

Вредни емисии СО2, г/км: 161 - 150

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 63 650

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Рийз Уидърспун

Рийз Уидърспун продаде продуцентската си компания

Любопитно Преди 26 минути

Сделката се оценява на 900 милиона щатски долара

Софтуерен бъг засяга над 3000 болници по целия свят

Софтуерен бъг засяга над 3000 болници по целия свят

Технологии Преди 47 минути

Пневматичните системи се оказват уязвими на хакерски атаки

<p>Намериха артефакт на 7 хил. години в морето край Ахтопол</p>

Намериха артефакт на седем хиляди години в морето край Ахтопол

България Преди 1 час

Тесличката вероятно е от времето на ранната каменно-медна епоха

<p>Любопитни факти за плодовете, наречени &quot;ангелска храна&quot;</p>

Любопитни факти за дините, наречени "ангелска храна"

Любопитно Преди 1 час

Вижте къде са отглеждани за първи път

Бабикян: Кой иска да изтощи партиите на протеста

Бабикян: Кой иска да изтощи партиите на протеста

България Преди 2 часа

Червените линии за „Изправи се БГ! Ние идваме!” са ГЕРБ и ДПС

Кантарджиев предупреди за COVID-19: Имаме 20 дни

Кантарджиев предупреди за COVID-19: Имаме 20 дни

Теми в развитие Преди 3 часа

Сегашните циркулиращи щамове и генетични линии не изискват нови ваксини

Токио: Избягалата беларуска спринтьорка е в безопасност

Токио: Избягалата беларуска спринтьорка е в безопасност

Свят Преди 4 часа

Кристина Тимановская е получила хуманитарна виза от Полша

<p>Когато професията помага да караш безплатно Audi e-tron GT</p>

Когато професията помага да караш безплатно Audi e-tron GT

Технологии Преди 5 часа

Не стига, че месечните им заплати са безумно високи, но и не е нужно да се бръкнат с 200 000 евро за топ изпълнението на електрическия e-tron GT. Получават го безплатно по рекламен договор между „Байерн Мюнхен” и Audi.

Google Pixel 6

Новият смартфон Google ще разчита на изкуствен интелект

Технологии Преди 5 часа

Той ще използва и първия процесор на интернет гиганта

Скок на новите случаи на COVID-19 в България

Скок на новите случаи на COVID-19 в България

Теми в развитие Преди 5 часа

През изминалата седмица броят на новозаразените с COVID-19 е нараснал със 107%

пожар

Огромен пожар в Долно село, изгорели са къщи

България Преди 13 часа

Огънят е тръгнал от махала на селото и бързо е стигнал до центъра

Президентът на Беларус Александър Лукашенко

Беларус осъди журналист на затвор за обида на Лукашенко в изтрити съобщения в чат

Свят Преди 14 часа

Общо 29 беларуски журналисти са задържани под стража, като или очакват съдебно дело, или вече излежават присъда

Борисов

Борисов: ГЕРБ ще влезе и ще гласува против проектокабинета

България Преди 15 часа

"Ще влезем, ще гласуваме против кабинета, защото каквото и да направят, утре ще кажат, че сме съпричастни с разрухата на държавата", каза Борисов

Кати Грифин

Актрисата Кати Грифин разкри, че е болна от рак на белия дроб

Свят Преди 15 часа

"Да, имам рак на белия дроб, макар и никога да не съм пушила" - написа тя в Туитър

Служебният здравен министър Стойчо Кацаров

Нова заповед на Кацаров относно влизането в страната

Теми в развитие Преди 18 часа

Изменя се списъкът на държавите по цветови зони, съгласно който е определен редът за влизане в България

Бейрут

Експлозията в Бейрут година по-късно: Tрагедията в цифри

Свят Преди 18 часа

В същото време "Амнести интернешънъл" обвини днес ливанските власти, че възпрепятстват безскрупулно разследването на опустошителната експлозия, помела Бейрут преди една година