Л ейди Гага е звезда, която аз не харесвам. Визия, сценично поведение и музика – всичко това е коренно различно от моите разбирания и музикални предпочитания. Но въпреки това, гледайки филма с Брадли Купър и Гага бях сигурен, че това ще е рестарт на нейната кариера, а Shallow ще се превърне в хит. Не съм такъв музикален критик, но просто въпросната песен ти се забива в главата като хита на Луис Фонси, което дори ме накара да си я кача на телефона в сетлиста с Rammstein, Maiden, Metallica и компания.

Със същата сигурност, с която преди време бях готов да се обзаложа за успеха на мюзикъла, сега съм готов да се обзаложа, че 208 ще се превърне в пазарен хит, който ще се нареди в челото на чарта. Придобих тази увереност през март, когато в Женева се състоя световният дебют на автомобила. Още тогава знаех, че ставам свидетел на раждането на една звезда. А след теста на стандартното 208, както и на електрическата му версия нямам никакви съмнение.

Зад волана на Peugeot 208

Точно така, Peugeot 208 дебютира едновременно в конвенционален и изцяло електрически вариант, което бе първият (от няколкото) супер смели хода на Peugeot с този модел. Причината е, че обикновено подобен дебют се разделя на две през няколко месеца, за да станат две медийни събития, за да се говори два пъти повече за марката и модела. Но Peugeot прескочи това и за мен бе първият знак за увереността на марката в качествата на продукта си.

Източник: Peugeot

Вторият (макар и заложен от самото начало в ДНК на модела) супер смел ход е този дизайн! В днешния свят дизайнът е основният параметър, по който клиентите избират нов автомобил. За последните 20 години, през които отразявам автомобилната тематика, по-атрактивен и дързък автомобил в сегмент В не съм виждал. Дори доста високопоставен човек от Mercedes заяви пред мен, че Peugeot 208 е сред най-атрактивните модели на салона в Женева, а там бяха показани коли, вдигащи 480 км/ч и струващи 16,5 млн. евро.

Източник: Vesti.bg

Сигурен съм в едно: Жил Видал превърна продуктите на Peugeot от шир потреба в притегателна сила за всеки клиент, за който външният облик и изявлението за жизнен статут са нещо много важно. Преди Peugeot сякаш бе загубил облик, но настоящият дизайн на марката я прави една от най-смелите компании, експериментиращи с възприятията на клиентите.

Peugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)

Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)

Няма да ви разказвам за линии, елементи, лъвски нокти и прочее. Ще кажа, че няма ъгъл, от който да не харесвам 208. Няма детайл, който да ме дразни. Дизайнът е толкова модерен, атрактивен и дори дързък, че не знам защо моделът не бе наречен 209. Той реално няма нищо общо като визия с досегашния 208, нещо повече: двата изглеждат като модели на различни компании. А вече има конкуренти, чийто дизайн изглежда остарял, макар да са на пазара от съвсем скоро време. А визията на 208, смея да твърдя, ще е актуална дълго време. Особено ако заложите за жестоките жълт или син цвят.

Източник: Peugeot

Смелите ходове на Peugeot продължават и в интериора. Казвал съм го и преди, няма да се притесня да го заявя и сега: в момента Peugeot прави един от най-добрите интериори, а този на 208 е подходящ за модел от сегмент D. Качеството на материалите е на топ ниво (меки повърхности навсякъде), а дизайнът безупречен. Характерният малък волан продължава да е на линия, но типичният i-Cockpit е прескочил едно ниво нагоре. Не само че дизайнът на самото арматурно табло е различен, а и приборите вече са изцяло дигитални, при това ги виждате 3D (в 5-6 различни изгледа)! Напомням: говоря за кола от сегмент В. И тук продължавам да се радвам на пиано клавишите, от които се контролира климатичната система, а сензорни повърхности в основата им дават достъп да мултимедийната система.

Източник: Peugeot

Трябва обаче да отбележа, че мястото в областта на краката отпред е по-тясно, което ме принуждава да държа десния си крак почти вертикално по време на цялото тестово шофиране. Скоростният лост на „ръчката” стои малко по-високо от оптималното за това позиция. Багажникът на 208 е по-малък от този на Clio, но под този на Peugeot-то трябва да има място и за батерията на 208-е.

Източник: Peugeot

Споменавайки електрическата версия, трябва да отдам заслуженото внимание и на Peugeot 208-e. Пореден смел ход от страна на компанията, която ни бе осигурила и 208-е за тест драйва в Португалия. Смел, защото електрическите версии бяха предсерийни модели, с все още неуточнени системи за подпомагане на водача. Поради тази причина организаторите бяха подготвили маршрут от 16 км, по който да може да придобием първа представа за колата.

Тестваме най-продавания модел на Renault

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Трябва да кажа, че и тя ме спечели, но тъй като бяха само 16 км по много равен и прав участък, ще си запазя правото да ви разкажа за модела, когато пристигне в България и мога да го покарам повече. За момента ще се задоволя само да маркирам основните характеристики, а именно пробегът от 340 км по цикъла WLTP, които се гарантират от батерия с капацитет 50 kWh. Тя има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от капацитета й. Същата може да се зареди на 80% за 30 минути от обществена зарядна станция с мощност 100 kW.

Източник: Peugeot

Продължавам към задвижването на конвенционалния модел, поверено на три 3-цилиндрови бензинови мотора с обем 1,2 литра, а дизеловият е с обем 1,5 литра (100 к.с.). На последния обърнах най-малко внимание, но той ще е интересен за автопаркове. На мен ми е шумничък. Най-любопитна според мен за частния клиент ще е версията със 100 к.с., която се предлага както с ръчна, така и с автоматична трансмисия, при това 8-степенна (друга такава в сегмент В няма). За версията със 130 к.с. мога да се обзаложа, че много малко хора ще разберат, че карат 3-цилиндров двигател. Тя е и най-динамичната, а в завоите над Сетубал тази страна от характера на 208 ми допадна изключително много.

Въпреки това продължавам да смятам, че със 100 к.с. и 6-степенна ръчна кутия 208 е мечта. Колата тежи само 1100 кг, пъргава е, предницата държи много добре в завои, а разход от 6,0 л/100 км с газ е безпроблемен.

Източник: Peugeot

И преди да стигна до финалния акорд трябва да отбележа последния смел ход на Peugeot, който наистина много ме впечатли. Абсолютно винаги на подобни събития компаниите вадят най-високото оборудване и най-добрите си двигатели. Е, Peugeot бе подготвил за тест цялата си моторизация, което ще рече и базовият бензинов мотор със 75 к.с., при това във второто ниво на оборудване Active (другите модели бяха GT Line).

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Тук го няма новият i-Cockpit, няма ги сензорните пиано-клавиши, централния тунел също е различен, но качеството на материалите е същото като в топ изпълненията. Маркирам този детайл от цялото събитие, защото той показва увереността на Peugeot, а аз винаги съм искал на подобни събития да бъдат показвани и тези по-базови оборудвания, но сега за пръв път ми се случва. И затова трябва да поздравя компанията.

Източник: Vesti.bg

За накрая оставям темата цени, като тук отправната точка е и ще бъде Renault Clio. Преки конкуренти и дебютиращи едновременно на пазара, Clio стартира от 23 990 лв. с ДДС, а 208 започва от 24 577 лв. Ластикът се разтяга при версиите на моделите със 100 к.с., защото тук стартовата цена на Clio е 25 890 лв. (но в базово оборудване Life), докато тази на 208 е 29 319, но във второ ниво Active. Иначе второто ниво на оборудване на Clio (Zen) струва 27 290. Renault-то няма „автомат” за този двигател, докато Peugeot-то има, при това 8-степенен (единствен такъв в класа) (цена 32 964 лв. с ДДС). Най-мощните бензинови версии с по 130 к.с. (6-степенен автоматик срещу 8-степенен) са съответно 35 290 лв. и 38 292 лв. Разлика при дизеловите версии на практика липсва. Знам, че тази ценова разлика ще е в полза на Renault при корпоративни сделки, но ако аз (частно лице) си избирам нов автомобил в сегмента, то не бих се замислил и за миг: Peugeot 208 само ще ми извади парите от джоба.

Със сигурност има много важни предшественици и конкуренти на 208, но новото 208 буквално разчупва писаните десетилетия правила на автомобилните дизайнери с тази дръзка визия, която вече ме кара да копнея за 208 GTi.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 208 PureTech 130

Размери

Дължина, мм: 4055

Широчина, мм: 1745

Височина, мм: 1430

Междуосие, мм: 2540

Тегло, кг: 1165

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1190

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 129

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 292

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>NASA откри нещо странно на Марс, което може да идва от друга планета</p>

NASA откри странен камък на Марс, който може да идва от друга планета

Свят Преди 9 минути

Необичайният състав на камъка и странната му форма са привлекли вниманието на марсохода Perseverance

Преобърна се цистерна, блокира прохода Боаза

Преобърна се цистерна, блокира прохода Боаза

България Преди 14 минути

Със специализирана техника се извлича тежкотоварният автомобил

Кремъл обвини Полша в русофобия

Кремъл обвини Полша в русофобия

Свят Преди 35 минути

„Русия е обвинявана за всички прояви на хибридна и директна война, които се случват“, заяви Дмитрий Песков

О Джей Симпсън

О Джей Симпсън и дългият 30-годишен иск – $ 58 млн. за семейството на Голдман

Любопитно Преди 42 минути

30 години след убийствата на Рон Голдман и Никъл Браун, изпълнителят на наследството поема многомилионния дълг, въпреки скромното състояние на Симпсън

Терористична атака на Западния бряг, един е убит, а трима са ранени

Терористична атака на Западния бряг, един е убит, а трима са ранени

Свят Преди 46 минути

В изявление на военните се казва, че двама нападатели са били убити от военнослужещи, но не се предоставят повече подробности

Националната гвардия на Украйна: Нуждаем се от повече дронове и по-добра тактика

Националната гвардия на Украйна: Нуждаем се от повече дронове и по-добра тактика

Свят Преди 1 час

Руските сили адаптират тактиката си към условията на приближаващата зима, а украинската армия трябва да въведе двойно повече технологични иновации

Омбудсманът иска оттегляне на промените за паркиране в София

Омбудсманът иска оттегляне на промените за паркиране в София

България Преди 1 час

Тя се обърна към областния управител на София-град Стефан Арсов

<p>Кой стои зад саботажа на жп линията в Полша</p>

Двама украинци, работещи за Русия, са заподозрени за взрива в Полша

Свят Преди 1 час

Туск описа експлозията на железопътната линия, свързваща полската столица Варшава с границата с Украйна, като "безпрецедентен акт на саботаж"

Тим Кук, изпълнителен директор на Apple

Пред Apple стоят исторически важни решения за бъдещето

Технологии Преди 1 час

Компанията изглежда съзнава това и се подготвя

<p>Темата на Met Gala 2026 ще бъде &bdquo;Изкуството на костюма&ldquo;</p>

Темата на Met Gala 2026 ще бъде „Изкуството на костюма“

Любопитно Преди 1 час

Водещи спонсори на събитието ще бъдат Джеф Безос и Лорън Санчес

Генерал от НАТО: Германия не е стратегически зряла, нужна е промяна

Генерал от НАТО: Германия не е стратегически зряла, нужна е промяна

Свят Преди 1 час

Има нужда да се обсъди как възпирането да действа в бъдеще в т.нар. „сива зона“ на хибридни атаки

Древни европейски тайни пазят здравето ни - съвети от Исландия до Украйна

Древни европейски тайни пазят здравето ни - съвети от Исландия до Украйна

Любопитно Преди 1 час

Това не са модерни съвети от последния популярен уелнес подкаст, а древни навици, които поддържат физическата форма в продължение на поколения

<p>Този често срещан навик увеличава риска от сърдечносъдови заболявания</p>

Този често срещан навик води до Алцхаймер и сърдечносъдови заболявания

Любопитно Преди 1 час

„Знаем, че фактори от околната среда като замърсяването на въздуха и шума могат да доведат до сърдечни заболявания"

Тимур Миндич: Мозъкът зад $100 млн. корупционна схема в Украйна

Тимур Миндич: Мозъкът зад $100 млн. корупционна схема в Украйна

Свят Преди 1 час

Обхватът на това влияние беше разкрит, когато украинските антикорупционни органи публикуваха резултатите от 15-месечно разследване на схема за присвояване

5 зодии с невероятен късмет през сезона на Стрелец, сред тях ли е вашата

5 зодии с невероятен късмет през сезона на Стрелец, сред тях ли е вашата

Любопитно Преди 1 час

Сезонът продължава от 22 ноември до 21 декември

<p>МИ5 със сериозно предупреждение към британските депутати&nbsp;</p>

Разузнавателна служба предупреди британските депутати за риск от шпиони

Свят Преди 2 часа

Известно е, че две лица използват „ЛинкeдИн“, за да „провеждат мащабна кампания в полза на“ китайското правителство