32

А втомобилната индустрия в Германия е произвела само 4,7 милиона коли през 2019 г., съобщиха от браншовата федерация VDA. Това е спад с 9% на годишна база и най-малкия брой от 1997 г. насам.

„По-слабото международно търсене” стои зад свиването на производството, посочват от VDA, като се добавят и влиянието на технологичните промени, както и ограниченията на емисиите, които усложняват условията за германските производители на автомобили - традиционен стълб на най-голямата икономика в Европа.

2020 ще е годината на електромобила

Наистина продажбите на коли в световен мащаб намаляват и то в момент, когато компаниите вливат милиарди долари в нови технологии като автономно шофиране и електрически двигатели. Последните са по-лесни за сглобяване и изискват по-малко работници и по-малко части.

Това засяга негативно производителите на автомобилни компоненти – от „Континентал”, до „Бош”. Компаниите в сектора през последните седмици обявиха, че ще съкратят десетки хиляди работни места.

Натискът идва най-вече от Китай, от където мащабните държавни програми за стимулиране на производството и покупките на електрически автомобили притискат традиционните производители в цял свят да изоставят двигателите с вътрешно горене.

Идва криза, водещ икономист: Рецесията е неизбежна

Съществува усещане, че мощната автомобилна индустрия на Германия, в която работят над 835 000 души, е изправена пред далеч по-мащабни промени от поредния икономически цикъл.

Нарастващата популярност на електрическите превозни средства може да доведе до промяна в баланса на силите в глобалния автомобилен бизнес, което би имало дългосрочни последици за германските компании.

ЕК одобри 3,2 млрд. евро за развитието на е-мобилността

Засега продажбите на електрически автомобили представляват малък дял от глобалния пазар, но растат бързо. През октомври миналата година, заедно с колите с хибридни двигатели, те формират почти 10% от регистрациите на нови автомобили в Европа, по данни на JATO. В САЩ делът на електрическите коли е само 4%. Но продажбите им в Европа са нараснали с 40% през миналата година при иначе стагниращ пазар.

Ако тенденцията продължи, това ще е проблем за стотиците доставчици, които правят части за двигатели с вътрешно горене.

Германия за малко избегна рецесията през 2019 г., но индустриалното производство в страната намалява постоянно от началото на 2018 г. насам.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

32 коментара
 
<p>3-годишно дете стана член на Менса</p>
Ексклузивно

3-годишно дете стана член на Менса

Преди 9 часа
Тръмп с ултиматум към ЕС в Давос
Ексклузивно

Тръмп с ултиматум към ЕС в Давос

Преди 9 часа
Удариха ТВ пирати в Кърджали
Ексклузивно

Удариха ТВ пирати в Кърджали

Преди 9 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини