О бръщате ли внимание на начина си на хранене? Със сигурност сте наясно, че месото е пълно с антибиотици, а плодовете и зеленчуците - с пестициди.

Вероятно обаче няма да повярвате на някои факти, свързани с храната, която консумираме ежедневно.

Замразените плодове могат да бъдат по-полезни от пресните

Всички знаем, че е най-добре да консумираме прясна храна. Изследванията обаче показват, че замразените плодове всъщност нямат разлика по отношение на хранителните стойности и дори могат да предложат повече ползи за организма.

Проучване установява, че замразяването на плодовете спомага за задържането на хранителни вещества като витамин Е и минерали като калций и желязо. 

Замразяването ни дава възможност да разполагаме с най-разнообразна храна през цялата година.

В някои салатени сосове се използват същите съставки като при слънцезащитните кремове

Титановият диоксид е ключова съставка, използвана в слънцезащитния крем и боята. Той придава техния бял цвят. Можем да го открием и в редица марки салатени сосове, които купуваме от магазина, както и в сметаната за кафе. Въпреки че експертите са категорични, че той не носи вреди за здравето, можем да го избегнем като просто отделим малко време да четем етикетите на продуктите, които купуваме или просто си направим сами дресинг.

Не всяко вино е подходящо за вегани

Източник: iStock Photos/Getty Images

Този факт безспорно трябва да бъде записан в категорията на "неудобните" факти за храните. Кой би предположил, че виното може да не е подходящо за веганите? Истина е, че за да се направи то бистро, се използват фини агенти - обикновено казеин (млечен протеин), албумин (яйчен белтък), желатин (животински протеин). Въпреки че обикновено няма остатъци от тези продукти, останали във виното след преработката, всеки, който се противопоставя на използването на животински протеини в храната си, трябва да потърси вино, специално обозначено като "веган". 

Вероятно никога не сте опитвали истинско уасаби

Всеки любител на сушито е запознат с тази малка зелена пикантна топка, която се сервира като допълнение към него. Вероятно обаче това не е автентичното уасаби, което идва от корените на растението уасаби и е с естествено зелен цвят.

Повечето от това, което се сервира, всъщност е хрян, смесен с няколко други съставки като масло, вода и естествени или изкуствени оцветители. И хрянът, и истинското уасаби идват от корените на едно и също растение. Уасабито обаче е трудно да се отглежда извън Япония.

В пицата се крие огромно количество сол

В преработените храни, готовите супи и сосовете се крие огромно количество сол, вредно за организма. Учените твърдят, че едно парче пица може да съдържа повече от 600 милиграма, което е близо половината от натрия, необходим ви за ден. Експертите съветват да не се надвишават 2300 милиграма дневно, като най-добре би било да се ограничим до 1500 милиграма.

Нездравословната диета може да окаже влияние на мозъка 

Австралийско проучване oт 2015 г. , установява, че хората на около 60-годишна възраст, които са консумирали големи количества преработена, нездравословна храна, имат по-малък хипокамп (част от главния мозък, отговарящ за паметта), отколкото тези, които се хранят предимно с пресни и пълноценни храни. 

Бадемовото мляко може и да не е толкова полезно, колкото си мислите

"Винаги съм била озадачена от хората, които избягват преработените храна, но все пак пият бадемово мляко", казва Анджела Лимонд, специалист по хранене в Плейноу, Тексас.

Тя споделя. че бадемовото мляко, предлагано в търговската мрежа, е съставено от четири до пет бадема, вода, витамини и добавки, допринасящи за външния му вид. Анджела Лимонд препоръчва на хората да закусват с цели бадеми и да изберат краве мляко.

Маникюрът и... желираните бонбони имат нещо общо помежду си

Лъскав, дълготраен маникюр с шилак, от който всички жени са обсебени. Сещате се... Същото вещество, съдържащо се в него се използва за придаване на блясък на различни желирани бонбони и други цветни "глезотийки" и сладки изкушения.

Не всичката преработена храна е "лоша"

Хората обикновено реагират по един и същи начин, когато чуят термина "преработени храни". Не всички от тях обаче са лоши. Просто зависи от нивото и вида на обработката. Пример за това е един 100-процентов гроздов сок, направен чрез пресоване на цялото грозде. Той съдържа полезни за сърцето и подсилващи имунитета хранителни вещества.

Бирата може да ви предпази от появата на кариеси

Да, определено някои факти за храната просто ни карат да се усмихнем. А бира или две могат да ни помогнат в борбата с нездравословните бактерии в устната кухина. Посредством проучване, проведено през 2012 г., изследователите откриват, че бирата спомага за предотвратяване на появата на бактерии, които водят до образуването на зъбен кариес и заболяване на венците.

И все пак експертите съветват да си мием зъбите редовно.

Пикантната храна може да допринесе за по-дълъг живот

Хората, които ядат пикантна храна почти всеки ден са склонни да живеят по-дълго от хората, които ядат пикантни храни само веднъж седмично.

Източник: iStock Photos/Getty Images

Изследването, проведено от учени от Харвардската школа за обществено здраве, показва че съставките в пикантните храни като капсаицин могат да помогнат за намаляване на нивата на нездравословните мазнини в кръвта (LDL холестерол и триглицериди) и да предотвратят възпаление.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуално съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Военен хеликоптер се разби в САЩ, има загинали

Военен хеликоптер се разби в САЩ, има загинали

Свят Преди 6 часа

След катастрофата е избухнал голям пожар

Иран използвал украинска тактика да свали изтребител на САЩ

Иран използвал украинска тактика да свали изтребител на САЩ

Свят Преди 8 часа

В района, в който са действали американските бойни самолети, са били разположени много дронове

Българин на 21 години беше застрелян в Италия

Българин на 21 години беше застрелян в Италия

Свят Преди 10 часа

Задържаният 28-годишен мъж е отказал да даде показания

Унгария слага прегради в Дунав, за да спаси АЕЦ „Пакш“

Унгария слага прегради в Дунав, за да спаси АЕЦ „Пакш“

Свят Преди 10 часа

Съоръжението може да повиши нивото на Дунав в района с до един метър

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

"Уникална" украинска атака остави без вода Новоросийск

Свят Преди 12 часа

Според кмета му водоснабдяването в руския град е било прекъснато

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

Тежка катастрофа с жертва затвори пътя между Варна и Русе

България Преди 12 часа

Ударили са се челно джип и товарен камион

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

Верижна катастрофа с три коли на входа на Банско

България Преди 12 часа

По първоначална информация от полицията са пострадали две жени и един мъж

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Трикрак вълк нападна малко момиче в таверна край Солун

Свят Преди 12 часа

След залавянето на вълка специална научна комисия ще направи оценка на състоянието и поведението му

Съкращават над 160 щата в две министерства

Съкращават над 160 щата в две министерства

България Преди 13 часа

Най-съществено е намалението в системата на Министерството на иновациите и дигиталната трансформация

Гергана Папазова

Майка на момче от групата зад нападенията в Пловдив: Животът ми стана адски тормоз, това е секта

България Преди 13 часа

Гергана Папазова разкрива за адския тормоз от година и половина, бездействието на полицията и версията на 17-годишния ѝ син за убийството на Георги и побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

Пуснаха двамата задържани за побоя над непалци в Пловдив

България Преди 13 часа

Според прокуратурата от записа се вижда, че агресията е била прекомерна и не е имало причина за нападението

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Рекорден срив във Франция: Жега и медузи блокираха ядрените централи

Свят Преди 13 часа

Над 20% от капацитета на френските АЕЦ е неизползваем заради сушата и жегите. В най-голямата централа в Западна Европа „Гравлин“ блоковете бяха спрени, след като рояци от медузи запушиха охладителните помпи за реакторите

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения  в "пиратство и грабеж"

Путин се ядоса, отправи заплахи и обвинения в "пиратство и грабеж"

Свят Преди 13 часа

Путин подчерта, че Москва ще прави това във всички акватории