Н ови промени в Закона за пътищата. Парламентарната комисия прие предложение автомобилите на шофьори с неплатени глоби и фишове да не се допускат до годишен технически преглед. Одобрено е и предложение за шофьори с малко опит, професионални водачи и в обществения транспорт да бъде въведена максимална граница за употреба на алкохол до 0,2 промила.
Темата коментираха пред NOVA Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи и Тенчо Тенев - бивш директор на КАТ-София.
- Допустимо количество алкохол в кръвта на шофьора
Тодоров каза, че терминът, който се използва е „нов водач” и засяга всички шофьори от момента на придобиване на свидетелство за управление на превозно средство до втората година от получаването ѝ, без оглед на направени километри и възраст на водача.
Той посочи, че в ЕС от 28 държави, само в България и още в три няма разграничение между водачите по отношение на допустимото количество алкохол, като при нас то е 0,5 промила за всички. В останалите 24 държави нивото на алкохол в кръвта, което е позволено, е 0,2 промила, а на места дори 0,0.
Тенчо Тенев смята, че 0,2 промила алкохол за младите водачи, но и за професионалните шофьори, е добро решение. Той посочи, че това може да ограничи пътнотранспортните произшествия.
- Технически прегледи на автомобилите и неплатени глоби и фишове
По отношение на мярката за техническите прегледи Тенев каза, че става дума за по-добра събираемост на парите от глобите.
Тодоров поясни, че мярката засяга глоби, за които водачът е уведомен, и които са влезли в сила, а не такива, за които няма информация. Той посочи още, че става дума и за дисциплиниращ ефект.